Miten sais puhelinmyyjille 'jauhot suuhun'? Kertokaa ideoita.

  • Viestiketjun aloittaja "kyllästynyt"
  • Ensimmäinen viesti
"hah"
vaan haluaa maksaa täydenhinnan.
Myyjä kysyi ihan pomoltaan ja soitti myöhemmin uudelleen kertoakseen, ettei voi myydä täyteen hintaan vaan tarjoushintaan jota mieheni ei halunnut. Vaan sanoi, ettei halua,haluaa maksaa täyden hinnan...
 
"huoh"
Mä en kans ymmärrä tuota että pitää olla nui ilkee puhelinmyyjille, monetki on opiskelijoita ja yrittävät tienata rahaa. Eipä tarvi ihmetellä ESIM näitä itsemurhan lisääntymisiä.
 
sokeajuttu vaan toimii ;)
tosin tuttuni on tosiaan ollut sokea viimeiset 8 vuotta ja lehtimyyjät soittelee. Sanoo aina että kun on umpisokea mies niin kiitos ei. Loppuu puhelu kuulema aina asiallisesti siihen :)
 
"vieras"
Mä sain äidiltäni hyvän vinkin mitä sanoa lehtimyyjille: "Oon niin kiireinen ettei ole aikaa lukea lehtiä ja noita mainoksiakin tulee jo ihan liikaa".

Jos myyjä ehdottaa että tilaat lahjaksi, niin voit vaikka sanoa että "Mulla ei ole ketään ystäviä tai sukulaisia. Olen aika yksinäinen." ja voit vaikka tehostaa tätä kertomalla miten kaikki kiusaa jne.

Jos joku soittaa esim. jostain sukkakerhosta, niin sano että "Voi hitsi ku oisit soittanu vaikka eilen! Just ehdin osta kaapin täyteen sukkia..."
 
-.--.--.-
[QUOTE="huoh";24488439]Mä en kans ymmärrä tuota että pitää olla nui ilkee puhelinmyyjille, monetki on opiskelijoita ja yrittävät tienata rahaa. Eipä tarvi ihmetellä ESIM näitä itsemurhan lisääntymisiä.[/QUOTE]

:D jos tuon takia itsarin tekee niin ehkä ei kannata alkaa puhelinmyyjäks :D

Mä lyön luurin korvaan samantien. Puhelinmyyjät valehtelee ja tyrkyttää. Ja kun näkee miten paljon ne huijaa vanhuksia niin vihaan niitä entistä enemmän.
 
-
[QUOTE="vieras";24488524]Mä sain äidiltäni hyvän vinkin mitä sanoa lehtimyyjille: "Oon niin kiireinen ettei ole aikaa lukea lehtiä ja noita mainoksiakin tulee jo ihan liikaa".

Jos myyjä ehdottaa että tilaat lahjaksi, niin voit vaikka sanoa että "Mulla ei ole ketään ystäviä tai sukulaisia. Olen aika yksinäinen." ja voit vaikka tehostaa tätä kertomalla miten kaikki kiusaa jne.

Jos joku soittaa esim. jostain sukkakerhosta, niin sano että "Voi hitsi ku oisit soittanu vaikka eilen! Just ehdin osta kaapin täyteen sukkia..."[/QUOTE]

varmaan ehdottais että tilaat lahjaksi äidillesi.
 
Lehtimyyjät on todella useat nuoria koululaisia jotka ovat ahkerina lähteneet hakemaan kesäduunia tai osa-aikatyötä koulun ohelle. Ensimmäistä kertaa työelämässä mukana ja maailma edessä.
Monen täälläkin suutaan soittavan asenne muuttuisi kun se oma poika tai tyttö lähtisi kokeilemaan (minkä voi tehdäkin kun ikää on tarpeeksi tähän mutta liian vähän muuhun).

Onneksi valtaosalla suomalaisista on hyvät käytöstavat. Itse myin lehtiä muutamia vuosia ja epäasiallista käytöstä kohtasi yllättävän vähän. On se jännä miten nämä ihmiset jotka ovat puhelinmyyjille töykeitä, kuvittelevat kaikkien tekevän niin - vaikka he itseasiassa ovat (onneksi) vähemmistöä.
 
