Miten seksi on niin tärkeetä joillekkin

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
pia
Alkuperäinen kirjoittaja Satuja:
Alkuperäinen kirjoittaja Mankell:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Mankell:
Alkuperäinen kirjoittaja Satuja:
Mun mielestä ei ole parisuhdetta ilman seksiä. Se on silloin ystävyysuhde.
Näin mä asian myös näen.
Mutta kun seksi voi loppua esim lääkityksen vuoksi niin muuttuuko suhde silloin ystävyykdeksi pelkästään sen takia
Hyvä pointti. :)

Ehkäpä se muuttukin, jos lääkitys kestää vuosikausia, ja samoin seksittömyys. Mutta ei ihan heti.

*tosi fiksu vastaus* :ashamed:
Kyllä munkin mielestä muuttuu vuosien kuluessa. On seksi kuitenkin se suurin asia mikä erottaa parisuhteen muista suhteista. Ei se sitä tarkoita että vieraisiin pitää heti hypätä mutta kyllä se pitkällekin suhteelle on tosi paha paikka jos seksiä ei ole.
Oon samaa mieltä. Harva pariskunta oikeasti jaksaa elää seksittömässä parisuhteessa ONNELLISINA useampaa vuosikymmentä, ilman että edes harkitsee vieraissakäyntiä.

Tietytsi voi tulla lyhytkestoisempia selibaattijaksoja ihan terveydellisistäkin syistä ja niistä selvitään. Pidemmissä jaksoissa vaatiitietty parisuhteelta enemmänkin. Onneksi seksi ei ole pelkästään yhdystää, eli toisen tarpeita voi tyydyttää myös silloin kun _se_ on kiellettyä.

Rukoilijasirkka
Kai se on tärkeetä, mutta ei se ole kaikki.

Aluksi se on asia joka erottaa rakastavaiset kämppäkavereista. Mutta jos tapahtuu jotain, eikä sitä enää voisikaan harrastaa, ei pariskunta muutu silti enää kämppäkavereiksi. On kaikkee muutakin, mitä voi rakkaan kanssa tehdä.

JONSERED Karhunkantaja
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:

Aluksi se on asia joka erottaa rakastavaiset kämppäkavereista. Mutta jos tapahtuu jotain, eikä sitä enää voisikaan harrastaa, ei pariskunta muutu silti enää kämppäkavereiksi. On kaikkee muutakin, mitä voi rakkaan kanssa tehdä.
Ihannetapauksessa noin.

Omalta kohdaltani voin sanoa, että ilman seksiä en edes sietäisi tuota maailman parasta paskiaistani. :D :saint: Eli en voisi olla hänen kanssaan ystävä. En, vaikka rakastan, palvon ja kunnioitan häntä. Ilman seksuaalista vetoa ei tulisi mitään. Olemme liian samanlaisia ja liian erilaisia. Seksi toimii liimana ja eristeenä. ;)

hups
Alkuperäinen kirjoittaja ymmällään:
no on se sen verran kivaa puuhaa että ilman seksiä en ala elämään... että jos olen suhteessa miehen kanssa joka ei seksiä halua/pysty harrastamaan niin sitten joko mies menee vaihton tai alkaa avoinsuhde... kyllä suhde ilman seksiä on kaveruutta...
Lueppa ylempää.
Siis sinäkö lähdet vieraisiin jos miehelläsi ei seiso eikä kykene seksiin?
silloin pitäisi olla valmis tyydyttämään muulla tavoin, kuin itse yhdynnässä. valitettavasti minun mieheni ei niin tee :|
pakko oli hakea läheisyyttä vieraista.

Mun mielestä normaaliin parisuhteeseen kuuluu kausia jolloin ei ole sitä seksiä, koska harva haluaa seksiä jatkuvasti. Ei edes ne skorpparit.
Mutta jos seksi lopahtaa totaalisesti parisuhteesta, niin silloin suhde on kyllä jo historiaa.

bjure
No musta ainaki tuntuu että oltais jotain kämppiksiä jos jostain syystä vierähtää pitempi aika ilman seksiä. Sitten taas kun rakastellaan, tuntuu että onhan meillä sentään ihan oikea suhdekin. Emme kuitenkaan kumpikaan ole hyppimässä vieraisiin, vaikka taukoa tuliskin.

