Miten sinä muuttaisit työsuojelua/AY-asioita, vai muuttaisitko mitenkään?

vierailija
Miksi muiden pitäisi maksaa sun paskan selän oireilut?
Niinpä, miksi ylipäätään työntekijälle pitää antaa palkallista lomaa, jokainen lomailkoon omakustanteisesti. Ilman ay:ta ei olisi edes minimipalkkoja kun minimipalkasta ei ole säädetty laissa. Ja ehkä pari päivää synnytyksestä riittää toipua, sitten voi kyllä palata jo töihin.
 
Tää ei nyt suoraan liity aiheeseen mutta nuorten pitäisi päästä helpommin töihin. Siis esim. rakennusalalla useassa paikassa ikävaatimus on 18 vuotta.

Ja siitä jatkumona se, että jos meet opiskelemaan vaikka rakennusinsinööriksi tai arkkitehdiksi niin aluksi, mun mielestä, pitäisi joutua muutamaksi kuukaudeksi ihan perustason duuniin ainakin puoleksi vuodeksi.


Muutoin tilanne on se mikä nyt, että arkkitehdit piirtävät suunnitelmia joissa neliöistä pitää tehdä ympyrä. On muuten v.ittumaista, on kyseessä sit puu tai kivi. Ja vastaavia tolkuttomuuksia voisin kertoa sivukaupalla...


Jotenkin koko työmaailma pitäisi saada järkevämmäksi ja joustavammaksi. Vuorottelu erilaisten töiden välillä taatusi ehkäisisi niskavaivoja ja kulumia.


Miks jonkun pitää istua koko elämä konttorituolissa ja toisen seistä jaloillaan linjastolla? Kumpikaan duuneista ku ei ole sellainen etteikö sitä helposti oppisi nopeaankin.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo ja Lispetti
Ois paremminkin epäreilua, että menettäisi jo ansaitun loman sairastumisen vuoksi. Itse olen nyt ollut viikon pois töistä selän takia. Ei tätä lomaksi voi kutsua kun ei kunnolla pysty edes nukkumaan.
No loma on teknisesti työnantajalle lähinnä vain rahaa. Kun henkilö on sairaana päivän on ihan sama työnantajalle onko päivä palkaton, vai vähennetäänkö lomista. Tai vaikka niin että saikkupäivän hinta vähennettäisiin lomarahoista. Tässä ei siis ole kyse siitä, että työntekijä on ansainnut vapaata töistä. Se vapaalla oleminen on epärelevantti pointti. Raha tässä on taustalla.
 
Echo on juttujensa perusteella hoitotyössä, johon hän ei ole parasta valioainesta.
Työsuojelusta muistui mieleeni ay-kokous aiheena työsuojelu.
Maastotöissä oli ollut mukana muistaakseni harjoittelija, joka kuoli työtehtävässä sähköiskuun. Syitä onnettomuuteen selvitettiin oliko perehdytys kunnollinen ja riittävä. Maailmassa on paljon töitä, joissa henkiriepu on jatkuvasti hiuskarvan varassa. Jopa tällä palstalla pyöriminen on mielenterveydelle kuluttavaa ja vaarallista. Ei kannata altistaa itseään pahatahtoisten kirjoittajien ilkeilyille.
Tehkää aina ilmoituksia valvojalle loukkaavista viesteistä.
aika epäilyttävä toi sun muistikuva sähköiskuun kuolleesta, vissiin 50-luvulta?
 
Juu, on ansaittu.

Mutta missä välissä mietitään edes sekunnin murto-osan verran työnantajaa? Maksella pari kuukautta siitä, ettei saa työntekijältä työpanosta?
Oletko kuinka kartalla työnantajapuolesta tai sopimuksista?
Kymmenen päivän jälkeen siirrytään sairausajanpalkan piiristä sairauspäivärahan piiriin, jonka maksaaKela.

Vaikuttaa nyt oudosti omiin ja lastesi taskuihin kusemiselta nuo sinun jutut.
Käsittääkseni olette duunareita ja asutte maalla.

Ja mitä tulee tuohon ”mene töihin” ”elätte liian leveästi” juttuihin…
Tässä ihan hyvä kirjoitus:

Suomessa on työnantajan markkinat, kannattaa tutustua.

