Riitämätön olo

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

:(

Vieras
Olen yksinhuoltaja ja minun lapsella on pahoja uni ongelmia, yöt on ihan kauheita. Illalla kun laitetaan nukkumaan pelkään jo yötä, lapsi nukkuu minun vieressä ja heräilee lukemattomia kertoja rinnalle, valvoo tunteja yössä ja pitää minua tuttina. Rinnat on verillä, paidan tihkuu veri ja nahka irtoaa nänneistä. Minulla on todella riittämätön olo kun hermostun yöllä siihen heräilyyn ja valvomiseen, ikinä en ole huutanu tai tietysti lapseen hermostuneena koskenu mutta nätillä äänen sävyllä kiroan ääneen että mikset sinä voi nukkua, nuku ole hiljaa.. joskus kun lapsi hetkeksi rauhoittuu menen vessaan itkemään. Rakastan lastani yli kaiken ja pidän paljon sylissä ja pusuttelen mutta yöt.. Lapsi on 8kk vanha ja joskus öisin mietin että mitä jos häntä ei oliskaan, samassa saan kauhean huonon omatunnon ja itku tulee kun en oikeasti niin halua. Unikoulu sairaalassa alkaa parin viikon päästä mutta tunnen että en ole onnistunu kun joudun ulkopuolista apua käyttämään.. Oli pakko purkautua.

:hug:! Yksin vauvan kanssa on varmasti raskasta ja tuskastuminen väsyneenä on ihan normaalia. Olet varmasti maailman paras äiti lapsellesi, joten heitä se riittämätön olo vaikka veskin pönttöön ja usko itseesi. Unikoulu varmasti auttaa ja sitten teidän molempien elämä helpottuu. Tsemppiä ja voimia sekä ennen kaikkea kauniita unia tuleviin öihin!

Mun mielestä vaikuttaa vähän siltä, että vauva vaistoaa sinun stressin ja stressaantuu siitä itsekin ja valvoo öisin. Hyvä, jos oot saamassa ulkopuolista apua, sillä tuntuu että tuolainen kierre pitäisi saada poikki teidän molempien kannalta. Jaksamista!

Kuulostaapa tutulle :hug:

Ja kuten aikanaan minullakin, niin sinunkin tekstistäsi on yliväsymyksen merkit luettavissa. Kun univajetta kertyy, niin kaikki tuntuu ylivoimaiselta, ja itseään syyllistää entistä enemmän. Nyt koitat kestää vielä sinne unikouluun asti, ja sinne voi varmaan soittaa vaikka keskellä yötä jos tulee semmonen ylivoimainen olo. Meitä auttoi unikoulu ja tyttö alkoi nukkua yhdellä heräämisellä yössä entisen 10 sijaan. Mä myös soitin sinne unikouluun öisin kun valvominen sai asiat paisumaan, siis ennenkuin sitten pääsin sisään sinne.

Yhteistyössä