  • Tykkää
Reactions: HEI! ja No'One
Keittiönoita
[QUOTE="vieras";24487248]Mitä jos vaan tekisit puhelinmyyntikiellon? Muakin ärsyttää noi puhelinmyyjät, mut toisaalta työtään ne vaan tekee. Tein tuon kiellon ja eipä ole montaa kertaa puhelinmyyjä soittanut ja nekin pari kertaa on loppuneet lyhyeen kun olen heti puhelun alussa sanonut, etttä on kielto.[/QUOTE]
Olenkin ihmetellyt, miksei mulle ole puhelinmyyjät soitelleet vähään aikaan. Mutta mähän tein sen suoramarkkinointikiellon alkukesästä :D

Ja joo, samaa mieltä..työtäänhän ne vaan tekee eikä ole mitään herkkua ko homma. Itse en varmaan saisi myytyä ikinä yhtään mitään, koska mun pitäisi olla 110%:n vakuuttunut itse siitä, että kyseinen tuote yksinkertaisesti on välttämätön.
 
"vieras"
En mä ymmärrä, miksi puhelinmyyjistä pitää tehdä valtava ongelma ja pitäisi keksiä jotain ihmeen temppuja päästäkseen eroon. Minä olen aina saanut viestini perille, kun sanon tiukasti heti alkuun soittajan esiteltyä itsensä, että kiitos mutten osta mitään. Ei se sen kummempia vaadi. Jotkut yrittävät jatkaa, mutta sanon uudestaan "kuten sanoin, en osta mitään. Kiitos hei."
 
-
Olisiko se parempi, että nuo puhelinmyyjinä toimivat astelisivat sossunluukulle hakemaan rahaa työnteon sijasta? Harva tuota ammattia varmasti vapaaehtoisesti valitsee, eiköhän siihen hommaan ryhdytä siinä vaiheessa, kun mitään muuta ei ole tarjolla.

Itse toimin vähän aikaa puhelinmyyjänä tienatakseni opiskelurahoja ja kyllä siellä muutama k*sipää tuli vastaan. Mutta joskus osui pilkka vähän omaankin nilkkaann: kerran soitin eräälle miehelle joka pitkitti ja pitkitti puhelua muka kiinnostuneena. Puhelu kesti pitkään ja lopuksi sanoin ivalliseen sävyyn "En kyllä aio tilata mitään. Olen ulkomailla, että tästäs saattekin oikein ison laskun". Hiljaiseksi meni siinä vaiheessa ja löi luurin korvaan, kun totesin ystävälliseen sävyyn, että anteeksi nyt herra, mutta ulkomailla puhelun vastaanottaja maksaa puhelusta".
 
-
Olisiko se parempi, että nuo puhelinmyyjinä toimivat astelisivat sossunluukulle hakemaan rahaa työnteon sijasta? Harva tuota ammattia varmasti vapaaehtoisesti valitsee, eiköhän siihen hommaan ryhdytä siinä vaiheessa, kun mitään muuta ei ole tarjolla.

Itse toimin vähän aikaa puhelinmyyjänä tienatakseni opiskelurahoja ja kyllä siellä muutama k*sipää tuli vastaan. Mutta joskus osui pilkka vähän omaankin nilkkaann: kerran soitin eräälle miehelle joka pitkitti ja pitkitti puhelua muka kiinnostuneena. Puhelu kesti pitkään ja lopuksi sanoin ivalliseen sävyyn "En kyllä aio tilata mitään. Olen ulkomailla, että tästäs saattekin oikein ison laskun". Hiljaiseksi meni siinä vaiheessa ja löi luurin korvaan, kun totesin ystävälliseen sävyyn, että anteeksi nyt herra, mutta ulkomailla puhelun vastaanottaja maksaa puhelusta".
Sanoin =mies sanoi..
 
[QUOTE="vieras";24488926]En mä ymmärrä, miksi puhelinmyyjistä pitää tehdä valtava ongelma ja pitäisi keksiä jotain ihmeen temppuja päästäkseen eroon. Minä olen aina saanut viestini perille, kun sanon tiukasti heti alkuun soittajan esiteltyä itsensä, että kiitos mutten osta mitään. Ei se sen kummempia vaadi. Jotkut yrittävät jatkaa, mutta sanon uudestaan "kuten sanoin, en osta mitään. Kiitos hei."[/QUOTE]

Mullakaan ei ole koskaan ongelmaa, että minuuttitolkulla pitäisi puhelimessa aikaani kuluttaa. Puhelu loppuu hyvässä hengessä hyvin nopeasti. Ei kiitos.
 
joo minen tajua siis kans miksi niille pitäs valehdella, olla inhottava jne.
Oon nuorena tehny puhelinmyyntihommaa ja tosiaan käteen isketään lappu LUE TÄSTÄ ja se on luettava.
Itse kuuntelen myyjän sanottavan, sanon ystävällisesti että ei kiitos, minulle tulee eräs toinen lehti josta pidän, mutta kiitos soitosta. Ikinä ei ole kukaan alkanu vänkäämään väkisin.
 