Arsyttävä tyyppi osui tavallaan naulan kantaan: motivointi toimii paremmin kuin keppi.
Palkollisena olen onnistunut helposti työnjohtajana saamaan turhat saikut nolliin. Onko meillä riittävästi osaavaa työnjohtoa?
Pomon ei tarvitse olla mikään tyranni kusipää tai hermoraunio, joka sälyttää saikuista johtuvat sijaisten etsimiset sairaan työntekijän kontolle. Näitä näkee valitettavan paljon!

Hallitus on kummallisesti onnistunut saamaan ihmiset ulvomaan kuorossa, että mene töihin, ja ovat valmiita heikentämään työntekijöiden etuja ja toki myös palkkoja (he eivät aja duunareiden etuja)
Jopa he tätä ulvovat, jotka eivät ole edes hyvätuloisia eli Kokoomuslaisia. Kummallista. Omaan taskuun kuseksimistahan tuo vain on.
Teropekkasuvakki kirjoitti tästä hyvin joku aika sitten.

Tavallaan nämä keskustelut ovat sikäli turhia, että työmarkkinat ovat murroksessa. Kohta ei ole perinteisiä työpaikkoja kuten tänä päivänä (toki jo vähentyneet nytkin). Jotkut tutkijat ovat ennustaneet perinteisissä työpaikoissa jopa 40 pinnan vähenemistä. Ollaanko vähenemiseen varauduttu vai saako täällä kohta joka toinen olla perustamassa onlyfanssia tai jotain pelikanavaa YT:een.🤷‍♀️

Itse olen työnantajapuolella, mutta en halua paskoa meidän työmarkkinoita, enkä turvallisuutta/hyvinvointia.
Työntekijöiden kurjistaminen ja matalapalkat eivät todellakaan ole ratkaisu ongelmiin. Nyt on juuri se ainoa ja oikea hetki työntekijöiden pitää kiinni eduistaan!
Ratkaisu hallitukselle on priorisointi. Rahaa menee ”kankkulan kaivoon” ihan liikaa!

Suomi tarvitsee osaavia bisnesmiehiä hoitamaan Suomen talouden kuntoon. Arkadianmäen apinoille saa minun puolesta antaa kenkää. Puolet eivät edes ymmärrä mihin nimensä laittavat.🙄
Valitettavasti duunareissa alkaa näkyä samaa, eivät edes aja omia etujaan. Ajattelisivat lapsiaan joista tuskin tulee työnantajia!




t. kiireessä ulkina sormet jäässä, sori mahd. virheet ja typot
 
Tää ei nyt suoraan liity aiheeseen mutta nuorten pitäisi päästä helpommin töihin. Siis esim. rakennusalalla useassa paikassa ikävaatimus on 18 vuotta.

Ja siitä jatkumona se, että jos meet opiskelemaan vaikka rakennusinsinööriksi tai arkkitehdiksi niin aluksi, mun mielestä, pitäisi joutua muutamaksi kuukaudeksi ihan perustason duuniin ainakin puoleksi vuodeksi.


Muutoin tilanne on se mikä nyt, että arkkitehdit piirtävät suunnitelmia joissa neliöistä pitää tehdä ympyrä. On muuten v.ittumaista, on kyseessä sit puu tai kivi. Ja vastaavia tolkuttomuuksia voisin kertoa sivukaupalla...


Jotenkin koko työmaailma pitäisi saada järkevämmäksi ja joustavammaksi. Vuorottelu erilaisten töiden välillä taatusi ehkäisisi niskavaivoja ja kulumia.


Miks jonkun pitää istua koko elämä konttorituolissa ja toisen seistä jaloillaan linjastolla? Kumpikaan duuneista ku ei ole sellainen etteikö sitä helposti oppisi nopeaankin.
Apropoo myös:

Taloussanomista tms:
Rakennusalan yrittäjän tuntipalkka jopa 6€!

Kannustavaa.🙄
 
Ja meidän demokratia:
4 vuotta yritetään keksiä jotakin.
Kansalaiset äänestävät klikkiuutisten perusteella. Tutkiva, kansan etua puolustava, journalismi puuttuu.

Ei taida olla kovin toimiva konsepti keritä ratkaisemaan mitään kun seuraava hallitus haukkuu edellisen hallituksen ja pyyhkii suunnitelmilla persettä..🙄
 
  • Tykkää
Reactions: ruuttis
vierailija
Oletko kuinka kartalla työnantajapuolesta tai sopimuksista?
Kymmenen päivän jälkeen siirrytään sairausajanpalkan piiristä sairauspäivärahan piiriin, jonka maksaaKela.

