Tosi kiva (KELAsta)!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jybis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

jybis

Aktiivinen jäsen
18.12.2006
9 237
0
36
jätin äitiyspäiväraha hakemuksen kelaan joskus huhtikuussa jo,sain ä-pakkauksen ja jäin sitten odottelmaan että saan toimitettua sen ed. 6kk palkkatodistuksen kelalle..
vein sen heinäkuun alussa ja nyt kahteen otteeseen oon soittanu + käyny kysymässä että mikä mättää.
se paperi on sielä jonossa ja päätöstä odottelen edelleen..joo tiedän että on pitkät käsittely jonot mutta yhtään aiaksemmin en olis voinu sitä tulolappua viedä (eivät olis hyväksyneet sitä)..

kaikista kivointa tässä ons e että ekan äp-rahan maksupäivä on ensvikon perjantai,17.8 |O
mitäs jos sitä ei tulekkaan? :(

Alkuperäinen kirjoittaja jybis:
kela ja sossu on kirosanoja..aina täytyy varautua =) :whistle:
jos sossu "lainaa" niin mikäs siinä,senhän joutuu maksamaan kuiteski takasin sitten kun kelan takautuvat tuleepi
Jep, kyllä ne omistaan huolen pitää, siis sossu rahoistaan. ;) Eli varmaan perivät takaisin. Toivottavasti se kelan päätös ehtii tulla. :)

Meille sossu kerran lainas ku ukolta loppu vakityö ykskaks.
Perivät VAHINGOSSA kolmeen kertaan takas ja kun soittelin sinne, olivt ynseitä "tulee ajallaan takas"-tyyliin.Mä riemastuin että en kai mä nyt lähe taas hakee sossusta rahaa koska sossu on ottanu multa liikaa takas!!!!!!!!!!!!!! Palauttivat sitten kuitenkin muutaman päivän sisällä ne pari tonnia mitä olivat ottaneet liikaa.

takautuvastihan ne tulee. Aina pitää varautua, että ei ne niin nopeasti päätöksiä tee. Kyllä teistäkin osa kuolisi ilmeisesti nälkään jos sossun ja kelan koneet sekoaisivat niin, että kaikki maksut olisi puoli vuotta maksamatta. Siellä on ihmisiä töissä ja koneetkin on vaan koneita, joten kaikkeen pitää varautua.

Alkuperäinen kirjoittaja realisti:
takautuvastihan ne tulee. Aina pitää varautua, että ei ne niin nopeasti päätöksiä tee. Kyllä teistäkin osa kuolisi ilmeisesti nälkään jos sossun ja kelan koneet sekoaisivat niin, että kaikki maksut olisi puoli vuotta maksamatta. Siellä on ihmisiä töissä ja koneetkin on vaan koneita, joten kaikkeen pitää varautua.

Ei v...u osannu varautua et duunipaikka jossa oli ollu 6v hyvä työntekijä yhtkkiä lähtee alta!!! Oli just muutettu isompaan ja vauva oli syntymäisillään. Oli paljon tehty hankintoja ja rahat loppu.

Sit sen kerran ku sieltä tarvisti yhdeksi kk rahaa et pääsi yli tosta nivelvaiheesta, niin sossuhan se siellä tyrii!!!!!

On se kumma et ku kela tai sossu tyrii, se on vaan voi voi, mut jos asiakas on tyriny, tulee sairaat sanktiot heti :(

Tollanen tyyppi joka kelaa noin että kaikkeen pitää osata varautua, joutuu nielee kommenttinsa kyllä joskus!!!

Mitse varaudut vaik siihen et koko perhe kuolee liikenneonnettomuudessa j jäät yksin itttes ja periaatteittes kanssa?

Elämä on enneltaarvaamatonta.

Me vietiin ennen juhannusta asumistuki-hakemus Kelaan, koska mieheni valmistui koulusta ja minun piti hakea muutosta siihen tukeen.. olen saanut keväältä asti sitä asumistukea, ku valmistuin jo silloin koulusta.. no, emme ole vieläkään saaneet sitä päätöstä ja mieheni sai viimeisen kerran opintotuen asumislisää toukokuussa eli miehelleni pitäisi tulla kesä-, heinä-, elo- ja syyskuun asumistuki kerralla.. olemme kyselleet sen päätöksen perää jo pari kertaa ja toissa viikolla, kun mun mies kävi kysymässä siitä, Kelassa sanottiin, että päätös tulee seuraavalla viikolla eli siis viime viikolla sen olisi pitänyt tulla.. toivottavasti se on joko maanantain tai tiistain postissa.. alkaa pikku hiljaa mennä hermot sen kanssa..

niin ja milläs mä oon voinu varautua kun tässäkuussa saadut tulot on kaikenkaikkiaan 122e?? :laugh:
sitä onki hyvä pistää säästöön tulevaa varten.ja joo,en ole hakenu edes toimeentulotukea vaikka olisin siihen oikeutettu,varsinkin jos ä-raha myöhästyy.jessus sentään :laugh:

Uusimmat

Yhteistyössä