Ei koirista vaan omistajista...HERMO MENEE!

Alkuperäinen kirjoittaja Melisa:
Mua taas ottaa päähän tän talon koiranomistajat kun antavat koirien kuseskella pihaan |O joo tiedän että asian vierestä mutta pitäis sen verran olla ulkoiluttajalla järkeä ettei anna pihapiiriin koiran tehdä tarpeitaan :kieh: mies sanokin että käy jokupäivä ite lorottelemassa niiden portinkupeeseen ja jos jotain sanovat niin tuumaa hoitelevan koiran virkaa kun oma puuttuu :whistle: :D
Meillä mies juuri avautui yhdelle tämän saman taloyhtiön mummolle siitä mihin kusettaa koiransa. Nyt mummeli sitten kantaa pölyhuiskunsa aina tuonne metsänreunaan kun ei ilmeisesti kykene viemään sitä pihanpoikki taluttamalla ilman että kusasee johonkin.

Vähän kyllä kärvähtää kun lasten leikkipaikalle koira lorottelee, saakutti meillä koiralla on millainen kupla otsassa niin se ei pihaan tee vaan mennään puolijuoksua pihalta pois sitten (yleensä koira kovaa vauhtia etunenässä).

 
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Mainio tuo Meahin kuva koirastaan, tosi hurjan näköinen hauva!
:D Kiitti.

Oikeasti se on aikamoinen lössykkä.
Mutta kun sille laittaa seuraksi puutarhaletku kädessä heiluvan kolmevuotiaan, niin se näyttää jotakuinkin hurjalta =)
 
Greippi
Samaa mieltä. Sain tosi kummaksuvia katseita tässä eräänä iltana ollessani koiran kanssa lenkillä, kun vastaan tuli innokas pentukoira, jota talutti lapsi ja tuo lapsi ei tehnyt elettäkään estääkseen vetävää koiraansa tulemasta omani luo. Sanoin hänelle pariin otteeseen ihan ystävällisesti, joskin tiukasti että älä päästä koiraasi tänne. Seurueessa oli myös isä, joka noin kolmannen kiellon kohdalla taisi tajuta äänensävystäni että olen tosissani ja juoksi tarttumaan remmiin. Oma koirani on arvaamaton, koska pelkää innokkaita lajitovereita enkä halua asettaa sitä epävarmaan tilanteeseen.

Ihmettelen kovasti, että miksi ihmiset antavat lasten taluttaa koiria, jos lapset eivät niille pärjää? Jossain vaiheessa jouduin muuttamaan lenkkiä, koska pelkäsin todella paljon erästä vihaista nuorta dalmis-sekoitusta, joka veti taluttajina olevia lapsia pitkin ojanpohjia.

Itse ainakin tiedostan, että vaikka oma koirani onkin suht pienikokoinen, se on arvaamaton eikä sitä lenkitä kuin aikuiset, joilla on kokemusta koirista.
 
Borkku
Enää noi kaikki fifien taluttajat ei haluu jäädä koiransa kans tutustumaan ku meidän neiti on saanu kokoa, mut kyllä se kupoliin ottaa ku ite yrität pentuas opettaa kävelemään nätisti ettei tartte mennä jokasta nelijalkasta nuuskimaan niin nää tätit tuo väklisin ne fifit siihen ja sit ne opastaa et kuinka pitää pennun saada tutustua. ja potaskat sanon minä tollaselle tekstille ainaki.
 
Christina
Mekin saadaan kyllä lenkkeillä ihan rauhassa, yleensä ihmiset vaihtaa tiellä puolta kun men tullaan vastaan.....:D Ei haittaa yhtään. Tuo meidän tapaus on kyllä sen verran utelias toisia koiria kohtaan, että riuhtoo ja koittaa päästä haistelu etäisyydelle. siitäkös ne toiset koirantaluttajat vaan enemmän säikähtävät....Noh, ei oo kukaan tullu vielä valittamaan joten näin mennään.
 
Lanfear harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja Christina:
Mekin saadaan kyllä lenkkeillä ihan rauhassa, yleensä ihmiset vaihtaa tiellä puolta kun men tullaan vastaan.....:D Ei haittaa yhtään. Tuo meidän tapaus on kyllä sen verran utelias toisia koiria kohtaan, että riuhtoo ja koittaa päästä haistelu etäisyydelle. siitäkös ne toiset koirantaluttajat vaan enemmän säikähtävät....Noh, ei oo kukaan tullu vielä valittamaan joten näin mennään.
Minkärotuinen/näköinen koira?
Täälläpäin on kanssa yks tämmöinen utelias joka tahtoisi väenväkisin päästä haistelemaan toisia koiria ja meidän äiskä pelkää tuota koiraa ihan simona kuulemma :D
 
