Miten reagoisit jos ystäväsi kertoisi olevansa pedofiili?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "anne"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Pedofiiliä ei pystytä parantamaan, ei ainakaan nykylääketieteellä ole siihen keinoja.
Ihan sama paljonko apua, terapiaa, lääkkeitä pedofiilille annetaan ei se siitä parane.

Ne hienoimmat, laadukkaimmatkin pedofiileihin erikoistuneet hoitolaitoksetkin Usassa ovat käytännössä vain säilytyspaikkoja, saadaan ne pahimmat tapaukset pois väestön joukosta.

[QUOTE="vieras";27571149]Toivottavasti anne saat apua. En tiedä miksi haluat puhua tästä asiasta täällä lapsiperheiden palstalla. Edellisessä ketjussa taisit sanoa ettet löytänyt muutakaan, mutta ihmettelen silti hieman.

Hoitoa ei ole helppo saada, mutta toivon että sitä löytyy ennen kuin sattuu mitään.

Ap:lle haluaisin sanoa, että mieti onko täällä avautuminen hyvä juttu vai ei. Puhuminen on hyväksi tottakai, mutta missä ja milloin, se on eri asia.[/QUOTE]

No arvaa miksi??

Jos ap oikeasti olisi sitä mitä on niin hakisi apua (terapiaan pääsyä odotellessaan...) esim. vapaaehtoistyöntekijöiden ylläpitämistä kriisipuhelimista yms. ei täältä. Mutta eihän siellä saisi kohua aikaan kun siellä on vain yksi ihminen puhumassa ja silläkin perhana vie on vaitiolovelvollisuus. :xmas:

• Tykkää
Reactions: rtee
[QUOTE="höh";27571159]No johan on erikoinen asenne. Etät sua ei liikuttaisi jos tekisi pahaa muille lapsille, kunhan ne ei ole sun lapsia?[/QUOTE]

Meinaat sitten että pitäisi kuuluttaa jokaisella vastaantulijalle että varokaa sitä tyyppiä? Eiköhän sillä tyylillä saisi itselleen vain herjaussyytteen. :headwall:

Ja eihän ap oikeasti kenellekään mitään tee.... ;)

[QUOTE="vieras";27571150]Pedofiiliä ei pystytä parantamaan, ei ainakaan nykylääketieteellä ole siihen keinoja.
Ihan sama paljonko apua, terapiaa, lääkkeitä pedofiilille annetaan ei se siitä parane.

Ne hienoimmat, laadukkaimmatkin pedofiileihin erikoistuneet hoitolaitoksetkin Usassa ovat käytännössä vain säilytyspaikkoja, saadaan ne pahimmat tapaukset pois väestön joukosta.[/QUOTE]

todennäköisesti nää on niitä jo rikoksiin sortuneita pedofiileja. hoitoa on varmaan vähemmän tarjolla ei-toimineille pedofiileille, jos ollenkaan. tai nämä tapaukset on voitu käsitellä yksityisissä terapioissa pois tutkimuksen piiristä. aina on mahdollisuus parantua, vaikka totta onkin että pedofilia (ja psykopatia) on vaikein psyykkinen häiriö.

No arvaa miksi??

Jos ap oikeasti olisi sitä mitä on niin hakisi apua (terapiaan pääsyä odotellessaan...) esim. vapaaehtoistyöntekijöiden ylläpitämistä kriisipuhelimista yms. ei täältä. Mutta eihän siellä saisi kohua aikaan kun siellä on vain yksi ihminen puhumassa ja silläkin perhana vie on vaitiolovelvollisuus. :xmas:

En minä jaksa heitä joka päivä vaivata. Siitä olet oikeassa että täältä saa huomiota. Minulla on niin kova tarve kertoa mutta ei tämmöistä voi kertoa tuosta noin vain. Tällä minä simuloin kertomista. Sitä että juttelisin ihan tavalliselle ihmiselle. Voit olla sitä mieltä että se on sairasta. Olet ihan oikeassa. Minä olen sairas. Ei terve ihminen tee näin. Terapiaan pääsen vasta ehkä helmikuussa. Mitä minä siihen asti teen. Jos asia teitä niin kovasti ahdistaa niin jääkööt tämä viimeiseksi ketjuksi aiheesta. Olen pahoillani. En minä halua olla vaivaksi tai aiheuttaa muissa ahdistusta. Pyydän anteeksi. Ei minun paha oloni oikeuta aiheuttamaan sellaista muille. Olette oikeassa. Kiitos vielä rehellisistä vastauksista.

