Tää köyhän elämä on niin vaikeaa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Maine Coon:
Alkuperäinen kirjoittaja clivia:
Alkuperäinen kirjoittaja Maine Coon:
Alkuperäinen kirjoittaja clivia:
No jaa,mä sentään saisin 8 euron kulukorvauksen liitonrahojen päälle jos menisin orjatyöhön.
Ei maksa vaivaa,saati että alkaisin autolainoja ottamaan että pääsisin töihin.

millaisesta "orjatyöstä"olis kyse?

Vanhustenhoitoa.Kaveri valmis lähihoitaja ja tekee sitä työtä 1800 kuukausipalkalla,työkkärin mielestä mun tarvis mennä tekeen samaa työtä 8 euron kulukorvauksella josta menee heti bussilippuun 55 euroo kuussa.
En o menossa.

Mä tein vanhainkodilla vapaaehtoisesti tuota hommaa 4h/pv ja sain täyden työmarkkinatuen + sen 8? verottomana päivää kohden.Tykkäsin olla.Omalla autolla kuljin, joten menihän siinä bensaa.Jäishän sulle vielä tuosta kulukorvauksesta käteenkin jos bussilippuun menis vain 55?/kk.
Joo jäis satasen verran enemmän kuin nyt tekemättä yhtään mitään.
Mä olen ollut kuusi vuotta vanhainkodissa ja tykkäsin työstä.
Nyt onkin kyse siitä että tuo mitä työkkäri harrastaa on laillistettua orjatyötä ja siihen en lähde.Mä olin juuri palkkatukityössä kokkina sen puolentoista vuotta plus harjoittelua 6kk ja mä en hyödy siitä rahallisesti mitään.
Nyt ne koittaa tuupata mua siihen työhön kuntouttavalla työtuella,nimike vaihtuu ja sit joutuukin sitten tekemään taas kaksi vuotta jolloin onkin ylläri ylläri palkkatukikelpoinen ja taas paskapalkalla raatamaan.
Ei tu kesää.
Jos mä menen töihin mä tarvin siitä rahaa sen verran ettei mun tarvi töissäkäynnin lisäksi enää juosta sossun luukulla hakemassa lisää rahaa kun palkka ei riitä elämiseen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Jos kestätte siihen asti:
Jos mies on työtön, niin hänellä on aikaa ryypätä.. Kun hän on alkoholisoitunut saatte sossusta helpsti rahaa!

Tää on hyvä:D

Voi ei, mieheni on absolutisti :(
Tiedän että jos vähän kuppia kallistettaisi miehen kanssa niin sossu alkaisi maksaa kaiken ja tulisi varmaan kodinhoitaja siivoamaan jne, elämä helpottuisi aika tavalla ja kieltämättä joskus houkuttelee, mutta olen itsekin absolutisti jotta lapsillamme olisi raitis koti, edes se tarjotaan vaikka paljoa muuta ei sit voidakaan tarjota.

mutta sähän saat työmatkat ja työvaatteet verotuksessa vähennyksiin? ainakin mun järjen mukaan pitäisi saada.

Joo. saahan ne mutta ei taida paljon lohduttaa jos ei tule palkkaa mistä veroa maksaa, ei ne maksettuja veroja enenpää anna takaisin rahaa.

Toivottavasti saat ap jotenkin asiat järjestymään. Yritä sitä osa työttömyys korvausta ja yritä jostain lakipalvelusta kysellä että onko sopimus mikä sinulta vaadittiin edes laillinen?

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
mutta sähän saat työmatkat ja työvaatteet verotuksessa vähennyksiin? ainakin mun järjen mukaan pitäisi saada.

Joo. saahan ne mutta ei taida paljon lohduttaa jos ei tule palkkaa mistä veroa maksaa, ei ne maksettuja veroja enenpää anna takaisin rahaa.

Toivottavasti saat ap jotenkin asiat järjestymään. Yritä sitä osa työttömyys korvausta ja yritä jostain lakipalvelusta kysellä että onko sopimus mikä sinulta vaadittiin edes laillinen?

tiedän ettei juuri nyt lohduta, mutta tuo on asia, joka kannattaa muistaa.

Miksi ihmeessä ap olet mennyt perustamaan toiminimenkin, eikö sen olisi jo pitänyt soittaa kelloja? Paska tilanne sinulla on, mutta koeta nyt tsempata, että saat tuotteita myytyä. Monessa "kunnon firmassa" on olemassa jopa puolen vuoden ajan palkka, jonka jälkeen siirrytään provikalle.

Mietin,e ttä etkö tosiaan saa mitään pohjapalkkaa, vain provision? Sinulle ei varmasti jää mitään käteen. Voi itkujen itku, mihin liemeen olet itsesi laittanut..:(

Yhteistyössä