Miten se on niin vaikeaa (pullan leipomisesta)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vepasto
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vepasto

Vieras
Aina kun teen tai yritän tehdä korvapuusteja, niin kaikista vaikein homma siinä on se kauliminen. Mä en ikinä saa tasaista levyä, vaan se on jostain kohtaa tosi paksu ja jostain kohtaa melkein rikki. Lisäksi se on epätasaisen kokoinen. Olisko jotain vinkkejä? Mun pullistakin tulee epämääräisen näköisiä. :ashamed:

Niin, ruoanlaitossa on se hyvä puoli, että sitä syö sen kerran kun se on tehty, mutta jos on leiponut, niin niitä voi käydä popsimassa pitkin päivää/iltaa. :ashamed:

Mä en kovin usein korvapuusteja leivo, mutta jos leivon niin teen niin että jaan sen taikinan melko pieniin osiin. Sitten muotoilen sen yhden palan käsillä ensin sellaiseksi suorakaiteen muotoiseksi palaksi mutta niin että on kuitenkin vielä paksu klöntti. Sitten vaan kaulimaan tasaisesti niin tulee sopivan muotoinen levy.
Jos se pötkylä on jostain kohtaa paksumpi niin siitä kohtaa vaan leikkaa ohuempia paloja niin korvapuusteista tulee tasakokoisia. Silläkään ei varmaan muuten ole väliä mutta paistaessa on hyvä että ovat suht samankokoisia niin paistuu tasaisesti. Tai sitten paistaa tarpeeksi monta pellillistä että sattuu kaikille pullille sopivat kaverit uuniin :D
Ja hei, eihän se haittaa jos pullat näyttää epämääräisiltä, maku on se tärkein :) :hug:

Yhteistyössä