Miten pastaa oikeaoppisesti syödään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja niin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
siis pastahan on lisuke siinä missä perunakin eikä sen syömiseen varsinaisesti ole oikeaoppista tapaa. eri pastalaaduille on kyllä olemassa omat kastikkeensa ja niistäkin monia variaatioita.
pastaa ei syödä lusikan kanssa paitsi lapset.

Alkuperäinen kirjoittaja ilman:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No en tiedä tuosta, miten oikeaoppisesti tehdään, onko siihen edes yhtä reseptiä ;utta oikeaoppisestihan pasta syödään lusikan ja haarukan kanssa.

ilman lusikkaa!

Just niin, se lusikka on vain sitä varten että voidaan sen avulla kaapia loppu kastike lautaselta. Ei siis pyöritellä spagettia lusikassa tai muuta.

siis pastahan on lisuke siinä missä perunakin eikä sen syömiseen varsinaisesti ole oikeaoppista tapaa. eri pastalaaduille on kyllä olemassa omat kastikkeensa ja niistäkin monia variaatioita.

ei ole lisuke vaan erillinen ateria

Paitsi lapset ja minä.:D Aina käytän lusikkaa ja haarukkaa,helpompaa niin. Sama sille miten sitä oikeaoppisesti syödään. :whistle:

no just joo...
pasta ei ole lisuke siinä missä perunakin. Peruna on vihannes ja joo sitä syödään sivussa, pasta on vähän eri juttu eikä sitä suomessa yleisesti osata syödä.

Lusikkaa ei tarvitse oikeaoppisesti ollenkaan, jotkut italialaiset sitä käyttää kyllä, mutta harvat. Ylensä pelkkää haarukkaa muttei missään nimessä veistä.

Carbonara kastikkeeseen lisätään lopussa raakaa kanamunaa joukooon ja sekoitetaan, ei siis mitään kermoja.

Alkuperäinen kirjoittaja manna:
no just joo...
pasta ei ole lisuke siinä missä perunakin. Peruna on vihannes ja joo sitä syödään sivussa, pasta on vähän eri juttu eikä sitä suomessa yleisesti osata syödä.

.

no lisukkeella tarkoitetaan jotain joka syödään muun ruuan, yleensä kastikkeen tai lihan kanssa. eli pastaa, perunaa, riisiä' tms. Harvemmin missään syödään pelkkää keitettyä pastaa ilman mitään mausteita kuten ei myöskään riisiä

peruna muuten ei ole vihannes vaan tärkkelyskasvi

Jos mulle tuodaan ravintolassa se lusikka spagetin kylkeen, niin kyllä mä mielelläni pyöritän sen spagetin siinä lusikassa. Se käy sillä tavalla niin näppärästi.

Alkuperäinen kirjoittaja lusikka:
Italialainen selitti mulle joskus, että riippuu alueesta syödäänkö pasta lusikan kanssa vai ilman. Eli sielläkin on kahta eri tapaa.

Mää asuin Milanossa parisen vuotta ja ystäväpiiriin kuuluu myös etelä-italialaisia...missä ne siellä lusikan kanssa syö?(ellei ole maahanmuuttajia)en ole koskaan kuullutkaan!

Alkuperäinen kirjoittaja Mielikki:
Italialainen selitti mulle joskus, että riippuu alueesta syödäänkö pasta lusikan kanssa vai ilman. Eli sielläkin on kahta eri tapaa.

Mää asuin Milanossa parisen vuotta ja ystäväpiiriin kuuluu myös etelä-italialaisia...missä ne siellä lusikan kanssa syö?(ellei ole maahanmuuttajia)en ole koskaan kuullutkaan!

En mä muista, siitä on vuosia, kun kuulin tuon. En ollut tarkemmin puhetta.

Alkuperäinen kirjoittaja Mielikki:

En mä muista, siitä on vuosia, kun kuulin tuon. En ollut tarkemmin puhetta.

Justjuu.... :whistle:

Uusimmat

Yhteistyössä