Miten saada 3 vuotias nukkumaan yöunet kunnolla.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 3 vuotiaan väsynyt äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
3

3 vuotiaan väsynyt äiti

Vieras
Miten saada 3 vuotias lapsi nukkumaan?
Pitäisikö pitää unikoulua.
Heräilee monta kertaa yössä,
ja vaatii että pidetään kättä aina selän päällä,
kunnes nukahtaa.
Miten tästä voisi päätyä eroon?
Tästä on tullut iso rumba,
loppujen lopuksi kaikkien unet kärsii tästä.
Vai liittyykö tämä ikävaiheeseen.

vaatiiko myös illalla tuota käden pitämistä?
jos vaatii niin helpointa kait olisi opetella se yksin nukahtaminen illalla, ja yöllä kun herää niin antaa nukahtaa itse uudelleen, tietysti jos heräilyyn liittyy itkua/huutoa niin rauhoitellaan ensin.

mun poika on ollut aina huono nukkuja ja heräilyjä on ollut vauvasta alkaen todella paljon, tuossa vähän alle 3v alkoi ihme yöhuudot (kauhukohtauksen kaltaisia joista ei rauhoittunut oikein millään) jotka menivät ajan kanssa ohi, mutta nyt vasta 3v jälkeen nukkuu likipitäen joka yö koko yön heräämättä

Vaatii että laitetaan käsi selän päälle, joskus pitää jopa silittää.
On kokeiltu unikoulua, mutta lapsi temppuilee helposti 2 tuntia sängyssä ja huutaa vaan äitiä,
ei suostu nukahtaa ilman että tosiaan se käsi on siinä.
Tulee pois sängystä, ei auta vaikka vie hänet takaisin.
Tässä talossa kuuluu kaikki äänet tosi selkeesti, ja en haluis saada valitusta että lapsi huutaa
jos en ole hänen vierellä.
En tiiä enää mitä pitäis tehdä, olen ihan väsynyt ja niin on lapsikin aamulla.
Muuten leikkii normaalisti ja kaikki on hyvin, mutta tuo nukkuminen on kasvanut todella suureksi ongelmaksi joka alkaa vaikuttaa kaikkiin muihinkin.

joo kuule... viet vaan vaikka sata kertaa sen lapsen takaisin sänkyyn aina kun tulee pois! Älä anna periksi. Vaatii tiukkana olemista ja jaksamista jonkin aikaa.. viikon? mutta sitten alkaa helpottaa. Selitä lapselles että äitikin tarvii unta ja haluaa nukkua.. yöllä nukutaan, päivällä silitellään. Lapsethan osaavat vaatia, VARSINKI uhmikset vaikka kuun taivaalta jos heille antaa siihen mahdollisuuden :)

Yhteistyössä