miten saada mies ymmärtämään!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja murheet
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Apua:
Alkuperäinen kirjoittaja murheet:
- Nyt meillä on yhteinen asuntolaina ja raha-asiat sujuvat kuten aiemminkin, mutta välillä on tiukempaa rahasta.
- Olen hoitovapaalla joten tällä hetkellä mies lähes elättää meidät[/], tämä kuitenkin yhteisestä päätöksestä.
- Koko tämän yhdessäolon ajan olen joutunut tilittämään miehelle lähes jokaisen ostokseni, isompiin jopa joutunut pyytämään lupaa, vaikka ns. "oma raha" olisikin riittänyt.
- olen kannustanut siihen että mies ostaisi joskus jotain kivaa vain itselleen!

Palastelin minusta oleelliset pointit:

- teillä on nyt (hetkellisesti) hoitovapaasi vuoksi tiukempaa rahasta
- elätte käytännössä miehen tuloilla
- mies ei tee itselleen juurikaan hankintoja
- sinä teet isompiakin hankintoja itsellesi
- sinusta sinä saa itse päättää mitä haluat
- miehestä teillä on tiukkaa eikä hän siksi halua että hankintaan

Ja sinusta tämä on epätasa-arvoa? Yhteiset rahat = sinun rahat?

Täysin samaa mieltä. Ellei mies ole pakottanut sua jäämään kotiin, niin ei ole silloin miehen vika, että sun tulot on pienemmät. Itse olet niin valinnut. Oletko edes ehdottanut miehelle sellaista vaihtoehtoa, et menisit itse töihin ja mies saisi jäädä kotiin lapsen kanssa?

- Nyt meillä on yhteinen asuntolaina ja raha-asiat sujuvat kuten aiemminkin, mutta välillä on tiukempaa rahasta.
- Olen hoitovapaalla joten tällä hetkellä mies lähes elättää meidät[/], tämä kuitenkin yhteisestä päätöksestä.
- Koko tämän yhdessäolon ajan olen joutunut tilittämään miehelle lähes jokaisen ostokseni, isompiin jopa joutunut pyytämään lupaa, vaikka ns. "oma raha" olisikin riittänyt.

Ja kuten sanottu, mies on kontrolloinut rahojani ja tekemisiäni AINA, enkä suinkaan ole aina ollut hoitovapaalla! ja isommatkin hankinnat ovat usein koskettaneet meitä kumpaankin, ei vain minua!

Alkuperäinen kirjoittaja just:

Täysin samaa mieltä. Ellei mies ole pakottanut sua jäämään kotiin, niin ei ole silloin miehen vika, että sun tulot on pienemmät. Itse olet niin valinnut. Oletko edes ehdottanut miehelle sellaista vaihtoehtoa, et menisit itse töihin ja mies saisi jäädä kotiin lapsen kanssa?

No mies ei todellakaan jäisi lasten kanssa kotiin! Sellainen työnarkkis ettei toista löydy.

Jätä ap huomiotta nuo ilkeilijät. Mielestäni sulla on kaikki oikeus ollaksesi tuohtunut.

Mutta ihmisillä on tietysti eri käsitteet siitä ovatko miehen rahat tuollaisessa tilanteessa enemmän yhteisiä vai eivät.

Mikäänhän ei muutu jos et muuta mitään käytösmallissa miehen kanssa, joten siksikin suosittelen vähän samantyyppistä ratkaisua kuin tuossa edelläkin joku ehdotti. Eli lakkaat itsekin pyytämästä miehen lupaa rahojesi käytölle ja oletat, että koska hoitovapaasta on yhdessä sovittu, niin mieskin ymmärtää kantavansa silloin leijonanosan taloudellisesta vastuusta ja kuluista.

Alkuperäinen kirjoittaja sama:
Jätä ap huomiotta nuo ilkeilijät. Mielestäni sulla on kaikki oikeus ollaksesi tuohtunut.

Mutta ihmisillä on tietysti eri käsitteet siitä ovatko miehen rahat tuollaisessa tilanteessa enemmän yhteisiä vai eivät.

Mikäänhän ei muutu jos et muuta mitään käytösmallissa miehen kanssa, joten siksikin suosittelen vähän samantyyppistä ratkaisua kuin tuossa edelläkin joku ehdotti. Eli lakkaat itsekin pyytämästä miehen lupaa rahojesi käytölle ja oletat, että koska hoitovapaasta on yhdessä sovittu, niin mieskin ymmärtää kantavansa silloin leijonanosan taloudellisesta vastuusta ja kuluista.

Kiitos!
Täytyy yrittää _jälleen_ keskustella miehen kanssa. Tuntuu vain että turhaa se vain on! :(

Höh. Tulee ihan mun ystävä mieleen. Sen miehellä oli tulot noin 5300 e ja tämä ystävä eli kodinhoidontuella. Kaikki yhteiset kulut meni puoliksi ja vasta ihan selvisi, että ystäväni oli joutunut ottamaan lainan jokapäiväisiin menoihin!! Pöyristyttävää!!! No lopputuloksenhan tietää, erohan siitä tuli, kun 15 vuotta sitä kituuttamista kesti.

Koita saada miehesi ymmärtämään, ettei aikuista ihmistä kuulu kytätä. Jokainen saa tehdä mitä itse haluaa. Olet äkkiä samassa tilanteessa kuin ystäväni jolla vaan pinna täyttyi ja nyt oltuaan kolmisen kuukautta lasten kanssa, on tosi vapautunut ja iloinen. Saa ostaa mitä itse lystää! Koska hänenkin miehensä valitti joka vaateostoksesta silloinkin kun ystäväni kävi töissä ja ansaitsi itse rahansa. Silloinkin tosi tienasi yli puolet vähemmän kun mies, mutta kaikki puoliksi silti. On ne ihmiset kummallisia kun ajattelevat omaavansa jonkun luvan kontrolloida muiden elämää!!?!!

Yhteistyössä