Ei koirista vaan omistajista...HERMO MENEE!

Elikäs...meillä on kaksi koiraa, joten olen koiran omistaja itsekin. Asutaan puistoisella kerrostaloauleella eli koiria ja omistajia täälläpäin riittää. Mutta ei hemmetti...ei se että omistaa koiran tarkoita sitä, että on aikaa jäädä juttelemaan niitä näitä joka ikisen kusettajan kanssa. Mua ärsyttää kun kaikenmaailman tuntemattomat sunnuntaikävelijät koirineen oikeen vahtaa kenelle mennä juttelemaan...ja utelee samalla kaikki mahdolliset asiat. Kuulostaako tutulta?
Meillä toinen koira sekoo ja alkaa ärjymään, jos joku lähestyy...ja toinen pelkää ihan hulluna muita koiria...ja silti näiden pihakyylien on pakko päästä koirineen morjestamaan. Ei auta ei, vaikka mitä sanois. Nyt onkin kiva kun molemmat koirat on solmussa mun ja rattaiden ympäri heti kun on pihasta lähdetty kun tietyt eukot oikeen väkisin yrittää tulla jutulle. Ahdistaa kun ei saa kulkea rauhassa...Onneks muutetaan pian!!
 
Silloin kun asuin lähiössä koirineni niin hermo meinas niitten höpisijöiden kanssa mennä. Mullakin toinen koirista ei oikein tykännyt muista niin en halunnut vieraita koiria lähelle. Pahimpia on noutajat ja niiden omistajat, koirat jäävät makuulle odottamaan eivätkä liikahda ennen kuin ollaan kohdalla ja "hyökkäävät" haistelemaan.
 
Joo ei oo meilläkään tuota ongelmaa kun on nyt cockeri ja sen kaverina sakemanni. :D

Aiemmin oli kaks viikkoo koeajalla collie ja sen kanssa kyllä ihmiset jäi juttelemaan, oikeestaan odotin ku sakun otin että saisin taas ihmis-kontakteja mutta aika pian tajusin että nehän hyppii toiselle puolen katua ku mitkäkin pimeet ku pelkää niin hulluna tuota, kuitenkin koira aina kytkettynä ja minä siellä toisessa päässä niin voi ihan rauhassa ohittaa..

Ja jos noista kattoo niin ilman koiraa liikkuvan olisikin parempi sakua moikata ku hyppivää ja vaatteet kuraavaa niin söpöä cockeria.. ;)

Jos joskus joku lapsi tahtoo koiraa silittää niin yleensä annankin vaan sakua silittää koska cockeri voi hyppimisellään kaataa..

Joo no meni vähän asian vierestä.. :whistle:
 
Joo väärät koirat tosiaan...oon tullu siihen tulokseen itsekin ;) . Yks mamma tossa yritti ihan kivenkovaan ostaa toisen noista pentuna. Ja nyt kun kierretään se kaukaa niin huutelee perään...samainen täti arvostelee mun koiranulkoilutus vaatteita/koirien nimiä/mun miestä...argh...
 
Meilläkin koirat on sen rotuiset et vastaantulijat vaihtaa tien toiselle puolelle :D Rodunvalintakysymys :whistle:
Vakavasti ottaen, sellaset ihmiset on rasittavia, joiden mielestä kaikkien koirien pitää olla toistensa kavereita. Kun se ei vaan ole mahdollista. Piste. Onneks maalla ei tule niin paljon ihmisiä vastaan että alkais rasittamaan.
 
Niin oli mullakin väärä rotu, kaikkien oli pakko tulla kattomaan kun olivat niiiiiin ihania (ja olivathan ne :heart: ).

http://briardi.websnadno.cz/briardi3D.jpg

Tuollaisen kaksikon kanssa liikuin (kuvassa olevat eivät ole mun ).



 
Alkuperäinen kirjoittaja tulimieli:
Elikäs...meillä on kaksi koiraa, joten olen koiran omistaja itsekin. Asutaan puistoisella kerrostaloauleella eli koiria ja omistajia täälläpäin riittää. Mutta ei hemmetti...ei se että omistaa koiran tarkoita sitä, että on aikaa jäädä juttelemaan niitä näitä joka ikisen kusettajan kanssa. Mua ärsyttää kun kaikenmaailman tuntemattomat sunnuntaikävelijät koirineen oikeen vahtaa kenelle mennä juttelemaan...ja utelee samalla kaikki mahdolliset asiat. Kuulostaako tutulta?
Meillä toinen koira sekoo ja alkaa ärjymään, jos joku lähestyy...ja toinen pelkää ihan hulluna muita koiria...ja silti näiden pihakyylien on pakko päästä koirineen morjestamaan. Ei auta ei, vaikka mitä sanois. Nyt onkin kiva kun molemmat koirat on solmussa mun ja rattaiden ympäri heti kun on pihasta lähdetty kun tietyt eukot oikeen väkisin yrittää tulla jutulle. Ahdistaa kun ei saa kulkea rauhassa...Onneks muutetaan pian!!
Minä olen ottanut sen linjan että kun joku koittaa tulla juttelemaan ja ei olisi aikaa, sanon ystävällisesti ett me harjoitellaan toisten ohittamista kauniisti ja jatketaan matkaa. Enkä edes valehtele, hyvähän se on harjoitella niin pysyy oppi päässä
B)
 
