miks elämä on niin vaikeaa :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

:(

Vieras
Erosin eilen. Mies petti minua suhteen alussa. Nyt jonkin aikaa minua on ahdistanut asia todella paljon ja päätin haluta erota. Tuntuu, että elämä loppui tähän :( Rakastan miestä kaikesta huolimatta mutta en tiedä olisinko sittenkään pystynyt perustamaan elämää pettävän miehen kanssa. Huoh.

Suhteenne ilmeisesti oli alkutaipaleella vasta? Sinänsä hyvä, mutta kyllä tuokin suru pitää surea ensin ja vasta sitten katsoa elämää eteen päin. Sinuna koettaisin kuitenkin antaa miehen teon anteeksi, jotta itsesi olisi helpompi jatkaa. En tarkoita, että yhteen pitäisi palata.

:hug: voimia :hug:
me itse päätemme kuinka annamme itseämme kohdella ja on hienoa etä sinä vaadit enemmän etkä tyydy pettävään mieheen. joko pystyt jonain päivänä unohtamaan kuinka mies sinua satutti ja mies kohtelee sinua ansaitsemallasi tavalla tai sitten löydät uuden onnen.

Voimia! Aina voi lohduttautua sillä että jollain muulla on asiat vielä huonommin :( Itse sain tietää jokin aika sitten että vaimoni oli pettänyt mua exänsä jo kuukausien ajan. Viisi "onnellista" vuotta takana, kaksi pientä lasta...kaikki piti olla hyvin, vaan eipä ollutkaan. Itse en ole katsetta enempää luonut muihin naisiin, ja olen järkkymätön pettämisen suhteen, en tee itse niin ikinä. Sulla tilanne on varmastikin helpompi, kun lapsia ei ole...tai siis helppoa ei varmaan ole, mutta ratkaisu jatkosta on varmastikin helpompi kuin esim. minulla. Pysy kaukana siitä miehestä, siinä lyhyt vinkkini. Mä olen käynyt nyt parin viikon ajan keskustelemassa ammattilaisen kanssa tilanteestamme, ja se onkin ollut minun pelastukseni, terapia jatkuu näillä näkymin vielä pitkään. Yhdessä vaimoni kanssa menemme avioliittoneuvojalle, kun aika on oikea(se että olen itse vähän päässyt elämään takaisin kiinni). Mun maailma romahti täysin, ja siltä sinustakin varmaan nyt tuntuu, mutta usko vaan, tavalla tai toisella tulet asian yli pääsemään, sun tarttee vaan itse tajuta se keino. Äläkä missään nimessä mieti että petetyksi tuleminen olisi sinun syysi...pettäminen ei ole millään lailla oikeutettua, oli suhteen tilanne mikä tahansa!

Kiitos teille kaikille! :) Se on kyllä totta, että kenenkään ei tarvi jaksaa pettämistä. Tuntuu, että en oo vielä edes kunnolla ymmärtänyt tätä tilannetta. Ite en vois ikinä pettää. Tein kyllä kaikkeni meidän suhteen eteen, että olisimme onnistuneet. Ehkä tämä ajan kanssa helpottaa ja kun löydän itselle uuden asunnon jne.

Sen verran vielä, että mulle ainakin terapeutti sanoi:"koeta pikkuhiljaa olla ajattelematta asiaa, ja kun ne paskat asiat tulee mieleen, koeta pysäyttää se kierre". Yksin asioiden miettiminen vaan pahentaa asiaa, niistä ajatuksista, "miksi", "miten se tapahtui" ym ym, tulee helposti päättymätön oravanpyörä. Toipumista helpottaa kyllä se että saat kumppaniltasi vastauksia em. kysymyksiin, sitä kautta asian käsittely on helpompaa. Itsellä ainakin tuli pakottava tarve saada tietää kaikki, yksityiskohtia myöden, mikä kuulemma on täysin normaalia. Ja nyt jälkeenpäin ajateltuna, kaikista niistä tiedoista(vaikka tuskallista oli kuulla) oli suunnaton apu. En tiedä tulenko ikinä antamaan anteeksi ja toipumaan entiselleni, mutta tarkoitus olisi saada itseni siihen kuntoon että pystyn asian kanssa elämään. Jaksamista sulle...ja vielä loppuun, elämä on todellakin vaikeeta, ja kun tarpeeksi päähän potkitaan, tulee meistä näiden kokemuksien jälkeen varmasti vahvempia ihmisiä!