Vaikuttaa nyt oudosti omiin ja lastesi taskuihin kusemiselta nuo sinun jutut.
Käsittääkseni olette duunareita ja asutte maalla.

Ja mitä tulee tuohon ”mene töihin” ”elätte liian leveästi” juttuihin…
Tässä ihan hyvä kirjoitus:

Suomessa on työnantajan markkinat, kannattaa tutustua.

Arsyttävä tyyppi osui tavallaan naulan kantaan: motivointi toimii paremmin kuin keppi.
Palkollisena olen onnistunut helposti työnjohtajana saamaan turhat saikut nolliin. Onko meillä riittävästi osaavaa työnjohtoa?
Pomon ei tarvitse olla mikään tyranni kusipää tai hermoraunio, joka sälyttää saikuista johtuvat sijaisten etsimiset sairaan työntekijän kontolle. Näitä näkee valitettavan paljon!

Hallitus on kummallisesti onnistunut saamaan ihmiset ulvomaan kuorossa, että mene töihin, ja ovat valmiita heikentämään työntekijöiden etuja ja toki myös palkkoja (he eivät aja duunareiden etuja)
Jopa he tätä ulvovat, jotka eivät ole edes hyvätuloisia eli Kokoomuslaisia. Kummallista. Omaan taskuun kuseksimistahan tuo vain on.
Teropekkasuvakki kirjoitti tästä hyvin joku aika sitten.

Tavallaan nämä keskustelut ovat sikäli turhia, että työmarkkinat ovat murroksessa. Kohta ei ole perinteisiä työpaikkoja kuten tänä päivänä (toki jo vähentyneet nytkin). Jotkut tutkijat ovat ennustaneet perinteisissä työpaikoissa jopa 40 pinnan vähenemistä. Ollaanko vähenemiseen varauduttu vai saako täällä kohta joka toinen olla perustamassa onlyfanssia tai jotain pelikanavaa YT:een.

Itse olen työnantajapuolella, mutta en halua paskoa meidän työmarkkinoita, enkä turvallisuutta/hyvinvointia.
Työntekijöiden kurjistaminen ja matalapalkat eivät todellakaan ole ratkaisu ongelmiin. Nyt on juuri se ainoa ja oikea hetki työntekijöiden pitää kiinni eduistaan!
Ratkaisu hallitukselle on priorisointi. Rahaa menee ”kankkulan kaivoon” ihan liikaa!

Suomi tarvitsee osaavia bisnesmiehiä hoitamaan Suomen talouden kuntoon. Arkadianmäen apinoille saa minun puolesta antaa kenkää. Puolet eivät edes ymmärrä mihin nimensä laittavat.
Valitettavasti duunareissa alkaa näkyä samaa, eivät edes aja omia etujaan. Ajattelisivat lapsiaan joista tuskin tulee työnantajia!




t. kiireessä ulkina sormet jäässä, sori mahd. virheet ja typot
Hyvä kirjoitus Lissu!
 
vierailija
Sitten pakottaisin työttömät töihin. Eli jos on jossain työpaikka joka ei tarvitse koulutusta/erityisosaamista, niin sinne vaan, jos ei ole diagnoosit esteenä.
Mitä tällaiset työt ovat ja missä niitä on? Ja luuletko, että työnantaja on kiinnostunut ottamaan ns. hanttihommiin korkeasti koulutettua, joka mitä luultavammin kuitenkin etsii omaa koulutustaan vastaavaa työtä?

Kun aikanaan itse palasin ulkomailta tutkintotodistukset mukanani, hain aluksi ihan kaikenlaista työtä, ihan siivoustakin. Siivousfirmassa mulle sanottiin, että olen liian koulutettu siivoustyöhön eli juuri arvelivat, että haen kohta kuitenkin muualle. Kohta löysin kyllä töitä, en vielä oman alani, mutta sitten, kun mahdollisuus koulutusta vastaavaan työhön avautui, niin sille tielle lähdin.

Mutta siis periaatteessa voisin tehdä kaikenlaista muutakin, jos työtä tarvitsisin. Ongelma on se, mitä ne työnantajat haluavat JA ikä. Se on valitettavasti iso ongelma tässä maassa, kun vanhemmat ihmiset eivät työllisty työttömäksi jouduttuaan, vaikka olisi kokemusta ja osaamista vaikka kuinka.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
Mitä tällaiset työt ovat ja missä niitä on? Ja luuletko, että työnantaja on kiinnostunut ottamaan ns. hanttihommiin korkeasti koulutettua, joka mitä luultavammin kuitenkin etsii omaa koulutustaan vastaavaa työtä?