Alkuperäinen kirjoittaja PlaaPlaaPlaa:
Meilläkin koirat on sen rotuiset et vastaantulijat vaihtaa tien toiselle puolelle :D Rodunvalintakysymys :whistle:
Vakavasti ottaen, sellaset ihmiset on rasittavia, joiden mielestä kaikkien koirien pitää olla toistensa kavereita. Kun se ei vaan ole mahdollista. Piste. Onneks maalla ei tule niin paljon ihmisiä vastaan että alkais rasittamaan.
Se on musta hassua että Suomessa koiria ei oikeasti opeteta samalla tavalla sosiaalisiksi kuin esimerkiksi Saksassa tai Englannissa. Mutta se on ihan totta että ei kaikki voi tykätä toisistaan ja joskus täytyy syystä tai toisesta mennä vaan ohi, jokaista hetkeä ei tarvitse käyttää eläimen sosiaalistamiseen.

Ihmisillä on myös vaikeuksia ymmärtää että kun käyttökoiraa koulutetaan, ei välttämättä ole hyvä hetki tulla taputtelemaan ja juttelemaan. Kun koiralla on työvaljaat päällä, koira on töissä ja silloin sen annetaan olla rauhassa. Ihan sama vaikka istuisikin kauppakeskuksessa ja katselisi maailmanmenoa.
 
Muakin ärsyttää kun toinen näkee että on vaikea hallita nuorta rotikkaa (vuoden ikäinen nyt ja painaa yli 30kg niin sitä on kiva pidellä remmissä kun se innostuu ) kun on innoissaan toisista koirista. Mutta silti pitää jäädä oman piskin kanssa mahdollisimman lähelle. Meidän rotikka kun innostuu kaikista koirista kun on tottunut koirapuistossa leikkimään eikä ymmärrä kadulla ettei samaa voi tehdä siinä kuin puistossa. :|
 
Mä oon varmaan röyhkeä tuontyyppisten koiranomistajien mielestä, paahdan tukkaputkella menemään vilkaisemattakaan flexin päässä kohti tulevaa lamppuharjaa.

Kunhan tuo kakara tuosta kasvaa niin tuskin ne enää niitä päästääkään lähelle. :D
 
vierailija
Tuttua on! Mä olen kans sanonut joskus että meillä on toisen koiran kohtaamisharjoitus menossa, mikä on tottakin, meillä se on jatkuvaa harjoitusta remmirähjäyksen vuoksi. Eräälle uudelle koiranomistajanaapurille sanoin, kun ihmetteli miksen päästä koiria tutustumaan, että täällä tehdään kävelylenkki ja tarpeet, ja koirapuistossa seurustellaan muiden koirien kans;). Ei tuo oikein näyttänyt asiaa ymmärtävän, mutta omapa on häpeänsä.
 
vierailija
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Tuttua on! Mä olen kans sanonut joskus että meillä on toisen koiran kohtaamisharjoitus menossa, mikä on tottakin, meillä se on jatkuvaa harjoitusta remmirähjäyksen vuoksi. Eräälle uudelle koiranomistajanaapurille sanoin, kun ihmetteli miksen päästä koiria tutustumaan, että täällä tehdään kävelylenkki ja tarpeet, ja koirapuistossa seurustellaan muiden koirien kans;). Ei tuo oikein näyttänyt asiaa ymmärtävän, mutta omapa on häpeänsä.
Joskus kyllä päästän koiran tervehtimään toista, mutta en kyllä halua jäädä seurustelemaan.
 
Meillä vähän sama ongelma. Tai liekö tuo oma koira se miun ongelma, mutta kun toinen ei yhtään tykkää vieraista koirista vaan räyhää ja rähjää (ja ON YRITETTY TOTUTTAA, KOULUTTAA jne.) niin eipä paljon innosta jäädä rupattelemaan.
 


