Miten reagoisit, jos myyjä sanoisi 5-vuotiaalle lapsellesi kaupan leluosastolla, että "Et koske niihin leluihin, koska et sinä tää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ov
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olisin varmaan sanonu tylysti myyjälle et tuki suus ja sit kävelly suoraan neuvontaan ja olisin tehny valituksen käytöksestä.

Joo mä oon aika jellona ku lapset on kyseessä :D

Minä olisin sanonut et myös lapsi on asiakas ja olisin tuumannut että mennäänpä tuonne toiseen kauppaan katsomaan löytäisitkö sieltä jotain kivaa ostettavaa. En olisi ostanut YHTÄÄN MITÄÄN sieltä kaupasta, vaikka mun kärryt olis ollut kukkuroillaan tavaraa.
Olisin pyytänyt myyjän nimen ja esimiehen nimen myäs ja tehnyt valituksen.

Minä en ole muuten koskaan ajatellutkaan, että lapset ei saisi leluosastoilla edes koskea leluihin. Onko tämä ihan siis yleinen juttu, että leluja ei saa pitää kädessä ja kokeilla joitain nappuloita tms. jos sitä ei ole edes aikeissa ostaa?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minä en ole muuten koskaan ajatellutkaan, että lapset ei saisi leluosastoilla edes koskea leluihin. Onko tämä ihan siis yleinen juttu, että leluja ei saa pitää kädessä ja kokeilla joitain nappuloita tms. jos sitä ei ole edes aikeissa ostaa?

Ajatteleppa kuinka monta lasta päivittäin käy kaupassa ja jos kaikki leikkisi myytävillä leluilla niin lelut olisi entisiä alta aikayksikön. Mä ainakin opetan ettei saa koskea jos ei ole jotain ostamassa. Sit jos on niin saa "hipelöidä"

Alkuperäinen kirjoittaja ov:
Meidän lapselle sanottiin tänään noin kaupassa. Lapsen oli tarkoitus ostaa itselleen jokin lelu omilla rahoillaan ja hän oli katsellut myynnissä olevia leluja korkeintaan 5 minuuttia. Kun hän sitten otti erään lelupakkauksen katsoakseen sitä tarkemmin, niin heti joku naismyyjä meni sanomaan hänelle noin. Kun minä sitten sanoin myyjälle, että lapseni oli valitsemassa itselleen lelua jonka hän ostaa, niin myyjä alkoi valittamaan jotain, että hän on kyllästynyt siellä leluosastolla kierteleviin lapsiin, jotka vain tutkivat myynnissä olevia leluja mutta eivät koskaan osta mitään. Miten tuossa tilanteessa olisi pitänyt tehdä? Lapseni sitten osti kyllä sen lelun itselleen, mutta hänestä näki selvästi, että hänelle tuli paha mieli myyjän puheista.

siis. tuollaisessa tilanteessa, kun mua tai lastani kohdellaan huonosti, yleensä menen mykäksi, siis en osaa tehdä mitään.

mutta mitä tuossa pitäisi tehdä, onkin ihan eri asia. on tuo aika surkea tapaus myyjäksi ja hänen palkanmaksajaan kannattaisi olla yhteydessä. inhottavaa kohtelua puolustuskyvyttömälle lapselle.

mä oisin kyllä sen myyjän ensiks ripittänyt siihen tyyliin,ettei se ämmä ois tiennyt,mihin suuntaan lähteä.Toiseks oisin heti perään tehnyt hänen esimiehelleen valituksen hänen käytöksestään.Ja kolmanneks...oisin vienyt rahani johonkin toiseen kauppaan.Helvetin yksinkertaista!

Alkuperäinen kirjoittaja ikävää:
Alkuperäinen kirjoittaja ov:
Meidän lapselle sanottiin tänään noin kaupassa. Lapsen oli tarkoitus ostaa itselleen jokin lelu omilla rahoillaan ja hän oli katsellut myynnissä olevia leluja korkeintaan 5 minuuttia. Kun hän sitten otti erään lelupakkauksen katsoakseen sitä tarkemmin, niin heti joku naismyyjä meni sanomaan hänelle noin. Kun minä sitten sanoin myyjälle, että lapseni oli valitsemassa itselleen lelua jonka hän ostaa, niin myyjä alkoi valittamaan jotain, että hän on kyllästynyt siellä leluosastolla kierteleviin lapsiin, jotka vain tutkivat myynnissä olevia leluja mutta eivät koskaan osta mitään. Miten tuossa tilanteessa olisi pitänyt tehdä? Lapseni sitten osti kyllä sen lelun itselleen, mutta hänestä näki selvästi, että hänelle tuli paha mieli myyjän puheista.

siis. tuollaisessa tilanteessa, kun mua tai lastani kohdellaan huonosti, yleensä menen mykäksi, siis en osaa tehdä mitään.

mutta mitä tuossa pitäisi tehdä, onkin ihan eri asia. on tuo aika surkea tapaus myyjäksi ja hänen palkanmaksajaan kannattaisi olla yhteydessä. inhottavaa kohtelua puolustuskyvyttömälle lapselle.

Kun en minä ainakaan vie lapsiani leluosastolle kuin silloin kun olemme oikeasti ostamassa jotain. Joko valitsemassa synttärilahjaa tai jotain muuta lahjaa lapselleitselleen tai tämän kaverille, jonka synttäreille on kutsuttu.

Olisin ollut ihan hämmilläni. Olen niin surkea tuollaisissa tilanteissa, että olisin varmaan vain ottanut lastani kädestä ja lähtenyt kaupasta pois. Onneksi meille ei ole koskaan käynyt mitään vastaavaa.

Olen kyllä itsekin opettanut lapsilleni, että jokaista tavaraa ei tarvitse räpeltää läpi. Tähän sääntöön päädyimme, kun esikoinen pudotti vahingossa 2-vuotiaana jonkun kynttilähärpäkkeen ja jouduimme maksamaan sirpaleista täyden hinnan. Mutta en myöskään itse räpellä tavaroita kauppareissuilla. Kosken vain silloin jos olen oikeasti etsimässä jotain ostettavaa. En ole koskaan ymmärtänyt, miksi kaikkeen ja kaikkiin on pakko koskea, eikö silmämääräisesti pysty jo tekemään alustavaa arviota tuotteesta??

Alkuperäinen kirjoittaja myy:
mä olisin sanonut, että ei osteta sitten.. Laitas Mikko rahat takas taskuun niin lähdetään. Ja hymyillen lähtenyt kaupasta.

Noin. Ja olisin ilmoittanut samalla ettei sitten osteta kyseisestä kaupasta muutakaan.

(ja tehnyt vielä valituksen moisesta asiakaspalvelusta)

meillä voidaan käydä lelukaupassa ilman että mitään ostetaan. Eihän sitä yleensä etukäteen tiedä löytyykö mitään. mutta meilläkin on periaate, että leluilla ei leikitä kaupassa. Koskea saa mutta ei kauaa. Kirjoja ei lueta.

Kyllä minusta lelukaupassa voi käydä ilman että mitään on pakko ostaa. Mutta en minäkään ostaisi huonon p.alvelun paikasta... Tuon jälkeen osisin varmaan käyyt keskustelua myyjän kanssa kommenteista.

Yhteistyössä