[QUOTE="anne";27571197]En minä jaksa heitä joka päivä vaivata. Siitä olet oikeassa että täältä saa huomiota. Minulla on niin kova tarve kertoa mutta ei tämmöistä voi kertoa tuosta noin vain. Tällä minä simuloin kertomista. Sitä että juttelisin ihan tavalliselle ihmiselle. Voit olla sitä mieltä että se on sairasta. Olet ihan oikeassa. Minä olen sairas. Ei terve ihminen tee näin. Terapiaan pääsen vasta ehkä helmikuussa. Mitä minä siihen asti teen. Jos asia teitä niin kovasti ahdistaa niin jääkööt tämä viimeiseksi ketjuksi aiheesta. Olen pahoillani. En minä halua olla vaivaksi tai aiheuttaa muissa ahdistusta. Pyydän anteeksi. Ei minun paha oloni oikeuta aiheuttamaan sellaista muille. Olette oikeassa. Kiitos vielä rehellisistä vastauksista.[/QUOTE]

Hyvä juttu, tämä ei ole oikea paikka jakaa näitä asioita. Hyvää jatkoa.

[QUOTE="vieras";27571108]Sä voisit auttaa ap:ta ja kertoa miten näin kuntien säästökuurin aikana "mennään hoitoon"? :) Kävellään psykalle ja sanotaan että mää tulin ny,pedatkaa mulle sänky ja sanokaa terapeutille että mää oottelen tässä?

Mä koen jotenkin ymmärtäväni ap:n motiivin. Aiemmassa ketjussa tuli ilmi että taipumus pedofiliaan on seurausta lapsuuden seksuaalisesta hyväksikäytöstä ja myös ap itse kokee asian ahdistavana ja pelottavana ja on yrittänyt aktiivisesti etsiä apua itselleen.

Ehkäpä kukaan ei halua kuulla olevansa pohjasakkaa,paskatunkio,ihmissaasta tai että kanssaeläjät toivoisivat hänen kuolevan mahdollisimman kivuliaasti.

On olemassa todella paatuneita rikollisia joilla ei ole omaatuntoa ja jotka nauttivat aiheuttamastaan kärsimyksestä eikä heihin tehoa terapiat tai pakkohoidot. Mutta kuuluuko ap heihin? Voiko kaikki todella niputtaa samaan pinoon riippumatta siitä onko rikosta edes tapahtunut?

Tuolla periaatteella jokainen punaisia päin kävelijä ansaitsisi saman tuomion kuin moninkertainen rattijuoppo.[/QUOTE]

Mä en usko, että pedofiili, joka menee päivästä toiseen hakemaan apua pakkoajatuksiinsa käännytettäisiin joka päivä pois. En vaan usko, että joku joka todella tajuaa olevansa sairas ja pelkää itseään, ei hakisi päivästä toiseen apua, kunnes joku ottaa hoitoon. En vaan perkele usko.

Ja mulle on ihan sama mitkä ne motiivit lapsenraiskaajilla on, lopputulos on sama. Ja ihan sama mitkä ne syyt tälläsen taustalla on, jos ihminen tajuaa olevansa ympäristölleen vaarallinen, niin hakeutuu sitten hoitoon.

Lapsipalstalla avautuminen ei ole muuta kuin yleisön reaktioiden seuraamista. Jokainen tietää mitä normaalit vanhemmat pedofiileista ajattelee.

Jättäisin ystäväni ja kieltäisin lapsiani olemaan hänen lähellään. Jos henkilöllä olisi omia lapsia tekisin lasten suojeluilmoituksen. Kertoisin naapureille ja lasteni koulutovereille.
Miksi?
Koska olen itse joutunut hyväksikäytön kohteeksi ja tiedän miten se vaikuttaa ihmisen psyykkeeseen. Asettaisin omani ja kaikki muutkin lapseni pedofiilin edelle.

[QUOTE="Milla";27571263]Jättäisin ystäväni ja kieltäisin lapsiani olemaan hänen lähellään. Jos henkilöllä olisi omia lapsia tekisin lasten suojeluilmoituksen. Kertoisin naapureille ja lasteni koulutovereille.
Miksi?
Koska olen itse joutunut hyväksikäytön kohteeksi ja tiedän miten se vaikuttaa ihmisen psyykkeeseen. Asettaisin omani ja kaikki muutkin lapseni pedofiilin edelle.[/QUOTE]

Eli koska minua on hyväksikäytetty lapsena niin todella olen niin viallinen ja arvoton että minun olisi parempi kuolla pois. Näin olen itsekin ajatellut. Että olin niin nuori että vioituin niin pahasti ettei minua voi korjata. Ehkä minä kasvatan omat lapseni aikuisikään ja sitten tapan itseni. Ei tästä taida voida parantua. Nyt pitää vain jaksaa siihen asti että lapset ovat aikuisia. Ehkä sitten saan vihdoin levätä.

