Miten saisin miehen suostumaan avoimeen suhteeseen ?

Toisekseen: avoimessa suhteessa on huomattava tautiriski.
Tästä olen eri mieltä. Muun kuin oman puolison kanssa ei koskaan eikä missään tilanteessa panna ilman kortsua! Miksi on vieläkin ihmisiä, jotka eivät tätä tiedä..?

(Mä en ole käynyt vieraissa luvalla enkä luvatta, mutta ei mulla mitään periaatteellista avoimia suhteita vastaan ole, jos kummatkin puolisoista ovat asiasta samalla linjalla keskenään eikä lumipalloefektin vaaraa ole.)
 
5rsl
Niin ajattele että hänkin pääsis toteuttamaan villeimmätkin unelmansa ;)
onneks meidän suhde ei oo valjähtäny vielä enkä joudu miettiin tommosia :) meidän makkarissa(tai harvemmin siellä makuuhuoneessa mutta siis kuitenkin) molemmat saa toteuttaa villeimmät unelmansa vaikka onkin se tuttu ja turvallinen kumppani siinä...
kukin tietty tavallaan,onhan sunkinlaisia,joo ja eihän siinä.itse oon vahvasti yhden miehen nainen.vaikka oonkin vasta 20v ;b
 
onneks meidän suhde ei oo valjähtäny vielä enkä joudu miettiin tommosia :) meidän makkarissa(tai harvemmin siellä makuuhuoneessa mutta siis kuitenkin) molemmat saa toteuttaa villeimmät unelmansa vaikka onkin se tuttu ja turvallinen kumppani siinä...
kukin tietty tavallaan,onhan sunkinlaisia,joo ja eihän siinä.itse oon vahvasti yhden miehen nainen.vaikka oonkin vasta 20v ;b

Joo mäkin olin kun olin 20 v.... nyt oon yli 40. Saanko elää silti ??
 
Mä en henkilökohtaisesti usko, että lääke väljähtyneeseen suhteeseen on vieraissa käynti. Tai no, ehkä silloin, jos vieraissa käytyään katuu ja tajuaa, mitä voisi menettää. Mä saatan olla tiukkis ja liian siveä, mutta mun mielestä liitosta vie kaiken pyhyyden se, jos aletaan muissa sängyissä hyppäämään. Ei kai nyt kukaan kuvittele, että pitkä parisuhde olisikaan jatkuvaa hekumaa, eihän se koskaan ole. Siihen täytyy kuitenkin panostaa ja löytää tapoja pitää sitä liekkiä yllä. Jos toista rakastaa. Jos ei, niin se on sitten eri asia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja sähköpaimenkoira;23869469:
Avoimet suhteet tuskin toimivat muualla kuin suurissa kaupungeissa tai jos tapaamispaikkana on netti. Pikkukaupungin ainoassa yökerhossa en ikimaailmassa kokeilisi..
Joo ei kyl tulis mieleenkään häslätä täällä päin.
 
"hmm"
tässä on nyt yritetty vakuuttaa avoimen suhteen haitoista ja yritetty käännyttää,mutta oikeastaan ap kysyi vaan että "miten sais miehen suostumaan" ei hän kysellyt edes mielipiteitä,niin vahvasti hän taitaa haluta tän asian toteuttaa ja ei koe voivansa elää täysillä ilman tätä ratkaisua joten mun vastaus ainakin on että en tiedä saatko suostumaan,mutta et voi tietää ennenkun kysyt.olisko mahollista että jos vaikka sattuis eteen lehtijuttu tms,nettiartikkeli avoimesta suhteesta kertova.ja lukisi sitä ja ihan vaan ohimennen kysäisisit että katos mitä tässä on,mitö ajattelet tommosesta touhusta? varmaan sanoo aika selvästi mielipiteensä.siinä jos heti sanoo ettei ymmärää semmosta,tiedät kyllä miten ois käyny jos oisit kysyny heti että kokeillaanko itsekin.jos taas vastaa että joo onpas kiinnostava juttu nii siitähän te pikkuhiljaa keskustelemalla jo pääsette yhteisymmärrykseen tässä.
 
