Miten seksi on niin tärkeetä joillekkin

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Mankell:
Alkuperäinen kirjoittaja Satuja:
Mun mielestä ei ole parisuhdetta ilman seksiä. Se on silloin ystävyysuhde.
Näin mä asian myös näen.
Mutta kun seksi voi loppua esim lääkityksen vuoksi niin muuttuuko suhde silloin ystävyykdeksi pelkästään sen takia
Hyvä pointti. :)

Ehkäpä se muuttukin, jos lääkitys kestää vuosikausia, ja samoin seksittömyys. Mutta ei ihan heti.

*tosi fiksu vastaus* :ashamed:

ymmällään
Alkuperäinen kirjoittaja ymmällään:
no on se sen verran kivaa puuhaa että ilman seksiä en ala elämään... että jos olen suhteessa miehen kanssa joka ei seksiä halua/pysty harrastamaan niin sitten joko mies menee vaihton tai alkaa avoinsuhde... kyllä suhde ilman seksiä on kaveruutta...
Lueppa ylempää.
Siis sinäkö lähdet vieraisiin jos miehelläsi ei seiso eikä kykene seksiin?
kyllä, jos kyseessä on pitempi aikainen ongelma niin silloin koko suhde muuttuu tai loppuu... en mie selän takana lähde vehtaamaan mutta harva suostuu avoimeen suhteeseen.. vaikka se mulle oliskin pelkkää seksiä :)

vieras
no on se sen verran kivaa puuhaa että ilman seksiä en ala elämään... että jos olen suhteessa miehen kanssa joka ei seksiä halua/pysty harrastamaan niin sitten joko mies menee vaihton tai alkaa avoinsuhde... kyllä suhde ilman seksiä on kaveruutta...
Lueppa ylempää.
kyllä, jos kyseessä on pitempi aikainen ongelma niin silloin koko suhde muuttuu tai loppuu... en mie selän takana lähde vehtaamaan mutta harva suostuu avoimeen suhteeseen.. vaikka se mulle oliskin pelkkää seksiä :)
No minä en heitä 25 vuotta pelkästään seksin loppumisen takia hukkaan. On tämä meidän elämä muutakin ja yks kaunis päivä asia voi jälleen korjaantua :)

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Näin mä asian myös näen.
Mutta kun seksi voi loppua esim lääkityksen vuoksi niin muuttuuko suhde silloin ystävyykdeksi pelkästään sen takia
Mikäs lääkitys estää seksin? :eek:
Ei estä, mutta vaikuttaa

ymmällään
Lueppa ylempää.
No minä en heitä 25 vuotta pelkästään seksin loppumisen takia hukkaan. On tämä meidän elämä muutakin ja yks kaunis päivä asia voi jälleen korjaantua :)
no ei kait kukaan heitä noin pitkää suhdetta heppoisin perustein...
eikä pidäkkään :)
mie vaan ajatelen asiasta hieman eritavalla voihan se olla että myöhemmin elämässä mielipiteeni muuttuu, nyt se on tämä :)
seksi on mulle tärkeää mutta jos se toimii edes jollain tasolla niin en miekään muita panemaan lähtisi, odottaisin toki tilanteen korjaantumista.. ja jos esim asiaa voitaisiin parantaa lääkkeillä niin ei silloin olisi ongelmaakaan, ellei mies tekisi siitä omassa päässään ongelmaa.. en mie ny kuitenkaan mikään seksinnälkäinen kusipää ole, vaikka toi mun eka teksti nin voi antaa ymmärtääkkin :)

vieras
Lueppa ylempää.
no ei kait kukaan heitä noin pitkää suhdetta heppoisin perustein...
eikä pidäkkään :)
mie vaan ajatelen asiasta hieman eritavalla voihan se olla että myöhemmin elämässä mielipiteeni muuttuu, nyt se on tämä :)
seksi on mulle tärkeää mutta jos se toimii edes jollain tasolla niin en miekään muita panemaan lähtisi, odottaisin toki tilanteen korjaantumista.. ja jos esim asiaa voitaisiin parantaa lääkkeillä niin ei silloin olisi ongelmaakaan, ellei mies tekisi siitä omassa päässään ongelmaa.. en mie ny kuitenkaan mikään seksinnälkäinen kusipää ole, vaikka toi mun eka teksti nin voi antaa ymmärtääkkin :)
En ajatellutkaan niin :)

Ei seksin tarvitse loppua lääkityksenkään vuoksi, toisen tarpeista voi huolehtia muullakin tavalla kuin yhdynnällä.

Ja kyllä seksi ja läheisyys kuuluvat normaaliin parisuhteeseen.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:
Ei seksin tarvitse loppua lääkityksenkään vuoksi, toisen tarpeista voi huolehtia muullakin tavalla kuin yhdynnällä.