[QUOTE="vieras";27571258]Mä en usko, että pedofiili, joka menee päivästä toiseen hakemaan apua pakkoajatuksiinsa käännytettäisiin joka päivä pois. En vaan usko, että joku joka todella tajuaa olevansa sairas ja pelkää itseään, ei hakisi päivästä toiseen apua, kunnes joku ottaa hoitoon. En vaan perkele usko.

Ja mulle on ihan sama mitkä ne motiivit lapsenraiskaajilla on, lopputulos on sama. Ja ihan sama mitkä ne syyt tälläsen taustalla on, jos ihminen tajuaa olevansa ympäristölleen vaarallinen, niin hakeutuu sitten hoitoon.

Lapsipalstalla avautuminen ei ole muuta kuin yleisön reaktioiden seuraamista. Jokainen tietää mitä normaalit vanhemmat pedofiileista ajattelee.[/QUOTE]

No mä tarkotinkin motiivia tämän aloituksen tekemiseen,lapsenraiskaajahan ap ei ole. Luulen että ap haluaisi kuulla olevansa jotain muutakin kuin pelkkä ihmisjäte,traumastaan huolimatta. Siitä varmaan kumpuavat nämä pohdinnat ihmisten reaktioista ja ajatuksista. Ajattelisin että myös muut psyykkisesti häiriintyneet ihmiset haluaisivat ajatella olevansa edelleen ihmisiä muiden ihmisten silmissä ja ansaitsevansa ihmisarvoista kohtelua. PUHUN NYT HENKILÖISTÄ JOTKA EIVÄT VAHINGOITA KETÄÄN TAHALLAAN.

Samanlaisia paskakasoja ja saunantaakse vietäviä ovat raskaana tupakoivat,juopot,narkkarit,narsistit,välinpitämättömät vanhemmat,elämäntapapummit ynnä muut. Ois se vaan ihanaa istua tuolla jumalana jumalan pallilla ja osoittaa sormella että kenellä on oikeus elää ja kenellä ei.

Loputtomiin ei tarvitse ymmärtää ja auttaa mutta ihan saatanan kuvottavaa että ihmisillä on joku pakkomielle pierrä kaikki aivokaasunsa yhden ihmisen päälle joak selkeästi on todella sekaisen elämässään ja tarvitsee ihan oikeasti apua. Joten mene sinä vetämään vielä yksi pakastepizza ja lösähdä läskiperseines sohvalle katsomaan vaikka talentia niin ei tarvitse välittää näistä sun maailmas saastuttajista.

[QUOTE="Milla";27571263]Jättäisin ystäväni ja kieltäisin lapsiani olemaan hänen lähellään. Jos henkilöllä olisi omia lapsia tekisin lasten suojeluilmoituksen. Kertoisin naapureille ja lasteni koulutovereille.
Miksi?
Koska olen itse joutunut hyväksikäytön kohteeksi ja tiedän miten se vaikuttaa ihmisen psyykkeeseen. Asettaisin omani ja kaikki muutkin lapseni pedofiilin edelle.[/QUOTE]

No ehkä sultakin olis parempi ottaa lapset sitten pois jos hyväksikäytön uhrit ovat arvaamattomia psykopaatteja. Suojelisit nyt omia lapsias itseltäskin.

[QUOTE="anne";27571299]Eli koska minua on hyväksikäytetty lapsena niin todella olen niin viallinen ja arvoton että minun olisi parempi kuolla pois. Näin olen itsekin ajatellut. Että olin niin nuori että vioituin niin pahasti ettei minua voi korjata. Ehkä minä kasvatan omat lapseni aikuisikään ja sitten tapan itseni. Ei tästä taida voida parantua. Nyt pitää vain jaksaa siihen asti että lapset ovat aikuisia. Ehkä sitten saan vihdoin levätä.[/QUOTE]

Olet vioittunut, eikä se ole syysi. Minulla on käsitys, että terapia voi auttaa. Olet yhtä arvokas ihminen kuin kuka tahansa muukin.

Miten toivoisit, että ystäväsi reagoisivat?