Alkuperäinen kirjoittaja hups:
no on se sen verran kivaa puuhaa että ilman seksiä en ala elämään... että jos olen suhteessa miehen kanssa joka ei seksiä halua/pysty harrastamaan niin sitten joko mies menee vaihton tai alkaa avoinsuhde... kyllä suhde ilman seksiä on kaveruutta...
Lueppa ylempää.
silloin pitäisi olla valmis tyydyttämään muulla tavoin, kuin itse yhdynnässä. valitettavasti minun mieheni ei niin tee :|
Jos toinen on vakavasti sairas, niin ei silloin ole seksi mielessä millään tavalla. Silloin ei voi mun mielestä vaatia sairaalta, että hänen pitää tyydyttää kumppaninsa jollakin tavoin.

Varmaankin niille seksi on tärkeää, jotka todella nauttivat siitä suuresti? Ihan villinä arvauksena.

Seksi menee samalle viivalle kulinaaristen nautintojen ja pitkien yöunien kanssa. Yhtä tarpeellisia. Eli ilmankin pysyy elossa, mutta ei se herkkua ole. Paha kyllä meillä on isoja ongelmia seksin kanssa, saa nähdä tuleeko aina olemaan...

ap.
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Lueppa ylempää.
Jos toinen on vakavasti sairas, niin ei silloin ole seksi mielessä millään tavalla. Silloin ei voi mun mielestä vaatia sairaalta, että hänen pitää tyydyttää kumppaninsa jollakin tavoin.
Sulla on sitten hyviä kommentteja :)
Olen sanonut tämän aiemminkin

Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:

Ihannetapauksessa noin.

Omalta kohdaltani voin sanoa, että ilman seksiä en edes sietäisi tuota maailman parasta paskiaistani. :D :saint: Eli en voisi olla hänen kanssaan ystävä. En, vaikka rakastan, palvon ja kunnioitan häntä. Ilman seksuaalista vetoa ei tulisi mitään. Olemme liian samanlaisia ja liian erilaisia. Seksi toimii liimana ja eristeenä. ;)

:D Mutta jos miehesi sairastuisi vakavasti ja se estäisi seksin, voi olla, että sitten tilanne muuttuisi ja siinä samassa suhtautumisesi asiaan? Ehkä, eihän sitä koskaan etukäteen tiedä, kuinka asia sitten kääntyy kun se on kohdalla.

Seksi on vaan niin älyttömän kivaa, siitä tulee hyvä mieli, loistava olo ja jaksaa kaiken arjen harmauden ja työn. Jos on omassa elämässä joku niin ihana asia, niin tottakai se on tärkeä. Parisuhdetta se ei minusta silti saisi määritellä, mutta tärkeää se on. Nimenomaan silloin kun se toimii ja sille on aikaa ja voimia. Jos toinen sairastuu yms. niin seksi ei varmasti ole ensimmäisenä mielessä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Lueppa ylempää.
Sulla on sitten hyviä kommentteja :)
Olen sanonut tämän aiemminkin
Mulla on omakohtaista kokemusta vakavasta sairastamisesta ja sen takia useamman kuukauden seksittömästä ajanjaksosta. Ei ollut silloin mielessä minkäälainen seksi. Kun voimat meni ihan sellaisiin asioihin kuin suihkussa käynti ja ihan vain oleminen.

JONSERED Karhunkantaja
:D Mutta jos miehesi sairastuisi vakavasti ja se estäisi seksin, voi olla, että sitten tilanne muuttuisi ja siinä samassa suhtautumisesi asiaan? Ehkä, eihän sitä koskaan etukäteen tiedä, kuinka asia sitten kääntyy kun se on kohdalla.
Oikeassa olet. Ei tiedä, miten sitten kävisi. Hankkisinko ostopalveluina vaiko odottelisin, josko päätoimittaja toipuisi...

Mutta yhtä kaikki, paskiainen, mikä paskiainen. Maailman paras paskiainen. :heart:

Yhteistyössä