*
Ja niille sinnikkäimmille tapauksille, jotka vaan jankkaa ja jankkaa vaikka kuinka olet kieltäytynyt tilaamasta, voi sanoa, että suljen nyt puhelimen, heippa! Olet ainakin varoittanut, että tulee luuria korvaan... :D
 
En tykkää puhelinmyyjistä, varsinkaan jos soittavat todella pahaan aikaan (lasten aknssa joku tilanne päällä, on juuri saanut nukahdettua yövuoron jälkeen jne). Mutta en koe mitään tarvetta tuollaisiin vedätyksiin, helpoimmalla päästään kumpikin kun vain totean että "kiitos vaan, en tilaa mitään ja mukavaa päivänjatkoa". Jos jatkaa vielä myyntipuhetta niin luuri kiinni.

Mitä noihin sokeisiin tulee, yksi kaveri oli muinoin muutaman päivän noissa hommissa ja heitä neuvottiin siinä alkuun "hankalien" asiakkaiden suhteen. Kaupanteko alkaa vasta siitä kun asiakas sanoo "ei" ja sitä rataa. Jos joku sitten sanoo olevansa sokea niin sitten pitää alkaa käydä läpi kaikki sukulaiset, tutut jne kenelle voisi tilata lahjaksi jonkun lehden. Varsinkin jos on joulu tulossa niin sehän olisi kiva lahja ja varmaan jollain on lähiaikoina syntymäpäiväkin...
 
"vieras"
Minä sanon, että kiitos ei, en halua tilata nyt mitään lehteä. Joskus yhen terrieeimäisen pojan kanssa kinasin varmaan 10 minuuttia (se varmasti oli hyvä myyjä, mutta minä olen kova luu :D ), mutta muuten puhelut päättyvät aika nopeasti.
 
Mua ei haittaa, jos puhelinmyyjät soittaa. Yleensä olen vielä niin tarjousten orja, että kuuntelen mielelläni mitä heillä olisi minulle :D

Kyllä saa omaa tyhmyyttään syyttää siitä, ettei nukkumaan mennessään ole laittanut puhelinta äänettömälle. Sitäkään en ymmärrä, että kun se "huono tilanne" on, niin miksi sitten vastasit puhelimeen? Jos mä en ehdi vastata, niin silloin en vastaa. Kuka hölmö vastaa ja sitten sanoo, että en mä nyt ehdikään jutella?
 
Mua ei haittaa, jos puhelinmyyjät soittaa. Yleensä olen vielä niin tarjousten orja, että kuuntelen mielelläni mitä heillä olisi minulle :D

Kyllä saa omaa tyhmyyttään syyttää siitä, ettei nukkumaan mennessään ole laittanut puhelinta äänettömälle. Sitäkään en ymmärrä, että kun se "huono tilanne" on, niin miksi sitten vastasit puhelimeen? Jos mä en ehdi vastata, niin silloin en vastaa. Kuka hölmö vastaa ja sitten sanoo, että en mä nyt ehdikään jutella?
Kun lapset on päiväkodissa ja vanhemman pitää olla tavoitettavissa voi olla niin hölmö että jättää puhelimen päälle nukkumaan käydessä. :ashamed: Ja sellainen jolle tupataan soittamaan monelta eri viralliselta taholta viikossa puheluita jotka on aika tärkeitäkin, saattaa myös hölmöyttään vastata puhelimeen huonolla hetkellä. Mutta kun on näin hölmö niin ihan rehellisesti syytän vain itseäni (kuten myös siitä etten ole muistanut hankkia sitä puhelinmyynnin estoa). Kuten sanottu tähän mennessä on riittänyt hyvin katkaista puhelu lyhyeen. Onneksi moni ymmärtää "ei":n ja ne jotka jäävät jankkaamaan saavat puolestani taas syyttää itseään kun lyön luurin korvaan. :D
 
5n äiti
Sano olevasi synnärillä. Minulle kävi oikeasti näin, että oltiin vauvan kanssa jo osastolla, kun joku lehtimyyjä soitti, sanoin olevani laitoksella. Kovasti oli soittaja pahoillaan häiriöstä.
 

Yhteistyössä