Ja kyllä seksi ja läheisyys kuuluvat normaaliin parisuhteeseen.
No meillä on se tilanne että mies tarvitsee lääkityksensä nyt ja ensin hoidetaan se asia kuntoon ja sitten mietitään asiaa uudestaan.
Ja kyllä meillä menee muuten ihan hyvin ja läheisyyttä riittää.

Näin mä asian myös näen.
Hyvä pointti. :)

Ehkäpä se muuttukin, jos lääkitys kestää vuosikausia, ja samoin seksittömyys. Mutta ei ihan heti.

*tosi fiksu vastaus* :ashamed:
Kyllä munkin mielestä muuttuu vuosien kuluessa. On seksi kuitenkin se suurin asia mikä erottaa parisuhteen muista suhteista. Ei se sitä tarkoita että vieraisiin pitää heti hypätä mutta kyllä se pitkällekin suhteelle on tosi paha paikka jos seksiä ei ole.

äippä
koska mä haluan tuntea itseni halutuksi varsinkin kuin raskauksien&imetyksen myötä oma ruumis on muuttunut. ei siis ole kivaa että tuntee muuttuneensa vartaloltaan rumaksi,eikä mieskään sitte samaan syssyyn vaikuttais kovin halukkaalta(eisiis olisi kovin hyvä olla). lisäksi mikään ei muuta mun halua jakaa rakkaani kanssa sen läheisyyden jota rakastelun aikana kokee :)

Olen pohtinut asiaa useasti, ja kyllä seksi on yksi hyvinkin tärkeä osa parisuhdetta. Toki kaikista tärkeintä on rakkaus ja vilpitön halu olla toisen kanssa tehden hänet myös onnelliseksi, mutta seksi on se mauste siinä kahden aikuisen välisessä elämässä ja suhteessa. Meillä peuhataan lähes päivittäin kun yksinkertaisesti se on niin ihanaa ja intohimo ei ole mihinkään sammunut ajan oloon.
Jos taas esim.sairauden vuoksi ei pystyttäisi yhdyntään, olisi asia vain hyväksyttävä. Ja sitäpaitsi seksiä kun voi harrastaa muutoinkin, käsillä, suulla yms.
Mutta minusta ei ole millään lailla normaalia että kaksi yhdessä olevaa, tervettä ihmistä eivät ole fyysisesti läheisiä, silloin kysymyksessä olisi ystävyyssuhde ja se ei ainakaan minulle riittäisi. Siis jos meillä seksi loppuisi ilman terveydellistä syytä, niin jossain olisi mennyt vikaan tai jokin asia olisi muuttunut.
Seksi on myös oivallinen tapa osoittaa rakkautta ja kasvattaa yhteenkuuluvuuden tunnetta.

JONSERED Karhunkantaja
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:
Mutta kun ilman seksiä ei pärjää!!! |O
Niinpä :D
Ja kun se on vielä niin kivaakin... :p
Hyvässä seurassa varsinkin. Vaikkapa parisuhteessa. :D

Siis perustavaa laatua oleva fyysinen tarve. Kun muut tarpeet on tyydytetty, tulee väistämättä seksin vuoro.

Seksi on osa parisuhdetta. Onhan toki muitakin tärkeitä asioita kun rakkaus ja toisesta välittäminen, mutta seksikin on tärkeää. Mutta jos toisen sairastuu vakavasti tai halut katoaa muuten, niin ei silloin vieraisiin lähdetä. Jos toinen sairastaa, niin silloin seksi on tärkeysjärjestyksessä hyvin alhaalla. Toisen halujen katoamiseen pitää etsiä syitä ja yhdessä saada asiaan muutoksia.

outzka
No ehkä se onki niille tosi tärkeetä,keneltä se onnistuu ja ketkä sitä haluu...Me kuulutaan niihin! Mutta jos siitä ei mitään saa,niin ehkä se ei tunnu tärkeeltä...

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Näin mä asian myös näen.
Mikäs lääkitys estää seksin? :eek:
Ei estä, mutta esim. voimat vievä ja limakalvot kuivattava lääkitys ei kyllä auta seksin suhteen yhtään. Kokemusta on.

Alkuperäinen kirjoittaja outzka:
No ehkä se onki niille tosi tärkeetä,keneltä se onnistuu ja ketkä sitä haluu...Me kuulutaan niihin! Mutta jos siitä ei mitään saa,niin ehkä se ei tunnu tärkeeltä...
Tuo on surullista ja niin totta. On tosi harmi että joillakin ei natsaa ja kuitenkin on yhteinen elämä.
Ei kai sitä mitään halua tehdä huvikseen mikä ei hyvältä tunnu. :(

Mikäs sellaisessa kumppanissa on alun alkaen ollut niin ihanaa että sellaisen kanssa jäädään yhteen jos pehkuissa ei suju ollenkaan?

Yhteistyössä