Kun aikanaan itse palasin ulkomailta tutkintotodistukset mukanani, hain aluksi ihan kaikenlaista työtä, ihan siivoustakin. Siivousfirmassa mulle sanottiin, että olen liian koulutettu siivoustyöhön eli juuri arvelivat, että haen kohta kuitenkin muualle. Kohta löysin kyllä töitä, en vielä oman alani, mutta sitten, kun mahdollisuus koulutusta vastaavaan työhön avautui, niin sille tielle lähdin.

Mutta siis periaatteessa voisin tehdä kaikenlaista muutakin, jos työtä tarvitsisin. Ongelma on se, mitä ne työnantajat haluavat JA ikä. Se on valitettavasti iso ongelma tässä maassa, kun vanhemmat ihmiset eivät työllisty työttömäksi jouduttuaan, vaikka olisi kokemusta ja osaamista vaikka kuinka.
Ikäähän ei vissiin tarvitse ilmoittaa. Ota cvstä osa pois jotta ikä ei ilmene, eikä osa työsuorituksista, ja kun pääset työhaastatteluun niin pukeudu nuorekkaasti.😁
 
vierailija
Ikäähän ei vissiin tarvitse ilmoittaa. Ota cvstä osa pois jotta ikä ei ilmene, eikä osa työsuorituksista, ja kun pääset työhaastatteluun niin pukeudu nuorekkaasti.
Jaa.. no mitä olen kuullut, niin yleisesti ottaen ei ole helppoa, kun jo alle 40-vuotiasta aletaan syrjiä, enkä kannata huijaamista. Sitä paitsi en ihan usko, että 50-vuotias voi huijata olevansa 30-vuotias pukeutumalla ja silloinhan joutuisi CV:täkin rukkaamaan huonompaan suuntaan, jos ei voisi kaikkea kokemusta ja niitä vuosia tuoda esiin.

Ei, itse kannatan rehellisyyttä, vaikka olen asunut maassa, jossa on tapana niin sanotusti värittää juttuja ja liioitella osaamista.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
Ja meidän demokratia:
4 vuotta yritetään keksiä jotakin.
Kansalaiset äänestävät klikkiuutisten perusteella. Tutkiva, kansan etua puolustava, journalismi puuttuu.

Ei taida olla kovin toimiva konsepti keritä ratkaisemaan mitään kun seuraava hallitus haukkuu edellisen hallituksen ja pyyhkii suunnitelmilla persettä..🙄
Niin, Niinistö peräänkuulutti ylihallituskautista yhteistyötä.
 
vierailija
Niin, Niinistö peräänkuulutti ylihallituskautista yhteistyötä.
Joo no ensin pitäisi nykyisten ministereiden puhua totta tai jos eivät tiedä, ottaa selvää niiltä, jotka tietävät.

"Ministeri Satosen mukaan poliittiset lakot on Ruotsissa rajattu 2–3 tuntiin – Se ei pidä paikkaansa

MINISTERI Satonen sanoo Helsingin Sanomille, että hänen58 käsityksensä Ruotsin käytännöstä on syntynyt esimerkiksi elinkeinoelämän edustajien puheista."


 
vierailija
Sitten pakottaisin työttömät töihin. Eli jos on jossain työpaikka joka ei tarvitse koulutusta/erityisosaamista, niin sinne vaan, jos ei ole diagnoosit esteenä.
Vaikka se ei olisikaan omaa alaa eikä sen vierekkäistä alaa vastaavaa.
Tässä karmea esimerkki siitä, miten voi käydä, kun alalle kouluttamaton tai vailla kokemusta alalta oleva ohjataan hakemaan työtä.

"ESPOOLAISEN pienen päiväkodin työntekijä on tuomittu ehdottomaan vankeuteen useista törkeistä lapsen seksuaalisista hyväksikäytöistä ja sukupuolisiveellisyyttä loukkaavien kuvien levittämisestä.


Uhrit olivat tekoaikaan 4–5-vuotiaita. Tuomittu mies muun muassa kosketteli ja puristeli heitä vaatteiden päältä ja itseään esimerkiksi päiväuniaikaan.

MIEHELLÄ ei ollut koulutusta tehtävään, vaan hän on työvoimaviranomaisten kehotuksesta työttömänä työnhakijana ohjattu hakemaa työtä päiväkodissa."



 

Yhteistyössä