Miten pian sektion jälkeen uusi raskaus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Suositus on, että väliä olisi yksi vuosi, ennen kuin tulee uudestaan raskaaksi. Näin minulle ainakin sanottiin neuvolassa. Sehän on tietysti vain suositus, mutta varmasti niin vauvan kuin äidinkin parhaaksi.

Hei.
Minulle sanottiin että noin vuosi synnytysten väli... lääkäri toivottikin tervetulleeksi synnyttämään uudelleen vuoden kuluttua, edellyttäen että haava parantuu sektion jälkeen hyvin ja ilman komplikaatioita.

Poikamme syntyi 10.8.04 ja uuden vauvamme laskettuaika on 26.10.2005

No, jos ei haavan kanssa ole mitään ongelmia ollut, niin... Mulla poika reilut 5kk ja rv18, eikä kuulemma tuota tuo sektiohaava tai muutkaan ongelmia, että kohtu on kyllä ehtinyt jo palautua. Kävin tästä äippäpolilla lääkäreiden ja kätilöiden kanssa juttelemassa, ja vakuuttivat ettei mitään hätää ole, normaali raskaus. Mulla ei onneksi ole istukka kiinnittynyt arpeen, en tiedä miten sitten toimitaan jos siihen kiinnittyy.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2005 klo 13:07 pienenpieni kirjoitti:
No, jos ei haavan kanssa ole mitään ongelmia ollut, niin... Mulla poika reilut 5kk ja rv18, eikä kuulemma tuota tuo sektiohaava tai muutkaan ongelmia, että kohtu on kyllä ehtinyt jo palautua. Kävin tästä äippäpolilla lääkäreiden ja kätilöiden kanssa juttelemassa, ja vakuuttivat ettei mitään hätää ole, normaali raskaus. Mulla ei onneksi ole istukka kiinnittynyt arpeen, en tiedä miten sitten toimitaan jos siihen kiinnittyy.

Oletpa tullut nopeasti uudelleen raskaaksi :) Saanko kysyä imetitkö?
Meillä kakkonen suunnitteilla, imetän tyttöä 3kk eikä ole kyllä kuukautiset vielä alkaneet... Onnea odotukseesi =)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2005 klo 13:56 jenni87 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2005 klo 13:07 pienenpieni kirjoitti:

Oletpa tullut nopeasti uudelleen raskaaksi :) Saanko kysyä imetitkö?
Meillä kakkonen suunnitteilla, imetän tyttöä 3kk eikä ole kyllä kuukautiset vielä alkaneet... Onnea odotukseesi =)

Kiitos :) ja en imettänyt. Aika nopeeta tahtia on kyllä toinen tulossa, kieltämättä :)

meillä oli keskimmäinen sektion jälkeen 3kk kun "neuvolatädin luvalla"tulin raskaaksi.kaikki meni hyvin joten estettä raskaudelle ei ollut.tosin suositushan on se 6kk ainakin.kysyin tosiaan kun uusi vauvakuume tuli et miten asia on.kaikki meni tosi hyvin =)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2005 klo 01:04 Madicken04 kirjoitti:
Mulle kolme lääkäriä ja kaksi kätilöä sanoivat kaikki että vaikka saman tien. Eli meillä päin ei ole mitään suositeltua odotusaikaa... =)
samoin mulle, mistä te muut olette kuulleet että se olisi 1vuosi??

Ekan sektion jälkeen suositeltiin vuotta, joka opiskelukiireiden vuoksi venähti kolmeksi. Toisen sektion 10/03 jälkeen ei suosituksia, ja tulinki raskaaksi kun kuopus oli 8kk. Viimeisimmän sektion aikana, siis kolmannen, mulle tehtiin sterilisaatio pyynnöstäni, sillä lääkäri totesi sektion aikana, että enempää raskauksia hän ei minulle missään nimessä suosittele. Kohtu oli arven kohdalta millin vahvuinen ja todella arpinen. Eli komplikaatioriski uudessa raskaudessa ja sektiossa olisi kohdallani todella suuri. Nautin nyt kolmesta pikku enkeliriiviöstäni täysin siemauksin, sillä enempää meille ei suoda, ainakaan tavallisella tavalla :)

Kohtu paranee 90%:sti yhdessä kuukaudessa, joten tästä syystä suosituksia ei kai enää jaella. Yleensäkin olis toki äidille parempi, että edellisestä raskaudesta olisi vuosi pari. Keho olisi hieman jo toipunut raskauden ja imetyksen aiheuttamista rasituksista, oli takana sitten sektio- tai alatiesynnytys.

HEI!

Ystävänpäivänä syntyi kätilöopsitolla tyttömme, 13,5 tunnin puurtamisen jälkeen tehtiin sektio (onneksi!!!). Niin leikannut lääkäri kuin oma kätilömme sanoi, että pitää olla 1,5 vuoden tauko. Epäselväksi jäi vain se, pitääkö synnytysten väli olla minimissään 1,5 vai saako uusi raskaus alkaa vasta 1,5 vuoden päästä...

mielisin sisaruksille mahd pientä ikäeroa...

Yhteistyössä