Miten sitä jaksaa tätä arkea kun ei saada koskaan lastenhoitoapua :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja väsynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

väsynyt

Vieras
Tilanne on se,että anoppi on ainut lastenhoitaja.Todella harvoin katsoo lapsia,ehkä noin kerran vuodessa (asuu 250km päässä ja on työelämässä).
Ollaan monta vuotta eletty pelkästään lasten ehdoilla ja nyt alkaa raja tulla vastaan.Meidän suhde kärsii kun ei voida koskaan tehdä kahdestaan mitään.
Aina joudutaan menemään erikseen niin että toinen katsoo lapsia.
Ei ihme että monet eroaa kun huomataan ettei ole enää mitään yhteistä,sitä kaipaa yhteistä aikaa tässä lapsiperheen härdellissä.
Kolme lasta on hankala saada kavereille hoitoon joilla on jo itsellään useampia lapsia.

Enkä halua kuulla mitään sankaritarinoita "olen ollut lasten kanssa yksin viimeiset 20 vuotta enkä kaipaa omaa aikaa"-tarinoita,vaan oletteko hommanneet jostain vakituisen lastenhoitajan? Miten te muut jaksatte joilla EI ole tukiverkostoa?

Onko paikkakunnalla mahdollista saada MLL-lastenhoitaja? Tai sitten jonkun tuttavan/työkaverin teiniä hoitamaan lapsia? Minä olin teininä lapsenlikkana sukulaisille, että pääsi vanhemmat tanssimaan tms.

meillä käy lastenhoitajia paristakin paikasta.jos ollaan jossain juhlissa jossa menee pitkään otan hoitajan kvtuesta (vähän sama kun mml,mutta ovat tottuneet hoitamaan kehareita) ja jos ollaan ihan pari tuntuia niin tuossa meidän naapurista sellasen 17v tyttösen. yöks pois saan jos haluan niin että 2 menee yhteen paikkaan ja 1 muualle,on totta ett 3 ei saa mihinkään kerralla..ja mummola on 350km päässä

Alkuperäinen kirjoittaja kiilusilmäfanaatikko:
Onko paikkakunnalla mahdollista saada MLL-lastenhoitaja? Tai sitten jonkun tuttavan/työkaverin teiniä hoitamaan lapsia? Minä olin teininä lapsenlikkana sukulaisille, että pääsi vanhemmat tanssimaan tms.

MLL:n hoitajat ovat HURJAN kalliita, ainakin pääkaupunkiseudulla.. 8 e/tunti tms..

Alkuperäinen kirjoittaja :(:

MLL:n hoitajat ovat HURJAN kalliita, ainakin pääkaupunkiseudulla.. 8 e/tunti tms..

Oho! Ite sain neuvolasta esitteen, jossa oli 6 euroa tunnilta hinta. Miltähän vuodelta esite on?! Kahdeksan euroa on kyllä aika suolainen hinta.

Alkuperäinen kirjoittaja :(:

Oho! Ite sain neuvolasta esitteen, jossa oli 6 euroa tunnilta hinta. Miltähän vuodelta esite on?! Kahdeksan euroa on kyllä aika suolainen hinta.

Joo ja sit jos haluais viikonlopuksi hoitajan niin aika kallista on.
Täytyy miettiä jos laittais ilmoituksen jos sitä kautta löytyisi joku esim. opiskelija kiinnostuis???

Meidän paikkakunnalla on kerran kuukaudessa saatavilla yökylä lapsille ja 35e 1yö,2yötä 75e sisaruksista sai jotenkin alennusta. Kallista tuokin,mutta jos haluaa lapset johonkin saada,ensi ja turvakoti yhdistyksen järjestämä.

Alkuperäinen kirjoittaja äippä-85-:
Meidän paikkakunnalla on kerran kuukaudessa saatavilla yökylä lapsille ja 35e 1yö,2yötä 75e sisaruksista sai jotenkin alennusta. Kallista tuokin,mutta jos haluaa lapset johonkin saada,ensi ja turvakoti yhdistyksen järjestämä.

Oho! En ole ikinä kuullut tuollaisesta systeemistä! Missäpäin asut?
Me asutaan pk-seudulla.

Alkuperäinen kirjoittaja väsynyt:
Alkuperäinen kirjoittaja äippä-85-:

Oho! En ole ikinä kuullut tuollaisesta systeemistä! Missäpäin asut?
Me asutaan pk-seudulla.

Kotkassa =) En lähtisi ihan hetkessä muualle asumaan,kun hoitajia ei meilläkään muualta ole :|

aika hauskaa kun ensin naristaan että ei ole aikaa ja suhde kärsii vaa ei sitten olla valmiita joskus sitä 8? tunnilta maksamaan että sais sitä aikaa miehen kans? Kaikki vaan ilmaiseksi pitää saada joo.. Jättää ne erikseen menot ja säästää rahat hoitajaan ja menee sit kahdestaan loppurahoilla vaikka syömään -tai kävelylle, se ei maksa mitään. Sitäpaiti sitä yhteistä aikaa kyllä on ku vaan viittii järkätä -tenavat aiemmin nukkumaan niin siinähän on yö aikaa mutta tässä taitaa vaa taas olla kyse siitä että pitää päästä baariin miehen kans, siihen on rahaa mut ei hoitajaan.

No voi hyvänen aika... 8 e/h ei kyllä ole mikään päätä huimaava palkka! Jos lastenhoitajille yleisesti maksettaisiin vähemmän, niin luuletteko kenenkään pätevän ihmisen edes suostuvan tekemään sitä hommaa??? Kyllä minä ainakin olen valmis maksamaan kunnolliselle/luotettavalle lastenhoitajalle kunnon palkkaa. Tingin sitten mieluummin vaikka jostain muusta, esim. omista turhista menoistani.

