Miten saada mies tajuamaan lapsen kasvatuksesta edes jotain?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aps
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Musta nyt tuntuu että tässä on liian tiukat säännöt.

En tykkäisi itsekään jos mies mussuttaisi joka asiasta "voisit edes leikkiä noin ja noin". Ehkä se just miestä stressaa kun tietää että et pidä häntä minään kasvattajana etkä usko hänen kykyihinsä. Anna miehen olla isä.

Oli tuossa aika monta ymmärtävääkin vastausta. Miehesi tarvitsisi myös jonkinlaista kiukunhallintakurssia. Olisihan hänestä varmaan kiva kuulla positiivistakin palautetta, mutta mikään ei oikeuta tuollaiseen käytökseen lapsen läsnäollessa. Muuten lapsen eka sana on s-tana. Meillä mies on tiukempi siisteyden suhteen kuin mä, mutta vedä vaan tiukkaa linjaa pöydänääressä syömisen kanssa, sillä se palkitaan myöhemmin. Kyllä miehenkin täytyy moiset perusasiat tajuta.

[QUOTE="huoh";23553212]Musta nyt tuntuu että tässä on liian tiukat säännöt.

En tykkäisi itsekään jos mies mussuttaisi joka asiasta "voisit edes leikkiä noin ja noin". Ehkä se just miestä stressaa kun tietää että et pidä häntä minään kasvattajana etkä usko hänen kykyihinsä. Anna miehen olla isä.[/QUOTE]

Onko liian tiukkaa jos ei saa uosta lasinen muki kädessä ja kaataa maitoa ympäri olohuonetta. jos sinun perheessäsi lapset saavat tehdä näin, varsinkin 1,5 vuotiaat jotka ovat juuri moisia sääntöjä oppimassa niin siitä vaan, mutta mä halaun opettaa nämä asia jo pienestä pitäen.
enkä ole pyytänyt lapsen isää leikkimään "näin ja näin" vaan leikkimään ylipäätänsä, tiedätkö opettaa jotain tai leikkiä yhdessä tai mitä vaan kommunikointia.

[QUOTE="Heini";23553226]Oli tuossa aika monta ymmärtävääkin vastausta. Miehesi tarvitsisi myös jonkinlaista kiukunhallintakurssia. Olisihan hänestä varmaan kiva kuulla positiivistakin palautetta, mutta mikään ei oikeuta tuollaiseen käytökseen lapsen läsnäollessa. Muuten lapsen eka sana on s-tana. Meillä mies on tiukempi siisteyden suhteen kuin mä, mutta vedä vaan tiukkaa linjaa pöydänääressä syömisen kanssa, sillä se palkitaan myöhemmin. Kyllä miehenkin täytyy moiset perusasiat tajuta.[/QUOTE]

niin ajattelinkin pitää pääni, mutta ei se yhtään helpota jos mies rikkoo kaikkia pieniäkin sääntöjä koko ajan.....ja huoh, tuo lapsen edessä raivoaminen on kyllä pahinta.

Kun tiedät et miehesi käyttäytyy noin niin mene itse antamaan lapsellesi se maito ja istu hänen kanssaa pöydän viereen. Ei voi olla noin vaikeetaa.

Näyttämällä itse esimerkkiä miehesi saattaa jossain vaiheessa itsekin oivaltaa miten tämä juttu toimii.

Onko liian tiukkaa jos ei saa uosta lasinen muki kädessä ja kaataa maitoa ympäri olohuonetta. jos sinun perheessäsi lapset saavat tehdä näin, varsinkin 1,5 vuotiaat jotka ovat juuri moisia sääntöjä oppimassa niin siitä vaan, mutta mä halaun opettaa nämä asia jo pienestä pitäen.
enkä ole pyytänyt lapsen isää leikkimään "näin ja näin" vaan leikkimään ylipäätänsä, tiedätkö opettaa jotain tai leikkiä yhdessä tai mitä vaan kommunikointia.

En tarkoittanut tuota vaan sitä että olet kirjoittanut sanoneesi monesta asiasta monen monta kertaa, myös tuosta "leiki vaikka legoilla", se musta ei oo vaan kiva jos toista mollataan kokoajan. En pidä miehesi tapaa oikeana mutta tuollainen toisen opettaminen on sellaista ettei toista huvita edes yrittää kun tietää saavansa vaan huonoa palautetta.

Luin aikanani jostakin että vasta 2 vuotiasta voi kasvattaa sanan oikeassa merkityksessä, toki aikaisemminkin voi opettaa mutta kuitenkin.

RAKASTATTEKO te toisianne? Entä miten on KUNNIOITUKSEN laita, suuntaan ja toiseen?

Lapsen kasvatus ei ole pelkkiä sääntöjä vaan ennen kaikkea esimerkkejä. Kirjoitusasusta päätellen (muuten kun en tunne tapausta) pidät kiinni jostain määrittämistäsi kasvatussäännöistä ja oletat niiden avulla lapsen kasvavan kunnolliseksi. Se on vaan puolitotuus. Kaikki lähtee teistä kahdesta äidistä ja isästä, teidän väleistä. Lapsi aistii ihan kaiken ton tiukkuuden - heittäisin pienen arvion että jos molemmat relaisitte hieman tuon vanhemmuuden suhteen ja hieman keskittyisitte korjaamaan sitä suhdettanne olisi sillä lapselle "kasvatusmielessä" suurempi merkitys kuin näillä tiukoilla rajoilla miten toimia ja miten ei. Enkä nyt puhu mistään vapaasta kasvatuksesta vaan siitä ettei kotona olis kokoajan kamalan tiukka fiilis. Enemmän hymyä ja kauniita sanoja kuin huutamista ja toisten läpimistä.

[QUOTE="vierailija";23553300]Kun tiedät et miehesi käyttäytyy noin niin mene itse antamaan lapsellesi se maito ja istu hänen kanssaa pöydän viereen. Ei voi olla noin vaikeetaa.

Näyttämällä itse esimerkkiä miehesi saattaa jossain vaiheessa itsekin oivaltaa miten tämä juttu toimii.[/QUOTE]

mies antoi lapselle maitoa ihan minun huomaamattani, enhän mä voi jatkuvasti vahtia mitä aikuinen mies tekee....

en viitsi kiittää oikein ketään mistään avusta mutta kiitos muutamalle asialliselle vastaukselle. poistun mielelläni keskustelusta ja jätän teidät palstamammat ratkomaan tänne omia arvoituksianne.
Seuraavalla kerralla älyän pyytää neuvoa jostain ihan muualta.

en viitsi kiittää oikein ketään mistään avusta mutta kiitos muutamalle asialliselle vastaukselle. poistun mielelläni keskustelusta ja jätän teidät palstamammat ratkomaan tänne omia arvoituksianne.
Seuraavalla kerralla älyän pyytää neuvoa jostain ihan muualta.

Me kaikki tiedetään että peiliin kurkaaminen ei aina ole niin kivaa - siksi komentit suakin satuttaa. Mutta kannattaa niistä negatiivisitakin hieman mietti - entäs jos niissä piileekin pieni totuuden siemen.

Ja pistäkää nyt se parisuhteenne ensin kuntoon, ettehän te muutoin koskaan pääse samalle viivalle.

[QUOTE="vieras";23553403]jos ap asenne sulla on kotonakin tuo "mun kanssa ei olla samaa mieltä joten vedän herneet nenään", en ihmettele että tilanne on se mikä on...[/QUOTE]

Tätä yritin aikaisemmin juuri sanoa, mutta sain vaan kuulla vittuilevani..