Meidän koira leikkii... Jostain kumman syystä mä saan kulkea sen kanssa ihan kaikessa rauhassa :LOL:

Jos näen vähänkään sinnepäin tädin, joka välttämättä haluaisi höpöttää ja tutustuttaa mustinsa meidän koiraan, katselen muualle ja käsken koiraa riittävän kuuluvasti sanomalla "ohi".

Kai ne puhuu musta nokkavana tässä kulmilla sitten, mutta samapa tuo :D
 
joanna
jep,rasittavaa.itse en ventovieraiden koiria halua antaa meidän piskin haistella. jotkut sitä ei todellakaan tunnu ymmärtävän,ei edes siitä että niille oikeen kunnolla ärähtää. kavreillani on koiria ja mun vanhemmilla,jos mun koira seuraelämää tarvii ni niistä se sitä saa. nuoret ihmiset hyvin pitää koiransa kurissa,ongelmana on vanhukset jotka päästää koiransa nuuhkiin vaikka väistyisi toiselle puolelle jalkakäytävää. itse pidän ohitustilanteessa koirani vierellä. mitäs siinä tilanteessa jos mun koira hyökkäis tämmösen nuuskijan päälle? koira tosin on kiltti,mutta eihän ne vanhukset voi sitä tietää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja meah:


Meidän koira leikkii... Jostain kumman syystä mä saan kulkea sen kanssa ihan kaikessa rauhassa :LOL:

Jos näen vähänkään sinnepäin tädin, joka välttämättä haluaisi höpöttää ja tutustuttaa mustinsa meidän koiraan, katselen muualle ja käsken koiraa riittävän kuuluvasti sanomalla "ohi".

Kai ne puhuu musta nokkavana tässä kulmilla sitten, mutta samapa tuo :D

Meillä on partacollie, arvaa vaan kuinka se kiinnostaa kaikkia... Tosin parasta oli kyllä kun yksi täti sitkeästi aina halusi tulla taputtelemaan kun treenattiin tuossa yhdellä nurtsiaukealla. Meillä koira ohittaa kauniisti eikä mene vieraan luokse jos kielletään mutta mihinkäs partis karvoistaan pääsisi, se rrrrrakastaa antaa hyppypusuja. Annoin sitten kertaalleen koiralle vapaata mennä moikkaamaan. Tädillä oli naama kuolassa ja takinrintamus kurassa. Ei kehdannut sanoa mitään muttei myöskään halua tulla moikkailemaan koiraa jos ollaan selkeästi jotain treenaamassa
 
Alkuperäinen kirjoittaja joanna:
Itse pidän ohitustilanteessa koirani vierellä. mitäs siinä tilanteessa jos mun koira hyökkäis tämmösen nuuskijan päälle?
Samoin.
N. vuosi sitten kävi niin, että oltiin menossa töihin (mulla siis koira mukana lähes aina.)
Matkalla autolta toimistolle vastaan tuli mummo toisella puolella tietä, todella reumainen, näki käsistä ja kävelystä.
Mukana sillä oli sellainen lattiamoppi, joka kulki löysässä narussa, eikä täti paljon viitsinyt sen perään katsella.

Pikkukoira nykäisi, kun näki minut koirineni.

Lopputulos: Mummo kumossa hangessa. Pikkukoira pyörimässä minun ja koirani jaloissa. Hyppi, kävi koirani kaulaan kiinni.
Meidän koira tottelee hyvin, eikä pienistä provosoidu, mutta kun toinen on vapaana ja ärsyttämällä ärsyttää, niin mulla oli täysi työ pitää oma koirani rauhallisena ja potkia sitä räksyä pois jaloista.

Onneksi osui duunikaverikin pihalle samaan aikaan, nappasi pienen koiran kiinni ja auttoi mummelin ylös.

Jäin taas miettimään, että onko pakko enää pitää minkäänlaista koiraa, jos noin pääsee käymään? Onhan siitä varmasti vanhukselle seuraa ja iloa, mutta ei vaikuta kovin turvalliselta touhulta.
 
Mua taas ottaa päähän tän talon koiranomistajat kun antavat koirien kuseskella pihaan |O joo tiedän että asian vierestä mutta pitäis sen verran olla ulkoiluttajalla järkeä ettei anna pihapiiriin koiran tehdä tarpeitaan :kieh: mies sanokin että käy jokupäivä ite lorottelemassa niiden portinkupeeseen ja jos jotain sanovat niin tuumaa hoitelevan koiran virkaa kun oma puuttuu :whistle: :D


 

Yhteistyössä