Miten säilötte

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miukuliina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miukuliina

Vieras
Miten aiotte säilöä, tai olette aiemmin säilöneet karviaismarjoja tai luumuja? En ole koskaan vielä niitä säilönyt, mutta nyt, kun niitä tuolla pihalla kasvaa, ajattelin talven varalle niitä säilöä. Pitäisikö ihan vaan hilloksi laittaa, vai???

Karviaiset mun mielestä parhaita mehuna, eli maijaan kuten viinimarjat. Niitä voi myös laittaa sekaisin noiden viinimarjojen kanssa. Luumut... en tiedä, minusta parhaita ihan tuoreena vaikken niistä kyllä niinkään erityisemmin pidä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Karviaiset mun mielestä parhaita mehuna, eli maijaan kuten viinimarjat. Niitä voi myös laittaa sekaisin noiden viinimarjojen kanssa. Luumut... en tiedä, minusta parhaita ihan tuoreena vaikken niistä kyllä niinkään erityisemmin pidä.

Tulisko pelkistä karviaisista hyvää mehua, vai voisiko niiden kaveriksi laittaa esim. omenaa tai puolukkaa tai jotain noiden viinimarjojen sijaan? Viinimarjoja kyllä löytyy, mutten voi käyttää niitä allergian takia.

mulla on ihan sama ongelma. Pelkästä karviaisesta ei tulee hyvää hilloa. Samoin noi luumut on ongelmana. Niitä tulee niin kamalasti.
Ja mitähän keksisi viinirypäleistä??

Alkuperäinen kirjoittaja miukuliina:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Tulisko pelkistä karviaisista hyvää mehua, vai voisiko niiden kaveriksi laittaa esim. omenaa tai puolukkaa tai jotain noiden viinimarjojen sijaan? Viinimarjoja kyllä löytyy, mutten voi käyttää niitä allergian takia.

Karviaiseen voi sotkea melkein mitä vaan, omena oikein hyvä vaihtoehto. Puolukan testaisin pienellä määrällä ensin.