miten se äititunne juttu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miettii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miettii

Vieras
tunteeko kaikki heti rakkautta lapseen?

kun itselläni kun lapsi syntyi niin en tuntenut lasta kohtaan mitään,en iloinnut koko raskausaikana paljoakaan,lapsi ei ollut suunniteltu mutta aborttia en halunnut kun minulle on semmonen tehty aikaisemmin silloin joskus.
rakkaus syttyi pikkuhiljaa ja rakastan lastani todella paljon mutta tuntuu vaan että joskus ei riitä kun hän on niin "vaikea" ja vilkas.

en oikein osaa selittää tunteitani.
voiko voimakastahtoiset naiset olla hyviä äitejä?

Mulla itselläni oli tosi vaikeaa "oppia rakastamaan" lastani. Nyt hän on 2,5v ja tärkeämpi mulle kuin kukaan/mikään ikinä. Rakkaus syttyy ajallaan jahka äiti oppii tuntemaan lapsensa.

Tosin meillä tilanne oli sitenkin 'erilainen' kun lapsi ei ollut suunniteltu ja syntyi vähän hassuun saumaan mutta en kuitenkaan ollut valmis antamaan pois vaikkei tunnesidettä ollutkaan.

Älä siis huoli, tuntemuksesi ovat normaaleja.

mä olen todella voimakastahtoinen ja mielestäni hyvä äiti, vaikkakin hyvin tuore äiti. raskausaikana en uskaltanut iloita lapsesta, ja muutenkin yritin varautua vain kaikkeen pahaan. keskenmenoja taustalla ex-miehen kanssa. tämäkään ei ollut suunniteltu, niin tuore suhde vasta.
Mutta kyllä heti kun lapsi oli ulkona, heti sitä halusi suojella ja helliä. ja nyt, lapsi 2kk rakastan tuota Kakkiaista niin että rintaan sattuu. en edes tiennyt että niin kovin voi rakastaa.

Yhteistyössä