Miten suhtautua anopin sanomisiin...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nolostunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nolostunut

Vieras
Anoppini on aivan myyty, kun on lapsemme (1,5v) kanssa. Kun muitakin ihmisiä on paikalla, saattaa sanoa lapselle "kyllä sä oot niin ihana". Minua tuo jotenkin nolostuttaa, kuulostaa kehulta. Miten mun pitäs tuohon suhtautua?

Alkuperäinen kirjoittaja triplamama:
miksi se sua nolostuttaa? totta kai lasta saa ja pitää, varsinkin vieraiden kuullen, kehua. haukkuminen jätetään omaan kotiin.

Kehuminen nolostuttaa. Eli turhaanko nolostun? Mietin, mitä muut ajattelee.

No vika on sinun päässäsi kuten varmaan tiedätkin. Koita selvittää tämä hiljaa itseksesi eläkä ainakaan sano anopille mitään. Itse oisin tilanteesta innoissani, onnellinen jne.

Alkuperäinen kirjoittaja .:
No vika on sinun päässäsi kuten varmaan tiedätkin. Koita selvittää tämä hiljaa itseksesi eläkä ainakaan sano anopille mitään. Itse oisin tilanteesta innoissani, onnellinen jne.

Niin, taitaa olla mun "ongelma". Kai sitä ajattelee, että täytyy olla vaatimaton ja "oma kehu haisee"

Eikö kukaan kehunut sinua lapsuudessasi vastaavanlaisesti?? Musta taas on ihanaa seurata kun mummut pitää meen 1,5veetä hyvänään ja kehuvat, jos kehuminen tuntuu vieraalta niin opettele se taito, kyllä lapsesi tulee tarvitsemaan kehuja..

No nyt tekisi mieli sanoa että onneksi lapsellasi on anoppi, jolla ei ole tuollaisia ongelmia.

Lastasi saat kehua vapaasti, lapsi ei ole sinä, eikä sinun aikaansaannostasi, vaan oma persoonansa, joka tarvitsee äitinsä ja muiden ihmisten ihailua ja arvostusta.

En tarkoita sitä, että muille kehuskelisit lapsesi saavutuksilla, vaan sitä, että muidenkin kuullen voit sanoa lapsellesi, että tämä on ihana, mahtava, erityinen ja taitava.

Kiitos vastauksistanne! Sain itse ajattelemisen aihetta! :) Lastani kannustan ja kehun joka välissä, siitä ei ole kyse, ettenkä niin tekisi, mutta kai suuremmat "lirkutukset" teen vain perheen ja isovanhempien kesken.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja .:

Niin, taitaa olla mun "ongelma". Kai sitä ajattelee, että täytyy olla vaatimaton ja "oma kehu haisee"

Oman lapsen kanssa ei saa olla turhan vaatimaton. Päin vastoin :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kiitos vastauksistanne! Sain itse ajattelemisen aihetta! :) Lastani kannustan ja kehun joka välissä, siitä ei ole kyse, ettenkä niin tekisi, mutta kai suuremmat "lirkutukset" teen vain perheen ja isovanhempien kesken.

Lasta pitää kehua aina just silloin, kun on aihetta! Vaikka olis satapäinen yleisö, niin voit sanoa lapsellesi, että hän on ihana! Jos susta sillä hetkellä siltä tuntuu.

Yhteistyössä