Miten saan tuon lapsen kouluun taas?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kolmen äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kolmen äiti"

Vieras
8-vee tyttö,märyää taas..Housut on löysät vyötäröltä,ei ala syömään jne.Joka aamu ollut sama homma,että huudon kans saa lähtä kouluun..Olen ollut työttömänä viime viikon ja siitä lähtien jokainen aamu ollut yhtä tuskaa..Tyttö kiukuttelee kuin 3-vuotias.Tai oikeastaan paremmin meidän 3v.kuopus lähtee tarhaan,kuin tämä vanhin kouluun..Siis mitä nyt teen,kun ilman vaatteita istuu aamupala edessään,eikä suostu tekemään mitään ja 20 min.päästä pitäisi jo alkaa laittamaan ulkovaatetta päälle..

Ostin neidille vasta ihan kokoisensa hyvät housut,hyvännäköiset jne.Mutta kun kuulemma vyötärö on liian löysä..(Vaikka kuinka kiristän nyörejä)..Valittaa ja valittaa..Sukat on lian pienet,ulkohousuja ei voi laittaa,kun ne on muka liian lyhyet..Mä en oikeesti enää jaksa tuota nirppanokkaa..

Herätkää jo tuntia aikaisemmin, anna tytön katsoa aamuohjelmia telkusta.. ihan rauhallinen aamu, et varmaan itsekkään jaksaisi katsoa räyhäävää ja kireän oloista ihmistä joka hoputtaa ja huutaa vierelläsi, vai ?? MIETI MILTÄ ITSELTÄSI TUNTUU.. käykää jo iltapäivästä kaupassa, ja tyttö voi kertoa mitä aamiaista haluaa esim.syödä. nyt kun olet työttömänä, tee kaikki etuiskäteisvalmistelut iltaruokaa silmällä pitäen.. anna tytölle vapaus valita itse housunsa.. tai ottakaa jo vaatteet illalla valmiiksi. tsemppiä, ja iskää myös auttamaan aamuntöissä..( jos sellainen on)

Ootko kokeillut että annat kerran vetkutella niin kauan että myöhästyy koulusta. Itsellä ainakin tuonikäisenä koulusta myöhästyminen oli tosi noloa ja sitä välteltiin kaikin keinoin.

Meillä välillä samanlaista 9v. tytön kanssa, ei jää kyllä kummallekaan kiva mieli aamusta. Näinä huonoina aamuina on kyllä väsynyt ollut vaikka meneekin ajoissa nukkumaan. Ja sitten vasta onkin taistelua kouluun lähdön kanssa, kun jompikumpi sisaruksista saa jäädä sairauden vuoksi kotiin...

Sano, että jos ei ala pukea päälle niin kannat kouluun nakuna :D Mulla tehoaa tää koska mun lapset tietää et teen kans mitä lupaan :D
Ja tietty, et antaa lapsen tiettyyn rajaan saakka valita itse vaatteensa.

Yhteistyössä