[QUOTE="hmm";23869551]tässä on nyt yritetty vakuuttaa avoimen suhteen haitoista ja yritetty käännyttää,mutta oikeastaan ap kysyi vaan että "miten sais miehen suostumaan" ei hän kysellyt edes mielipiteitä,niin vahvasti hän taitaa haluta tän asian toteuttaa ja ei koe voivansa elää täysillä ilman tätä ratkaisua joten mun vastaus ainakin on että en tiedä saatko suostumaan,mutta et voi tietää ennenkun kysyt.olisko mahollista että jos vaikka sattuis eteen lehtijuttu tms,nettiartikkeli avoimesta suhteesta kertova.ja lukisi sitä ja ihan vaan ohimennen kysäisisit että katos mitä tässä on,mitö ajattelet tommosesta touhusta? varmaan sanoo aika selvästi mielipiteensä.siinä jos heti sanoo ettei ymmärää semmosta,tiedät kyllä miten ois käyny jos oisit kysyny heti että kokeillaanko itsekin.jos taas vastaa että joo onpas kiinnostava juttu nii siitähän te pikkuhiljaa keskustelemalla jo pääsette yhteisymmärrykseen tässä.[/QUOTE]


Just mietin tossa että tulipa tuomiota ihan jo pelkästä ajattelemisesta; harvalta sain mitään vastausta varsinaiseen kysymykseeni. Mutta sä taisit ymmärtää mitä aloituksella hain ja tää sun vinkki oli älyttömän hyvä !!!!! Kiitos, tää olis aika helppo tapa saada mieheni mielipide selville asiasta :)
 
"leonardo"
Meillä on 18 vuoden suhde takana ja voin sanoa, että välillä on kyllästyttänyt ja kunnolla. Eroakin ollaan joskus mietitty, mutta ei koskaan avointa suhdetta. Ensinnäkin: se, että haluaa jotain toista muttei omaa puolisoaan, loukkaa. Toisekseen: avoimessa suhteessa on huomattava tautiriski. Kolmanneksi: avoimessa suhteessa on suuri riski rakastua johonkin toiseen ja sitten avoin sudhe muuttuukin avioeroksi.

Me ratkaistiin asia sillä, että alettiin määrätietoisesti elvyttää väljähtänyttä suhdetta. Askel kerrallaan, pikku hiljaa. Ja nyt ollaan siinä pisteessä, että kaikki illat eivät kulukaan enää tietokoneella, vaan lapsen nukahdettua siirrytäänkin samaan huoneeseen ;).
Hienoa kuulla, että joku on onnistunut pelastamaan liittonsa. Tuo vaatii molemmilta halua parantaa suhdetta ja jatkaa yhdessä. Aika usein törmää tapauksiin, joissa toinen olisi valmis yrittämään ja toinen ei.
 
++
Tsekkaa Helsingin Sanomien viimeisin NYT-liite. Siinä oli juttu moniavioisuudesta (jutun nainen oli naimisissa ja hänellä oli myös poikaystävä, kaikki asuvat yhdessä). Juttu tais löytyä Hesarin nettisivuiltakin.

Ei ihan sama asia, mutta liippaa sen verran läheltä, että tuosta jutusta vois saada hyvän aloituksen ja tunnustella miehesi fiiliksiä asiasta.
 
Tsekkaa Helsingin Sanomien viimeisin NYT-liite. Siinä oli juttu moniavioisuudesta (jutun nainen oli naimisissa ja hänellä oli myös poikaystävä, kaikki asuvat yhdessä). Juttu tais löytyä Hesarin nettisivuiltakin.

Ei ihan sama asia, mutta liippaa sen verran läheltä, että tuosta jutusta vois saada hyvän aloituksen ja tunnustella miehesi fiiliksiä asiasta.

Itse asissa just luin sen netistä ennen kun tänne aloin kirjoittelemaan, se sai taas ajatukset laukkaamaan.....
 
Mollie
Kuulostaa reseptiltä avioerolle. Minun käsittääkseni onnistuneet ja kestävät vapaaseen suhteeseen pohjautuvat liitot tarvitsevat hirmuisen määrän molemminpuolista rakkautta, kunnioitusta ja luottamusta, muuten saattaa tulla hyvinkin nopeasti mustasukkaisuusdraamoja ja ero.

Teidän suhteenne ei kyllä kertomasi perusteella kuulosta siltä, että se kestäisi kolmansien osapuolten kanssa vehtaamisen.
 
Tintsikka
Just mietin tossa että tulipa tuomiota ihan jo pelkästä ajattelemisesta; harvalta sain mitään vastausta varsinaiseen kysymykseeni. Mutta sä taisit ymmärtää mitä aloituksella hain ja tää sun vinkki oli älyttömän hyvä !!!!! Kiitos, tää olis aika helppo tapa saada mieheni mielipide selville asiasta :)
hyvä,jos auttoi :D ja anteeksi sekavahko teksti.
 