Luultavasti hiljaisuus ois pidempi ku silloin ku pitkäaikainen ystävä kertoi olevansa prostituoitu (hiljaisuus kakskyt sekunttia ja sit helpotuksen huokaus) tai kun ystävä kertoi tulleensa pienenä lapsena seksuaalisesti hyväksikäytetyksi. Mut en minä varmaan ystävää hylkäisi jos se on ensiks hyväks käytetty lapsena ja se ei oo käytännössä syyllistynyt lapsen hyväkskäyttöön. Yrittäisin varmaan hakea apua. Ajattelen siitä vinkkelistä, ketkä on mun ystäviä tällä hetkellä ja jos joku heistä kertoisi olevansa pedofiili.

Järkyttyisin, hämmentyisin, luultavasti en kykenisi enää olemaan hänen ystävänsä. Suhde olisi auttamattomasti muuttunut radikaalilla tavalla enkä varmasti koskaan enää kykenisi suhtautumaan häneen samalla tavalla kuin ennen.

[QUOTE="Karla";27571434]Olet vioittunut, eikä se ole syysi. Minulla on käsitys, että terapia voi auttaa. Olet yhtä arvokas ihminen kuin kuka tahansa muukin.

Miten toivoisit, että ystäväsi reagoisivat?[/QUOTE]

Kyllä minä ymmärtäisin etteivät enää jättäisi lapsiaan yksin kanssani vaikka se sattuisi. Mutta jos he eivät enää lainkaan suostuisi näkemään lasten kanssa niin en varmaan itsekään haluaisi olla tekemisissä enää. Sattuisi liikaa. Ettei luotettaisi edes sen vertaa. Että kun on itse paikalla. Kai he ymmärtävät etten tekisi mitään. Etenkin kun olen jo kertonut asiasta. Kun tiedän että hän tietää.

Toivoisin että joku sanoisi että tästä voi parantua. Toivoisin että ystävä uskaltaisi yhä koskea minuun. Ei tämä ole tarttuvaa. Toivoisin että kun en itse voi itsestäni pitää että joku muu voisi. Toivoisin voivani olla taas pieni lapsi ja jonkun turvallisessa sylissä. Että joku pitäisi huolta minusta. Ehkä toivoisin että joku jaksaisi kulkea matkan kanssani. Hoidon saaminen on todella vaikeaa ja raskasta. Aikana jolloin ihminen on kykenemätön hoitamaan omaa elämäänsä kunnolla pitäisi jaksaa hakeutua hoitoon yhä uudelleen ja uudelleen. Täyttämään papereita ja lähettämään niitä ajoissa. Samalla hoitaa tavallisia arjen asioita. Käydä töissä ja maksaa vuokra. Hoitaa kotia ja laittaa lapsille ruokaa. Olisi hyvä jos joku vähän tsemppaisi hoitoonhakemisen kanssa. Muistuttaisi ja kysyisi miten menee.

Toivoisin että voitaisiin kaikesta huolimatta silti olla ystäviä. Puhua myös tavallisista asioista ja tehdä tavallisia juttuja. Olla niin kuin ennenkin. Ehkä sitten tuntuisi siltä että minä olen muutakin kuin nippu ongelmia. Että minussa on jotain hyvääkin.

Ainakin Jeesus rakastaa sua ihan sellasena kun olet, ja tuntee sut ihan kokonaan. Ja pitää sua nyttenkin sylissä ja turvassa. Käänny Herran Jeesuksen Kristuksen puoleen ja rukoile, että hän auttaa sua ja lohduttaa.

Ainakin Jeesus rakastaa sua ihan sellasena kun olet, ja tuntee sut ihan kokonaan. Ja pitää sua nyttenkin sylissä ja turvassa. Käänny Herran Jeesuksen Kristuksen puoleen ja rukoile, että hän auttaa sua ja lohduttaa.

Joo just niin. Tuolla verukkeella ne papitkin tekee mitä sattuu lapsille kun kyllä Jeesus/Jumala whatever antaa anteeksi. HYI!

Ap. Sä olet ollut itsekin uhri ja joku muu on sulle tuon aiheuttanut MUTTA älä ikinä koita oikeuttaa mitään tekoa sillä että sä olet syytön siihen mikä olet. Muista.

Ja sulta vaaditaan nyt erityisen (ja epäreilun) paljon voimia. Sä tiedostat asian niin hyvin, että varmasti terapialla pääset elämässä parempaan paikkaan. Mun mielestä voisit tulla tänne siihen asti että saat terapiaa jos se jotenkin auttaa sinua ja saa sut niin sanotusti pysymään ruodussa.

Et ole "saunan taakse" kamaa. Olet ihminen ongelmissa ja silti osaat ymmärtää että sinulla on tällainen vika joka on julmin kohtalo mitä voi olla heti uhriksi tulemisen jälkeen.