Mies kyllä sanoo rakastavansa minua paljon, mutta itse mietin rakastaako oikeasti, jos kerta pettikin minua :( Tätä ennen ollut kaksi pitempää suhdetta ja molemmissa mies petti minua. Elämä potkii nyt kyllä ihan kunnolla päähän. Kai tässä vielä joskus hymyäkin nähdään!

Luulenpa että mies sua rakastaa, mutta ei ole valmis/ei halua kuitenkaan sitoutua, eikä ole valmis tekemään töitä sen yhteisen rakkautenne ja arkenne eteen? Ja ei hän sinua oikeasti arvosta tarpeeksi jos kerran pettää. Mulla ainakin rakkauteen kuuluu se, että ei halua satuttaa toista tuollaisella teolla tai ylipäätään millään tavoin. Se on sitä oikeaa arvostusta ja rakkautta. Kyllä mulle ainakin(jos olisin pettänyt vaimoani) tulis niin kamala morkkis ja paha olo tehdystä, etten tiedä miten päin olisin kun näkisin vaimoni purskahtavan itkuun tilanteessa jos toisessa viikkokausien ajan, ja tietäisin että minä olen tuon kaiken tuskan aiheuttanut. Mä en sen olon kanssa pystyisi enää vaimoni kanssa jatkamaan.

Mies siis petti kerran suhteemme aikana.. Tietääkseni se jäi siihen yhteen kertaan. Pelkään todella, että mies tekee uudestaan vaikka kuinka sanoo, ettei tee sitä virhettä enään koskaan.

Itse olisin koettanut päästä alun pettämistapauksen yli ja jatkanut suhdetta kun mies on kerta oppinut virheestään. Ainakin näillä näkymin kun ei kerran uusia tapauksia ole.

Alkuperäinen kirjoittaja Petetty mies:
Sen verran vielä, että mulle ainakin terapeutti sanoi:"koeta pikkuhiljaa olla ajattelematta asiaa, ja kun ne paskat asiat tulee mieleen, koeta pysäyttää se kierre". Yksin asioiden miettiminen vaan pahentaa asiaa, niistä ajatuksista, "miksi", "miten se tapahtui" ym ym, tulee helposti päättymätön oravanpyörä. Toipumista helpottaa kyllä se että saat kumppaniltasi vastauksia em. kysymyksiin, sitä kautta asian käsittely on helpompaa. Itsellä ainakin tuli pakottava tarve saada tietää kaikki, yksityiskohtia myöden, mikä kuulemma on täysin normaalia. Ja nyt jälkeenpäin ajateltuna, kaikista niistä tiedoista(vaikka tuskallista oli kuulla) oli suunnaton apu. En tiedä tulenko ikinä antamaan anteeksi ja toipumaan entiselleni, mutta tarkoitus olisi saada itseni siihen kuntoon että pystyn asian kanssa elämään. Jaksamista sulle...ja vielä loppuun, elämä on todellakin vaikeeta, ja kun tarpeeksi päähän potkitaan, tulee meistä näiden kokemuksien jälkeen varmasti vahvempia ihmisiä!

Miten terapeutti voi sanoa näin?

Eikö kaikki ajatukset pitäisi sallia ja koko juttu nimenomaan ajatella kunnolla läpi, että voi jatkaa elämää? Mun mielestä on outoa tehdä itselleen ns. tabuja ajatuksia, joita ei SAA ajatella vaan pitää työntää heti mielestä pois.

Mun mielestä asioita pitää ajatella kunnes ne ei enää tunnu miltään. Vasta sitten on päässyt asian yli!

Joo, kunnolla pitää asiaa ajatella, ja kaikki tunteet läpikäydä. Mutta se että tekee niinkuin minä, että valvoo yöt(kolme viikkoa ja unta n.2h/yö) miettien asiaa, ei ole kauheen terveellistä! Koska väsyneenä sä et enää pysty ajattelemaan järkevästi mitään. Ja hätiköity päätös siinä mielen myllerryksessä ei ole järkevää, koska jos esim. jättää kumppanin, ja sitten myöhemmin katuu päätöstä, niin sitä ei välttämättä enää saa peruttua. Eli vastaus: ajatella pitääkin, mutta kun se oravanpyörä lähtee käyntiin, ei järkevä ajattelu enää onnistu. Ja trust me, tiedän mistä puhun.

Yhteistyössä