Miten säilytätte maksetut laskut?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Mervi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Mervi"

Vieras
Mapitatteko vai miten pidätte ne järjestyksessä? Vai pidättekö järjestyksessä? Itsellä ne on sekalaisessa pinossa kaapissa ja voi kauhistus, kun pitää etsiä joku vanhempi lasku jostakin syystä... :/ Nyt täytyy kunnostautua ja arkistoida ne systemaattisemmin.

mapitan noin kerran kuukaudessa niin että uusin on päällimmäisenä (helppo löytää niin päin), kerään muuten muoviseen A4-vaakalokeroon kuten töissäkin

t. palkkatyössä assistentin nimikkellä :D

Pistän kaikki mahdolliset säilytettävät paperit samaan pinoon. Vuodenvaihteessa merkkaan nipun vuosiluvulla ja tyrkkään muiden nippujen kanssa laatikkoon. Pistän sitten poltettaviin kunhan ovat aikansa vanhentuneet.

[QUOTE="vieras";27256848]Ei niitä tarvitse säilyttää, tietenkään. Säilytän vain jos maksuun liittyy takuu tms.[/QUOTE]

Miten niin "ei tietenkään"? Kyllä minä ainakin haluan säilyttää niiden erittelyosan, tietenkin.

Kyllä ne tahtoo olla nipussa laatikossa ja sieltä sitten kaivellaan jos tarvitsee. Pari vuotta sitten vielä kaikki oli mapissa, mutta uupumus vei voimat niin etten ole jaksanut tarkemmin laitella. :(

Poltan leivinuunissa. Oon aina ihmetellyt miksi jotkut säilyttää laskuja?? Itse en kymmenen vuoden itsenäisen elämäni aikana oo kertaakaan tarvinnut noita vanhoja, maksettuja laskuja! Verkkopankista voin tarkistaa, onko joku lasku maksettu jne.

Muovitaskussa lähettäjän mukaan aakkosjärjestyksessä.

Ja pariin kertaan on joutunut kaivelemaan. Kerran yksi maksu oli onnistunut menemään väärällä viitenumerolla ja tottakai siitä tuli karhukirje. Samaten piti seurailla miten kelan maksut ja taksien laskut pojan kuntoustuskyydityksistä meni yhtenä vuonna.

mulla pn muovitaskut erilaiseille laskuille ja lapuille. otsikoilla väliaikaiset on laskuja erinäisistä vaihtuvista pikoista, lehdet yms kerhot, harastukset. sitten erikseen laskut sähköyhtiä, vakuutusyhtiö, takuu laput / kuitit, tiliotteet ja "tärkeät" siis jokaiselle omamuovitasku.

. erittäin toimiva systeemi, ei tarvitse lajitella kun vaan kerran pari vuodessa tuhoan vanhimmat ja takuukuitit ja tärkeät säästän pidempään. mieskin ymmärtää mihin lappu laitetaan eikä epämääräisiä lappuja kierrä ympäri taloa.

Säästän maksettuja laskuja n. vuoden verran. Ihan vaan mapissa, uusimmat päälle.
Tarvettakin on ollut ; esim. vakuutusyhtiö on monesti yrittäny maksuttaa mua liikaa/tuplasti, ja olen saanut plärätä laskuja. Mulle helpompaa noin, kun nettipankin kautta.. Paperilaskusta näkyy tarkemmat tiedot.

[QUOTE="vieras";27257007]vanhasta tavasta verotuksen tarkistamista varten?[/QUOTE]

Verotus? Siis jos kyseessä on lehtien tilaukset, tv-lupa, harrastusmaksut, nettikauppojen laskut... Mitä verotusasioita niissä on?

Yhteistyössä