Christina
Alkuperäinen kirjoittaja Lanfear harmaana:
Alkuperäinen kirjoittaja Christina:
Mekin saadaan kyllä lenkkeillä ihan rauhassa, yleensä ihmiset vaihtaa tiellä puolta kun men tullaan vastaan.....:D Ei haittaa yhtään. Tuo meidän tapaus on kyllä sen verran utelias toisia koiria kohtaan, että riuhtoo ja koittaa päästä haistelu etäisyydelle. siitäkös ne toiset koirantaluttajat vaan enemmän säikähtävät....Noh, ei oo kukaan tullu vielä valittamaan joten näin mennään.
Minkärotuinen/näköinen koira?
Täälläpäin on kanssa yks tämmöinen utelias joka tahtoisi väenväkisin päästä haistelemaan toisia koiria ja meidän äiskä pelkää tuota koiraa ihan simona kuulemma :D
Ai, no toivottavasti ei sentään ole sama koira ;)
Meillä on pyreneittenmastiffi...Sellainen suuri ( painaa 55-60kg), lähestulkoon valkoinen karvaturri.

 
Mua kyllä ärsyttää ihan tasapulisesti se, ku ei ihmiset nouki niitä p.askoja. Kiva ku ite yrität niitä oman rekun kikkareita tuolta pientareelta noukkia ja vaikka kuinka loikit, astut askaan kuitenki. :kieh: Kaupunkialueella ne kuuluu poimia, jos ei järjestyssäännön takia ni edes sen, ettei ois aina ympäristö yhtä isoa ulkohuussia. :kieh:
 
Greippi
Alkuperäinen kirjoittaja rypäle:
Mua kyllä ärsyttää ihan tasapulisesti se, ku ei ihmiset nouki niitä p.askoja. Kiva ku ite yrität niitä oman rekun kikkareita tuolta pientareelta noukkia ja vaikka kuinka loikit, astut askaan kuitenki. :kieh: Kaupunkialueella ne kuuluu poimia, jos ei järjestyssäännön takia ni edes sen, ettei ois aina ympäristö yhtä isoa ulkohuussia. :kieh:
Viedäänkö ne sitten kaatopaikalle mätänemään muovipussissa? Minusta tässä asiassa on järjen käyttö sallittua. Itse noukin, jos ovat väylällä tai jonkun nurmikolla, mutten mistään ojanpohjista.

Ja vielä kertaakaan en ole muuten onnistunut astumaan läjään, vaikka kuutisen vuotta olen useamman kerran päivässä koiraa lenkittänyt ja pientareilla kävellyt. Joillain ihmisillä tuntuu olevan kummallinen k*kkamagneetti kengissä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Greippi:
Alkuperäinen kirjoittaja rypäle:
Mua kyllä ärsyttää ihan tasapulisesti se, ku ei ihmiset nouki niitä p.askoja. Kiva ku ite yrität niitä oman rekun kikkareita tuolta pientareelta noukkia ja vaikka kuinka loikit, astut askaan kuitenki. :kieh: Kaupunkialueella ne kuuluu poimia, jos ei järjestyssäännön takia ni edes sen, ettei ois aina ympäristö yhtä isoa ulkohuussia. :kieh:
Viedäänkö ne sitten kaatopaikalle mätänemään muovipussissa? Minusta tässä asiassa on järjen käyttö sallittua. Itse noukin, jos ovat väylällä tai jonkun nurmikolla, mutten mistään ojanpohjista.

Ja vielä kertaakaan en ole muuten onnistunut astumaan läjään, vaikka kuutisen vuotta olen useamman kerran päivässä koiraa lenkittänyt ja pientareilla kävellyt. Joillain ihmisillä tuntuu olevan kummallinen k*kkamagneetti kengissä.
Kyllä. Mulla! Mut mussa on tosiaan joka kesä myös linnunaskamagneetti. :kieh:
Joo, mut eikai nyt kukaan muovipussiin enää nykypäivänä niitä kakkoja poimikkaan? Meillä ainaki biohajooavat hauska-pussit. :)
 
Greippi
Alkuperäinen kirjoittaja rypäle:
Alkuperäinen kirjoittaja Greippi:
Alkuperäinen kirjoittaja rypäle:
Mua kyllä ärsyttää ihan tasapulisesti se, ku ei ihmiset nouki niitä p.askoja. Kiva ku ite yrität niitä oman rekun kikkareita tuolta pientareelta noukkia ja vaikka kuinka loikit, astut askaan kuitenki. :kieh: Kaupunkialueella ne kuuluu poimia, jos ei järjestyssäännön takia ni edes sen, ettei ois aina ympäristö yhtä isoa ulkohuussia. :kieh:
Viedäänkö ne sitten kaatopaikalle mätänemään muovipussissa? Minusta tässä asiassa on järjen käyttö sallittua. Itse noukin, jos ovat väylällä tai jonkun nurmikolla, mutten mistään ojanpohjista.

