Miten selviäisit jos miehesi jättäisi sut?

• Viestiketjun aloittaja Taija
  • Ensimmäinen viesti
Jokainen täällä automaattisesti näköjään ottaisi lapset itselleen erossa. Eikö miehellä olisi siihen osaa tai arpaa minne lapset eron jälkeen menisivät asumaan?????

Selviäisin muutenkin todella huonosti, mutta tunnelmaa laskisi sekin vielä että tiedossa ois pelottava tappelu lapsesta... Vaikkei naimisissa ollakaan, ja lapsi on vielä mahassa.. Mutta.. silti.

Taloudellisesti pärjäisin, kiitos säästöjen.

henkinen selviäminen on ollut vaikeinta. asian tajuamisessa meni sen verran aikaa että ensin tuli kamala touhu vaihe ja sitten se lamaannus. itkua riitti. taloudellinen taso laski, mutta se ei ollut pahin asia. jatkuva huoli lasten jaksamisesta ja omastakin painoi ja painaa takaraivossa ja se miten kaikki tämä vaikuttaa ja on vaikuttanut lapsiin. erosta 1,5v ja edelleen sitä käsittelen.

Itse olen varautunut siihen että mieheni voi jättää minut tai kuolla. Jokaisen täytyisi osata varautua elämän tuomiin yllätyksiin. Siitä miten selviytyisin jäädessäni yksin lasteni kanssa, en tiedä. Pakkohan se olisi selviytyä. Ei ole varaa jäädä sängyn pohjalle itkemään jos on lapsia.

Gluteus maximus
henkisesti en selviäisi varmaan mitenkään, koska ollaan lähes koko elämä hengattu yhdessä, mutta taloudellisesti pärjäisin ihan hyvin. En tiedä onko tuo edes vaihtoehto, koska me ei koskaan päästäisiin yhteisymmärrykseen siitä kumman luona lapset asuisivat.

v
Alkuperäinen kirjoittaja ******:
Jokainen täällä automaattisesti näköjään ottaisi lapset itselleen erossa. Eikö miehellä olisi siihen osaa tai arpaa minne lapset eron jälkeen menisivät asumaan?????
Jos meille tulis ero, niin lapset tulis kyllä ihan takuulla mulle. Mies ei ehdi nykyäänkään paljon sisällä viipymään, kun maatilan töitä on niin hirveästi. Jos mä lähtisin, niin joko maatilan työt jäis tekemättä tai lapset hoitamatta. Ja jos mies jättäis mut, mä lähtisin, ei mies. Tämä on perintötila miehellä, tai siis ollaan me tämä ostettu, mutta miehen suvun tila, en haluaisi asua täällä yksin.

kjh
en mitenkään... :'( mä olen vain itkenyt, itkenyt ja itkenyt. en ole voinut syödä enkä nukkua viikkokausiin. tänään ois pakko ruveta vihdoinkin pakkaamaan, muutan loppuviikosta. riipaisee vain niin syvältä kun joutuu omasta kodistaan vasten tahtoaan lähtemään... :'(

Yhteistyössä