MUTTA jos toimit... silloin valitettavasti olet minun ja monen muunkin mielestä saunan taakse joutava ja ehdottomasti "alakerran asukas"

Pysy vahvana, ole avoin. Pedofilia on niin hirveä asia, että siitä pelätään jopa puhua. Mutta uskon että paljon voitaisiin tehdä ja ennaltaehkäistä jos tälle saataisiin valoa ja ihmisiä hoitoon ja seurantaan ennen kuin jotain tapahtuu ja kaikki on jo mennyttä.

Voimia ja usko siihen, että sinun on tarkoitus käydä tämä vaikea tie ja jossain vaiheessa helpottaa vielä!

ei olis mun ystävä enää ja varottaisin muitakin hänestä ettei kukaan erehdy viemään lasta hänelle hoitoon. Pedofiililla on sairas ja kiero, vääristynyt mieli enkä halua sellaisia kieroutuneita mieliä omaan elämääni. Oon saanu kärsiä oman äitipuoleni mielisairaudesta ja se oli ihan tarpeeks jo se vaikkei noi sairaalle ajatustasolle yltänytkään.

Pakoittaisin sen juttelemaan asiasta jonnekkin , menisin itsekkin joltakin "viisammalta" kysymään mitä nyt
Missään nimessä en "hylkäisi "ystävää: jäisin tarkkailemaan tilannetta.

Anne, jos sinulla on ystäviä, jotka ajattelee samoin kuin vaikka tuo "hippula", niin eikö sinun kannattaisi uskaltaa kertoa jollekin? Tarvitset tukea!

Minäkin voin kyllä sanoa ihan sydämestäni, että uskon, että juuri sinä voit parantua. Sinulla on siihen tahto sekä vaikutat ihmiseltä, joka välittää muista paljon ja osaat asettua toisen ihmisen asemaan. Juuri siksi luulen, että haluat apua ja haluat, että sairaat ajatukset menevät pois. Sinua ei ole siis onnistuttu rikkomaan kokonaan, onneksi.

[QUOTE="hippula";27571682]Joo just niin. Tuolla verukkeella ne papitkin tekee mitä sattuu lapsille kun kyllä Jeesus/Jumala whatever antaa anteeksi. HYI!

Ap. Sä olet ollut itsekin uhri ja joku muu on sulle tuon aiheuttanut MUTTA älä ikinä koita oikeuttaa mitään tekoa sillä että sä olet syytön siihen mikä olet. Muista.

Ja sulta vaaditaan nyt erityisen (ja epäreilun) paljon voimia. Sä tiedostat asian niin hyvin, että varmasti terapialla pääset elämässä parempaan paikkaan. Mun mielestä voisit tulla tänne siihen asti että saat terapiaa jos se jotenkin auttaa sinua ja saa sut niin sanotusti pysymään ruodussa.

Et ole "saunan taakse" kamaa. Olet ihminen ongelmissa ja silti osaat ymmärtää että sinulla on tällainen vika joka on julmin kohtalo mitä voi olla heti uhriksi tulemisen jälkeen.

MUTTA jos toimit... silloin valitettavasti olet minun ja monen muunkin mielestä saunan taakse joutava ja ehdottomasti "alakerran asukas"

Pysy vahvana, ole avoin. Pedofilia on niin hirveä asia, että siitä pelätään jopa puhua. Mutta uskon että paljon voitaisiin tehdä ja ennaltaehkäistä jos tälle saataisiin valoa ja ihmisiä hoitoon ja seurantaan ennen kuin jotain tapahtuu ja kaikki on jo mennyttä.

Voimia ja usko siihen, että sinun on tarkoitus käydä tämä vaikea tie ja jossain vaiheessa helpottaa vielä![/QUOTE]

Se ei ole mikään veruke, että synnit voi saada anteeksi koska Jumala on uhrannut ainoan poikansa jotta ne voisi edes saada anteeksi. Se synti on pahuutta, väärin, eikä koskaan oikeutettua. Se että jotain saa anteeksi ei tarkoita että se olisi oikein tai hyväksyttävää. Päinvastoin jos jotakin asiaa katuu ja on tehnyt väärin niin vain silloin tarvitaan anteeksiantoa. Ei anteeksiantoa tarvita jos joku tekee jotain oikein.

Ei tartte vääristellä mitä sanoin. Mä pyysin ap:ta nimenomaan rukoilemaan apua, jotta hän prantuisi pedofiliasta. Ja lohtua omaan traumaansa ja surunsa. Mä en tajua missä sä näet tässä jotain oikeutusta yhtään millekään. Ehkä vaan vihaat uskontoa tai jotain.

Yhteistyössä