  • Tykkää
Reactions: Motha
Saraldo
Alkuperäinen kirjoittaja sähköpaimenkoira;23869432:
Tästä olen eri mieltä. Muun kuin oman puolison kanssa ei koskaan eikä missään tilanteessa panna ilman kortsua! Miksi on vieläkin ihmisiä, jotka eivät tätä tiedä..?
Niinpä, kunpa ihmiset vaan oikeasti tajuaisi sen. Mutta sukupuolitautitilastot valitettavasti kertoo ihan toista. Varattu tai vapaa, tauti voi iskeä ihan yhtä lailla. Ja sitten tartuttaa taas edelleen... Ja toisaalta, jos on parisuhteessaan tottunut seksiin ilman kumia, kynnys sen käyttöön suhteen ulkopuolella voi olla korkeampi. Moni on ihan tyytyväinen siihen, jos raskaudenehkäisy on hoidettu. Tauti on sitten sen ajan murhe.... :headwall: Jos mä nyt joutuisin etsimään uuden seksikumppanin, niin ennen kuin suostuisin seksiin ilman kumia, hän saisi esittää mulle ihan mustaa valkoisella, ettei mitään pöpöjä hänestä löydy. Sen jälkeen pitäisi vielä pystyä luottaman siihen, että toinen pysyy uskollisena. Huh, onneksi ei tarvitse tuollaiseen ryhtyä!
 
"vieras"
Jospa kuule vaan ihan normaalisti pettäisit, niin kuin suurin osa ihmisistä. Minusta se on vähemmän loukkaavaa, kuin se, että suoraan päin naamaa sanoo, että sinä et kelpaa tai riitä.
 
[QUOTE="vieras";23869720]Jospa kuule vaan ihan normaalisti pettäisit, niin kuin suurin osa ihmisistä. Minusta se on vähemmän loukkaavaa, kuin se, että suoraan päin naamaa sanoo, että sinä et kelpaa tai riitä.[/QUOTE]

Ei se sitä ole. Ainakaan mun kohdallani ei ollut. Kaipasin vain lisää kokemuksia. Mutta kuten yllä on luettavissa, hyvä näin :)
 
[QUOTE="vieras";23869745]No jos kaipaa lisää kokemuksia, niin silloin se toinen ei riitä. Ihan sama miten sanansa asettelee. Sitä se joka tapauksessa on.[/QUOTE]

Ihan sama miten sen ajattelee, itse tiedän kuitenkin parhaiten. Nämä keskustelut lujittivat suhdettamme todella paljon, joten näen kaiken näin jälkeenpäin vain positiivisena.
 
[QUOTE="vieras";23869720]Jospa kuule vaan ihan normaalisti pettäisit, niin kuin suurin osa ihmisistä. Minusta se on vähemmän loukkaavaa, kuin se, että suoraan päin naamaa sanoo, että sinä et kelpaa tai riitä.[/QUOTE]

Pettäminen on syvältä! Siinä tilanteessa vain toinen parisuhteen osapuolista tietää missä mennään ja toista vedätetään. Jos ei pysty sen paremmin sopimaan luvallisista muista suhteista kuin pitämään housujakaan jalassa, pitää erota.
 
tee kuten mä
Tapaa 70v ukkoo,kukaan epäile mtn.
Mä käyn kahvil 70v ukon kaa, joka on kuin 60v nuori mies
Kukaan ei epäile mtn, jos näkee meijät kahvil
Meil mtn sex juttui oo , mut kummasti piristää.
Eikä kiinni jäämistä ole
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja sähköpaimenkoira;23869766:
Pettäminen on syvältä! Siinä tilanteessa vain toinen parisuhteen osapuolista tietää missä mennään ja toista vedätetään. Jos ei pysty sen paremmin sopimaan luvallisista muista suhteista kuin pitämään housujakaan jalassa, pitää erota.
Periaatteessa kyllä pettäminen on syvältä, mutta aika usein se saa myös pettäjän ajattelemaan ja tekemään päätöksiä suuntaan taikka toiseen. Lopputulos voi olla suhteen kannalta jopa hyväksi.
 
"tööt"
[QUOTE="vieras";23869794]Periaatteessa kyllä pettäminen on syvältä, mutta aika usein se saa myös pettäjän ajattelemaan ja tekemään päätöksiä suuntaan taikka toiseen. Lopputulos voi olla suhteen kannalta jopa hyväksi.[/QUOTE]

Höpöhöpö
 

Yhteistyössä