Miten saada super-nirso 2v. syömään?!?!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
Äidillä menee kohta hermot, kun tuo tyttö ei syö juuri mitään lämmintä ruokaa! Argh! Tyttö oli vauvanakin tosi nirso ja sihtikurkku ja sama meno näkyy jatkuvan...

Ainoa mikä ruoista uppoaa kunnolla on makarooni. Kaikkea olen koittanut tarjota (useammankin kerran näitä uusia ruokia/makuja), mutta ei mene alas... Purkkiruokaa söi jotenkuten vielä jokin aika sitten, mutta nyt ei mene enää nekään...

Mitä mä teen ton tytön kanssa!?!? Onko kellään hyviä vinkkejä miten tuon nirsoilijan saisi syömään?!?!?

HERMOT MENEE!!!! :headwall:

millainen teidän ruokailu rytmi on? kuinka usein pienokainen syö?

Meillä oli kans ongelmaa tuon syömisen kanssa, mut sit jätettiin välipaloja pois niin johan rupes ruoka kelpaamaan. ja sitten joutu vielä ottamaan houkuttimen käyttöön eli joku lelu tms. ruokapöytään....(ja juuri kun tuosta tavasta oltiin päästy kunnolla eroon)

En tiedä onko tästä apua,mutta meillä käytettiin tällaista keinoa,kun mikään ruoka ei tahtonut maistua:
Eli joka lusikallista ottaessa,kuviteltiin,että masuun menee esim. mummu,isi,äiti...tai sitten muumit tai muut hahmot.Eli leikin avulla saatiin ruokaa menemään.Ja kun lapsi sai itse keksiä,kenet hän syö suuhunsa,oli se sitten hauskaa :)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.10.2006 klo 13:33 stidi kirjoitti:
millainen teidän ruokailu rytmi on? kuinka usein pienokainen syö?

Meillä oli kans ongelmaa tuon syömisen kanssa, mut sit jätettiin välipaloja pois niin johan rupes ruoka kelpaamaan. ja sitten joutu vielä ottamaan houkuttimen käyttöön eli joku lelu tms. ruokapöytään....(ja juuri kun tuosta tavasta oltiin päästy kunnolla eroon)

Meillä kun ei auta nuo välipalojen pois jättämiset eikä houkuttimetkaan... Keinot alkaa olla jo vähissä...ja hermot...

meidän super nirso neiti 1v8kk, syö silloin kun on nälkä (jos on). Eli olen unohtanut ruokajat tyystin, annan ruokaa silloin kun näyttäs syövän ja sellaista ruokaa jota tiedän syövän eli lihaperunasoselaatikko tai makaroonilaatikko.Täkyruokia eli kun itse syön niin antanut samalta lautaselta. usein miten menee vain se yksi lusikallinen, mutta parempi sekin kuin ei mitään.
Kannattaa kokeilla ett antaa samalta lautaselta kuin itse syö, ostaa selliasen lautasen jossa on kasi erilokeroa niin näyttää kuin saisi samaa ruokaa, silleen olen siis saanut ajoittain syömään hyvinkin, mutt en aina :)

Yhteistyössä