Miten selvitä tästä velkaviidakosta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Velkainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Velkainen

Vieras
Olen ollut peliriippuvainen (ollut pelaamatta parisen kuukautta) ja sinä aikana hankkinut muhkeat velat pikavippien ja muiden lainojen muodossa. Nyt ne velat ovat menossa ulosottoon, koska en ole pystynyt kaikkia maksamaan. Joka päivä postilaatikosta tippuu velkomiskirjeitä, puhelimeen en enää uskalla vastata, jos en tiedä kuka soittaa ja tekstareita valuu tasaiseen tahtiin. Ahdistaa ja pelottaa tuleva. Minulla on asuntolainaa ja maksettavaa muutenkin. Minulla on kuitenkin omaisuutta, jonka aion laittaa myyntiin, että saisin velkani kuitattua. Tämä ei kuitenkaan tapahdu käden käänteessä =/.

Tähän ei varmaan kukaan osaa auttaa, kunhan valitan omaa tyhmyyttäni =/.

no etkö sais sovittua jotain järjestelyä ulosoton kanssa, että edes vähän lyhenisi velka siihen asti kunnes saat omaisuutta myytyä niin ei tarviis pelossa olla...?

Kannattaa koittaa myydä ne omaisuudet ennen ulosoton kanssa asiointia. Ne nimittäin tulee ulosmittaamaan sun omaisuuden josta ne saa kohtuullisen tuoton, esim. auto jos sut on merkitty omistajaksi ja se ei ole mikään 80-luvun auto.

Minkälaisista summista on kyse?

Kannattaa koittaa myydä ne omaisuudet ennen ulosoton kanssa asiointia. Ne nimittäin tulee ulosmittaamaan sun omaisuuden josta ne saa kohtuullisen tuoton, esim. auto jos sut on merkitty omistajaksi ja se ei ole mikään 80-luvun auto.

Minkälaisista summista on kyse?

Kyse on noin 6000-8000 euroa, tarkkaa summaa en edes tiedä. Minulla on asunto-osake, jonka myymällä voisin kuitata velat. Kai ne nyt antaa minun itseni sen myydä, ennen kuin ulosmittaavat sen?!

Kyse on noin 6000-8000 euroa, tarkkaa summaa en edes tiedä. Minulla on asunto-osake, jonka myymällä voisin kuitata velat. Kai ne nyt antaa minun itseni sen myydä, ennen kuin ulosmittaavat sen?!

Jos myyt sen ennenkuin ulosotto pääsee siihen käsiksi eli heti.

Ne voi ulosmitata sun osakkeen jolloin et saa sitä myydä jne. ennenkuin olet saanut maksettua velat. Eli palkkatulot+ muut tilillä olevat varat.

Mulla on lähes 20 000 velkaa, kaiikenlaisia vippejä ja kulutusluottoja, ja nyt ovat luottotiedot menneet ja ensimmäiset velat ulosotossa. Tästä nouseminen kestää kauan, enkä tiedä selviänkö noista lainoista koskaan. Omaisuutta ei ole jota voisin myydä, mutta onneksi säännölliset kuukausitulot. Aika epätoivoista.

Mulla on lähes 20 000 velkaa, kaiikenlaisia vippejä ja kulutusluottoja, ja nyt ovat luottotiedot menneet ja ensimmäiset velat ulosotossa. Tästä nouseminen kestää kauan, enkä tiedä selviänkö noista lainoista koskaan. Omaisuutta ei ole jota voisin myydä, mutta onneksi säännölliset kuukausitulot. Aika epätoivoista.

Velkajärjestely olis mahdollinen.. Ne on just sellasille et jos on paljon velkaa ja takaisin maksamiseen menee kohtuuttoman pitkään. Otappa yhteyttä paikalliseen velkajärjestelyyn.

Tsemppiä, minulla ei ole velkaa ihan noin paljoa. Ahdistaa kuitenkin.

Miksi noin paljon lainaa?Oletko hurvitellut noilla rahoilla vai ovatko menneet ns. normielämiseen ja laskuihin?

Yhteistyössä