miten saada mies laihduttamaan`?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
oisko mitään keinoa miten nätisti sanoa tai muuttaa hänen ruokatottumuksia? Mies jonkin verran masentunut syö ja makaa vain ei halua/jaksa harrastaa mitään, ei innostu mistään. Olen yrittänyt vihjata hieman mutta saa aikaan vaan sen että syä entistä enemmän.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
oisko mitään keinoa miten nätisti sanoa tai muuttaa hänen ruokatottumuksia? Mies jonkin verran masentunut syö ja makaa vain ei halua/jaksa harrastaa mitään, ei innostu mistään. Olen yrittänyt vihjata hieman mutta saa aikaan vaan sen että syä entistä enemmän.

Minkä kokoinen sun ukko on? Mun mies 183cm ja painaa n125kg.
Ei suostu laihduttamaan ja syö todella epäterveellisesti.

En minäkään saa miestäni laihduttamaan... ostaa kaikkea epäterveellistä, vaikka hänelle kerronkin asiasta mielipiteeni.. eikä suostu lähtemään kanssani lenkille koiran ja lapsen kanssa.. vetoaa milloin mihinkin syyhyn..

No ehkä jokupäivä kun tajuaa, että se oikeesti vaikuttaa hänen terveyteensä jo nyt vaikka ei kauhean vanha vielä olekkaan..

meillä mies syö kans tosi epäterveellisesti ja kauhean isoja annoksia kerrallaan. Mahakumpu kasvaa eikä ole mitenkään kivan näköistä vaikken sitä suoraan hänelle viitsinyt sanoa, muutenki kroppa muuttunut plösöks ja löllöks, ja kasvoista myös huomaa että lihonut on. Pituutta on n180 ja painoa yli 100kg nyt

tee toki niin kuin minun armas aviomieheni teki: huusi kuinka hänellä on oikeus samannäköiseen vaimoon, kuin silloin, kun menimme naimisiin. eli 18 vuotta ja 6 lasta ja 14 kiloa sitten:D
Tosin ei toimi kovin hyvin:D

kysy, onko katsellut peiliin viimeaikoina. ja sanot ihan suoraan, että jos ei mies ala tehdä jotain itsensä, ja suhteenne (seksielämän?) vuoksi, parempaakin on tarjolla. en käsitä kuinka ihmiset antavat itsensä rupsahtaa!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kysy, onko katsellut peiliin viimeaikoina. ja sanot ihan suoraan, että jos ei mies ala tehdä jotain itsensä, ja suhteenne (seksielämän?) vuoksi, parempaakin on tarjolla. en käsitä kuinka ihmiset antavat itsensä rupsahtaa!

No just näin :headwall:

Kuinka lihava hän on? Monia miehiä harmittaa jos eivät mahan takaa edes seisovaa kikuliaan näe. Niin ja muista mainita hänelle, että se kukkulööröö näyttää myös isommalta kun on hoikempi =)

Sanot suoraan vaan, että et tykkää, kun hän on alkanut lössähtää. Siinä vaiheessa se pitää sanoa, kun on jotain tehtävissä, eikä sitten, kun on jo 20 kiloa ylipainoa.

Mitäs jos aloitatte yhdessä jonkun liikuntaharrastuksen? Sit pikku hiljaa alat laittamaan terveellisempää ruokaa jne. En usko että radikaalit muutokset toimivat hänen kohdallaan, halu laihtumiseen pitää lähteä itsestä...

joo eli miesten kanssa on paree puhua suoraan, kuin kierrellä sanot, miten asian laita on ja että häiritsee. miehet enemmänkin arvostavat suoraa puhetta kuin kiertrlyä ja kaartelua.

Alkuperäinen kirjoittaja mi:
En minäkään saa miestäni laihduttamaan... ostaa kaikkea epäterveellistä, vaikka hänelle kerronkin asiasta mielipiteeni.. eikä suostu lähtemään kanssani lenkille koiran ja lapsen kanssa.. vetoaa milloin mihinkin syyhyn..

No ehkä jokupäivä kun tajuaa, että se oikeesti vaikuttaa hänen terveyteensä jo nyt vaikka ei kauhean vanha vielä olekkaan..

Sinäpä sen sanoit. Aikuselle ei mitään voi jos ei omaa motivaatiota ole. Niin paljon kun se lähimmäisiä huolettaakin. Mun mies on jo vuosia ollu lihava ja vasta nyt meni hakemaan apua lääkäristä ja pääsi mukaan lihavuusryhmään laihduttamaan. Piti itse tajuta ja olla tarpeeksi kypsä omaan tilanteeseensa. Itsekin olen lihava ja prosessoinut asioita, haluan miehen keralla muuttaa omatkin elämäntavat.

AP mainitsit että miehesi on jonkin verran masentunut, saako siihen apua? Jos ei niin kannattaa tehdä asialle jotain, voi alkaa häntäkin kiinnostamaan terveytensä kun muut asiat ovat kunnossa...

Jestansaa. Jos mieheni ajattelisi musta noin, niin ottaisin avioeron.

Jos mies on masentunut, niin kysyisit ennemmin, miten saan mieheni hakeutumaan hoitoon masennuksensa vuoksi, äläkä, että miten saan hänet laihduttamaan. :headwall:

joo ja mies ihmettelee sitä kun ei seksi kiinnosta, ei vaan tajua ettei ole kovin haluttavaa katsella lösöä vartaloa vaikkei sen nyt täydellinen pidä ollakaan mutta silti...

tietenkin kannattaa sen joka ruokaa laittaa, niin laitta vähärasvaista ja muuten terveellistä ruokaa, sitä kasvista aina ja paljn tarjolla. loppu kädessä on kuitenkin niin, että ketään ei voi pakottaa laihtumaan, onnistuu kyllä syömään vaikka mitä ihan itse vaikka olis kuinka terveellisesti laitewttu ruoka. ketään kun ei voi pakottaa laihtumaa

Yhteistyössä