Miten raskauspahoinvointi käyttäytyi itselläsi?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jules
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Aika vaihtelevasti ja väsymys vaikutti/vaikuttaa aika paljon asiaan.
Mitä enemmän väsymystä, sitä enemmän pahoinvointia.

Ensimmäisessä raskaudessa pahoinvointi alkoi rv5 jälkeen ja oksensin rv 8-13 satunnaisia kertoja, ei joka päivä.

Nyt toisessa raskaudessa pahoinvointia tuntuu olevan vähän vähemmän, nyt rv 8+4 enkä ole oksentanut, pari kertaa ollut aika lähellä kyllä.
 
Itselläni se oli sellaista kokopäiväistä pahaa oloa, ruoka ei mastunut mutta oli pakko syödä ettei oksenna. Hyviä päiviä ei ollut vaan pahaolo hiipui sitten rv 12 jälkeen pikkuhiljaa. Mutta jopa nyt ihan loppuraskaudessa tulee vieläkin huono olo jos ei ole syönyt.
 
Tyttöjä odottaessani kuvotus oli tietyillä viikoilla jatkuvaa ja koko päiväistä, mutta oksentanut en montaakaan kertaa. Hajut tekivät tosi heikkoa ja pahimmillaan en voinut mennä ollenkaan jääkaapillekaan. Poikaa odottaessani mitään huonoja oloja ei ollut.
 
Esikon aikana kuin kello, aamulla joka aamu kunnes loppui joskus rv 12 paikkeilla
Kakkosesta ei enää niin tarkasti eikä ihan joka päiväkään.
Kolmannesta 24/7 oksentelua puoleen väliin, lähinnä iltaisin jonka jälkeen enää muutaman kerran loppuraskauden aikana.
Neljännestä 24/7 kuvotusta rv 9 muistaakseni sen jälkeen 24/7 pahoinvointia rv 17 saakka. Sen jälkeen kerran tai pari. Nyt 23+5
 
Ekassa raskaudessa pahoinvointi alkoi rv 5 ja jatkui rv 13+ asti. Oksensin vain muutaman kerran koko aikana, mutta huono olo oli jatkuvasti.

Nyt tässä nykyisessä raskaudessa pahoinvointi alkoi siinä rv 5 paikkeilla ja loppui rv 8 tai 9. Oksensin huomattavasti enemmän kuin esikoisesta, mutta ei onneksi kestänyt tuon pidempään pahoinvointi.
 
Ei ollu oireettomia päiviä. Alussa jo oli pahoinvointia joka katosi pariksiviikoksi. Sitten palasi pahana ja alko laattaaminen joka oli jokapäiväistä kunnes loppui kokonaan. Sittenkin vielä jäi pahaolo ennenku loppu.

Oksennusta kesti rv 11-17
 
oksennan joka päivä vähintään kymmenen kertaa. Toivoakaan paremmasta ei ole, en tiedä loppuuko koskaan. Kahdessa edellisessä raskaudessa ei todellakaan ollut mitään tälläistä. Ei helpota minään päivänä, kaikki samanlaisia.
 
Mulla oli yleensä aamulla hyvä olo, ruoka maistui jne. Iltapäivällä tuli eka huonon olon aalto ja siitä yleensä olo paheni iltaa kohden ellen päässyt nukkumaan päiväunia. Välillä oli oireettomia päiviä välissä. Huomasin myös, että perjantait oli pahimpia, silloin kuvotti usein jo heti aamusta! Varmaan viikon väsymys kerääntyi tai jotain :) Kertaakaan en kuitenkaan oksentanut (en oo kyllä muutenkaan aikuisena ikinä oksentanut).

Ja siis tätä kesti 6+ - 12+
 
Alkuperäinen kirjoittaja huhhuh:
oksennan joka päivä vähintään kymmenen kertaa. Toivoakaan paremmasta ei ole, en tiedä loppuuko koskaan. Kahdessa edellisessä raskaudessa ei todellakaan ollut mitään tälläistä. Ei helpota minään päivänä, kaikki samanlaisia.

Ihan uteliaisuutta, kumpaa sukupuolta edelliset ovat?
Pitääkö paikkansa huhu/legenda että tyttöä odottaessa olisi enemmän pahoinvointia?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vaihtelevaa:
Alkuperäinen kirjoittaja huhhuh:
oksennan joka päivä vähintään kymmenen kertaa. Toivoakaan paremmasta ei ole, en tiedä loppuuko koskaan. Kahdessa edellisessä raskaudessa ei todellakaan ollut mitään tälläistä. Ei helpota minään päivänä, kaikki samanlaisia.

Ihan uteliaisuutta, kumpaa sukupuolta edelliset ovat?
Pitääkö paikkansa huhu/legenda että tyttöä odottaessa olisi enemmän pahoinvointia?

Mulla pojasta pahoinvointia.
 
Mulla monikkoraskaus ja kamalaa pahoinvointia oli viikot 6-15. Kaverilla käytiin kylässä ja ihmettelivät kun en kestänyt paistetun jauhelihan, pekonin tai kanan hajua, että jopa on tarkkaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vaihtelevaa:
Alkuperäinen kirjoittaja huhhuh:
oksennan joka päivä vähintään kymmenen kertaa. Toivoakaan paremmasta ei ole, en tiedä loppuuko koskaan. Kahdessa edellisessä raskaudessa ei todellakaan ollut mitään tälläistä. Ei helpota minään päivänä, kaikki samanlaisia.

Ihan uteliaisuutta, kumpaa sukupuolta edelliset ovat?
Pitääkö paikkansa huhu/legenda että tyttöä odottaessa olisi enemmän pahoinvointia?

Mulla pojasta pahoinvointia.

edelliset tyttöjä. paha olo oli kyllä, mutta tämä on nyt tällä kertaa jotain ihan muuta.
 
Esikoisesta mulla oli aamupäivisin ennen lounasta kuvotusta, mutta ruoka maistui aina hyvin.. En oksentanut kertaakaan.. Kuvotusta kesti rv 8-15. Nyt odotan toista rv 6+6. Pahoinvointi alkoi rv 5+5 ja on ollut joka päiväistä.. Pahinta aamusta iltapäivään.. Iltaisin on yleensä hyvä olo. Monta kertaa on ollu oksentaminen lähellä, mutta oksennan äärimmäisen harvoin.. Elämäni aikana oon yhteensä laatannut 4 kertaa.. Tää on huomattavasti tuskallisempaa ja alkoi paljon aikaisemmin kuin esikolta :/
 
esikoisesta, joka oli tyttö, tuli tosi kova pahoinvointi, joka vaivasi aamusta iltaan ja läpi koko yön. Pahimmassa vaiheessa yökkäilin ihan koko ajan, esim yöllä melkein tunnin välein. Oireettomia päiviä tai päivänaikoja ei ollut, mutta rv 16 jälkeen huono olo alkoi loiveta ja raskauden puolenvälin jälkeen olo oli oikein mainio.
 

Yhteistyössä