Harmi kun asutte niin kaukana. Meille olisit voinut tuoda lapset hoitoon. Kun koulut taas alkaa niin kipase viemään lappua sos.- ja terv. alan oppilaitoksen sienälle. Meidän koulussa ainakin on paljon päteviä nuoria, jotka tekisivät mieluusti keikkaa koulun ohessa.

Tää on taas näitä. Valitetaan jotain, ihmiset tarjoavat erilaisia vaihtoehtoja ongelman poistamiseksi ja ap ampuu ne kaikki ideat alas tekosyillä. Jos oikeasti tarvitsisi lastenhoitoapua, osaisi tarttua niihin jo ketjussa esitettyihin vaihtoehtoihin.

Voi kun noita MLL hoitajia oliskin paikkakunnalla, meillä ei ole. Matkakorvauksineen tulis hirvittävän kalliista, enkä tiedä lähtiskö edes näin kauas.. Meillä sama tilanne ap, jatkunut yli vuosikymmenen. Mummit asuu lähellä mutta ei saada lapsia yöhoitoon heillekään.

MLL on tietysti aina yksi vaihtoehto. Lisäksi voisit laittaa ilmoituksen www.hoitopaikka.net sivuille, etsivät siellä haetaan hoitajaa-palstalla usein satunnaisiakin hoitajia.
www.verkkpirkko.fi osoitteessa on lapset-osion alla oikein lastenhoitajia-alaosasto, joka on harmillisen vähän käytössä - olisi oikein hyvä foorumi toimia ilmoitustauluna lapsenlikoille. Listatkaa muita, jos tiedätte.

Eihän mikään estä perustamasta täälläkään esim. kerhoa, jonka nimenä esim. pk-seudun hoitorinki, jossa vanhemmat voisivat etsiä toisia perheitä vastavuoroisuusperiaatteella toimivaan tilapäishoitoon. Varmasti kiinnostuneita löytyisi.

Alkuperäinen kirjoittaja piitu pipari:
No voi hyvänen aika... 8 e/h ei kyllä ole mikään päätä huimaava palkka! Jos lastenhoitajille yleisesti maksettaisiin vähemmän, niin luuletteko kenenkään pätevän ihmisen edes suostuvan tekemään sitä hommaa??? Kyllä minä ainakin olen valmis maksamaan kunnolliselle/luotettavalle lastenhoitajalle kunnon palkkaa. Tingin sitten mieluummin vaikka jostain muusta, esim. omista turhista menoistani.

Eli esim. mulla ei ole oikeutta koskaan valittaa että en saa lasta hoitoon? Koska mulla ei ole varaa maksaa sitä 8e/h, tai se tarkottaisi ilman ruokaa oloa seuraavina päivinä. Ja jos hoitaja olisi esim. koko yön (ah mitä luksusta.. ) saisi siitä helposti pulittaa sen 100e. Luuletko ihan tosissasi, että kaikilla on varaa??

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voi kun noita MLL hoitajia oliskin paikkakunnalla, meillä ei ole. Matkakorvauksineen tulis hirvittävän kalliista, enkä tiedä lähtiskö edes näin kauas.. Meillä sama tilanne ap, jatkunut yli vuosikymmenen. Mummit asuu lähellä mutta ei saada lapsia yöhoitoon heillekään.

Eikö ne teidän teinit sitten voi vahtia palkkaa vastaan niitä pienempiään?

Eihän mikään estä perustamasta täälläkään esim. kerhoa, jonka nimenä esim. pk-seudun hoitorinki, jossa vanhemmat voisivat etsiä toisia perheitä vastavuoroisuusperiaatteella toimivaan tilapäishoitoon. Varmasti kiinnostuneita löytyisi.

Tätä minä oon yrittänyt, mutta eipä löydy kiinnostusta... Kaikilla varmaan asiat niin hyvin, tai sitten eivät halua vierasta hoitajaa..

Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelijä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Eikö ne teidän teinit sitten voi vahtia palkkaa vastaan niitä pienempiään?

Yli 10 vuotta ei tarkoita mitään isoja teinejä vaan esim. 10-ja 13-vuotiaita. EN jätä lapsiani lapsille yöks... Mutta totta, ongelmahan on ratkeamassa.

Me asutaan ulkomilla ja mummolat ovat siis todella kaukana. Meillä on ollut lastenhoitaja n. kerran viikossa että pystyn ylipäätään tekemään omia juttuja (uinti, shoppailu, kaverin kanssa kahvilaan tms). Noin kerran kuukaudessa tehdään jotain kahdestaan. Ollaan kanssa maksettu 8 ?/tunti hoitajalle. Nyt etsitään uutta hoitajaa koska nykyinen lähtee opiskelemaan. Kävi uusi ehdokas haastattelussa ja palkkapyyntö oli 23 ?/h (!). Ei tullut kauppoja...

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Tää on taas näitä. Valitetaan jotain, ihmiset tarjoavat erilaisia vaihtoehtoja ongelman poistamiseksi ja ap ampuu ne kaikki ideat alas tekosyillä. Jos oikeasti tarvitsisi lastenhoitoapua, osaisi tarttua niihin jo ketjussa esitettyihin vaihtoehtoihin.

No au pairia ei pystytä ottamaan,MLL harkitsen mutta haluaisin vakkarihoitajan esim. opiskelijan.Mikä sulla on ongelmana?

Yhteistyössä