Ja vielä kertaakaan en ole muuten onnistunut astumaan läjään, vaikka kuutisen vuotta olen useamman kerran päivässä koiraa lenkittänyt ja pientareilla kävellyt. Joillain ihmisillä tuntuu olevan kummallinen k*kkamagneetti kengissä.
Kyllä. Mulla! Mut mussa on tosiaan joka kesä myös linnunaskamagneetti. :kieh:
Joo, mut eikai nyt kukaan muovipussiin enää nykypäivänä niitä kakkoja poimikkaan? Meillä ainaki biohajooavat hauska-pussit. :)
Vaan minne sinä laitat ne biohajoavat bussit? Ei ne siellä kaatopaikalla mitään auta eikä niitä saa biojätteisiinkään laittaa...Ympäristön kannalta on itse asiassa parempi hyödyntää niitä olemassa olevia leipä- ja muita pusseja tuohon tarkoitukseen kuin ostaa sitä tarkoitusta varten erikseen valmistettuja tuotteita.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Greippi:
Vaan minne sinä laitat ne biohajoavat bussit? Ei ne siellä kaatopaikalla mitään auta eikä niitä saa biojätteisiinkään laittaa...Ympäristön kannalta on itse asiassa parempi hyödyntää niitä olemassa olevia leipä- ja muita pusseja tuohon tarkoitukseen kuin ostaa sitä tarkoitusta varten erikseen valmistettuja tuotteita.
Häh? Miks ei? Ku niinhän niissä nimenomaan sanotaan, et saa laittaa?
 
Greippi
Alkuperäinen kirjoittaja rypäle:
Alkuperäinen kirjoittaja Greippi:
Vaan minne sinä laitat ne biohajoavat bussit? Ei ne siellä kaatopaikalla mitään auta eikä niitä saa biojätteisiinkään laittaa...Ympäristön kannalta on itse asiassa parempi hyödyntää niitä olemassa olevia leipä- ja muita pusseja tuohon tarkoitukseen kuin ostaa sitä tarkoitusta varten erikseen valmistettuja tuotteita.
Häh? Miks ei? Ku niinhän niissä nimenomaan sanotaan, et saa laittaa?

Ai laittaa biojätekeräykseen? Tutustu esim. oman kuntasi jätehuoltomääräyksiin ja katso sieltä, onko sallittua. Esim. pk- seudulla ei ole.
 
http://www.novakari.fi/kauppapaikka/products.php?p=61ed64

"Biohajoavasta kalvosta valmistettu Hauska-koirankakkapussi on tervetullut uutuus ympäristötietoiselle koiran ystävälle.

Hauska-pussin voi huoletta laittaa toimivaan kompostiin tai bioastiaan, jossa se hajoaa nopeasti. Hauska-koirankakkapussi on kestävä ja luja, se kulkee "turvallisesti" vaikkapa taskussa ja huomaamattomasti kädessä. Pussit ovat kätevän kokoisissa 20 rullan pakkauksissa. Pussin koko on kaksi litraa. Hauska-koirankakkapussi valmistetaan värillisestä kalvosta. Kiinnostavaa lisätietoa antaa Lemmikit-opas."


http://www.plastiroll.fi/index.php?main=121

"Biohajoavat polymeerit ovat materiaaleja, jotka hajoavat luonnossa mikrobien, kosteuden ja lämmön vaikutuksesta mm. hiilidioksidiksi, vedeksi ja humukseksi eli muhevaksi mullaksi. Biojätettä ovat kaikki eloperäiset, maatuvat ainekset."

Mitä käsitän väärin? Asiantuntevassa liikeessä neuvottiin sivoamaan kissanhiekkalaatikko näihin myös, koska seki on biojätettä. Ja en asu pk-seudulla.
 
Rukoilijasirkka
Ei mua häiritse, jos joku tulee juttelemaan koiransa kanssa. Koira kaipaa nähdä muita koiria.

Ei muuten ole ihme, jos koira sekoaa muista koirista, jos se ei ole koskaan oppinut olemaan muiden koirien kanssa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Melisa:
Mua taas ottaa päähän tän talon koiranomistajat kun antavat koirien kuseskella pihaan |O joo tiedän että asian vierestä mutta pitäis sen verran olla ulkoiluttajalla järkeä ettei anna pihapiiriin koiran tehdä tarpeitaan :kieh: mies sanokin että käy jokupäivä ite lorottelemassa niiden portinkupeeseen ja jos jotain sanovat niin tuumaa hoitelevan koiran virkaa kun oma puuttuu :whistle: :D
Täällä myös yks nuoripari kusettaa pentukoiraansa (muutaman kk ikäinen) niin ihan ulko-oven eteen, ihan niinkuin ei huomais kun lumessa on kusjäljet.. :headwall: kiva sitten lapsien nataa leikkiä tuossa ulkona, kun kusläikkiä on jokapuolella...ja ei usko vaikka kuinka sille koittaa sanoa siitä, toivottavasti ne häipyis kohta, ovat oikeita ongelmanaapureita muutenkin kaikilla tavoilla :headwall: :headwall:
 

Yhteistyössä