Miten suhtautuisitte tähän?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äitipuoli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"äitipuoli"

Vieras
Olen uusperheellinen.
Mieheni lapset asuvat meillä puolet kuusta.
Nämä lapset ovat olleet tosin nyt kesän meillä enemmän kuin äidillään ja ovat alkaneet sanoa minua äidiksi.

Miten tähän pitäisi suhtautua?

Lasten oma äiti on aivan raivopäinen tästä asiasta ja soittelee minulle jatkuvasti, kun lapset ovat hänen luonaan.

Emme todellakaan ole opettaneet lapsille, että minä olisin äiti.

Olen sitkeästi nyt 3kk korjannut tätä asiaa.

Asia ei varsinaisesti MINULLE ole ongelma, mutta ongelma siitä tulee tasan joka kerta kun lapset omalle äidilleen minua kutsuvat äidiksi.

Minä sanoin Tytär½:lle aikoinaan, että vaikka kuinka haluaisin, en voi olla hänen äitinsä, sillä hänellä jo on äiti. 4-vuotias ymmärsi kyllä.

mä keskustelisin lasten kanssa siitä, et vaikka lapset ovatkin minulle tärkeitä ja olen erittäin onnellinen et lapset pitävät minusta ja sanovat äidiksi, niin koska heidän äidilleen tulee asiasta paha mieli, olisi parempi et keksittäis joku toinen nimitys jolla minua kutsuttaisiin.

Minkä ikäisiä lapsia? Voisitko kysäistä jos lapset sanoisivat sua vaikka äitipuoleksi sitten? Ja jos nyt välttämättä haluavat äidiksi sanoa, niin anna sanoa, kyllä se siitä vanhemmiten varmasti loppuu.

Meillä miehen poika alkoi kesällä käyttämään sanaa äti puhuessaan minulle, koki sen jotenkin tärkeäksi eikä halunnut "erottua" porukastakun esim. kuljettiin ihmisten ilmoilla ja omat lapseni kutsuivat tietysti minua äidiksi.
En korjannut asiaa vaikk hieman se hämmensi, olemme jo aikoinaan käyneet keskustelut: Sinä et ole minun äitini joten lapsella kyllä ihan selkeä käsitys etten ole hänen äitinsä. Tilanne rauhottui kun ei nostettu sitä liian suureksi asiaksi, puhuttelee taas minua nimellä, mutta kun puhuu lapsilleni, saattaa sanoa että : Äiti käski sanoa jne.

Minä olen lapselleni selittänyt heti alusta alkaen että uusi mieheni ei ole hänen isänsä eikä isäpuolensa vaan Juha. Hyvin on lapsi tajunnut tämän ja lapsella nyt ikää 6v.
Minun lapsellani ei ole kuin yksi isä - läheisiä aikuisia toki voi olla mutta isä on vain ja ainoastaan yksi.

Alkuperäinen kirjoittaja mä olen;24556671:
Minä olen lapselleni selittänyt heti alusta alkaen että uusi mieheni ei ole hänen isänsä eikä isäpuolensa vaan Juha. Hyvin on lapsi tajunnut tämän ja lapsella nyt ikää 6v.
Minun lapsellani ei ole kuin yksi isä - läheisiä aikuisia toki voi olla mutta isä on vain ja ainoastaan yksi.

O.K, kiva juttu, mutta miten toi tähän liittyy? Halusit vaan kertoa oman tarinasi?

Niin, siis miksi ei sais kutsua äidiksi? Muuten kuin siksi että lasten biol.äiti kokee sen itselleen uhkaksi. Ehkä mä keskustelisin sen biol.äidin kanssa, että ei ole hänen äitiydelleen uhka vaikka lapset sanos isän uutta vaimoakin äitiksi ollessaan isällään. Onhan ap jollain tasolla lapsille äiti.

[QUOTE="ehkäpä";24556715]sitten se asia selitetään uudestaan ja uudestaan niin että lapselle menee jakeluun.[/QUOTE]

On sun mielipide. Mä taas olen sitä mieltä, että ei se niin vaarallista ole jos jonkun aikaa toista äidiksi sanookin, jos se sillä hetkellä tuntuu lapsesta tärkeälle. Kyllä jokainen aikuinen ihminen tietää kuka tuon lapsen äiti on, ja lapsen motiivi voi olla todella vilpitön. Ettei siis omasta äidistään ole "luopumassa".

Olen vielä sitäkin mieltä, että se toisen naisen äidittely varmasti loppuu kun lapsi vähän kasvaa. Yleensä ainakin käy näin.

Yhteistyössä