Miten paljon te tiedätte miehenne raha-asioista?

• Viestiketjun aloittaja IhanaValo
  • Ensimmäinen viesti
Meillä on ollu yhteiset tilit naimisiin menosta saakka, eli kaiken tiedän =) Mutta sitä ennenkin olin ihan hyvin perillä, en toki tarkalleen tiennyt tilin saldoa, mutta suurusluokka oli kyllä tiedossa.

moi
Mä säilytän miehen nettipankkitunnuksia ja makselen sieltä laskuja, et tiiän paremmin sen raha-asiat ku se ite :D Mä informoin laskujen jälkeen aina paljo sinne jäi. Kerron itse suunnilleen kaiken mitä ostan, oon sellanen hölösuu et höpötän koko ajan jotain ja suunnilleen kauppakuititki tulee sit lueteltua jos en muuta puhumista keksi :D Mies myös kertoo mulle kun ostaa vaatteita jne.

Ja oikeastaan, ei meillä ole erikseen ole mun ja miehen raha-asioita, ne on yhteisiä rahoja ja yhteiset asiat.

:)
Meillä kummankin verkkopankissa näkyy myös toisen tilit (täysin käyttöoikeuksin). Eli erittäin hyvin. Omistamansa osakkeet tiedän suunilleen, mutten kappaleen tarkkuudella.

-Jonttu-
Joo, meillä ei oo tarve salailla mitään ostoksia. Meillä on yhteinen taloustili, mutta ne "hullut päähänpistot ja heräteostokset" tehdään omista rahoista, joten eipä ole toiselta pois :)

IhanaValo
Meillä on omat tilit ja yhteinen säästötili, jonka senkin saldo näkyy vain miehen tilitiedoissa (nettipankin sivuilla siis). Lisäksi miehellä on vissiinkin jonkinlainen luottokortti jonka saldosta ei oo tietoa. :/

äiti
mä hoidan laskut ym. et minä tiedän aina paremmin miehen raha-asiat ku se ite :) mies aina kysyy onks sen tilillä rahaa et pitäs ostaa jotain... meil on yhteiset rahat ollu aina

Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Tiedän kaiken. Tuossahan nuo on vieressä pankkitunnukset, ja maksan myös miehen tileiltä laskuja, et kyllä mulla on tiedossa tilien saldót ja menot.
Samoin täällä.

Tuossa pikkujouluaikaan sattuikin hassusti kun olin maksamassa miehen tililtä laskua ja avasin tapahtuma osion niin juuri samalla sekunnilla räpsästi listaan "alko 8,90e".
Soitin samantien miehelle,että mihinkäs olet menossa sen glögipulloni kanssa?
Hieman oli ihmeissään,kun tiesi etten ole samassa ostoskeskuksessa.
:)

Kaiken. Paitsi jos se nyt tekee jonkun pikku firapelin ja saa 50-100 euroa, niin ei välttämättä muista sanoa, mutta mä hoidan meidän perheen pankki asiat, eli kaikki pankin kautta käyvät rahat lähtee tililtä mun toimesta.

Ulla
Paremmin kuin se itse vaikka erilliset tilit onkin. Mä hoidan raha-asiat lähes tulkoon kokonaan ja ilmoitan sitten paljonko on käytettävää:)
On se kyllä ärsyttävääkin joskus...

Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Tietääkseni tiedän kaiken :saint:
Ainakin sen mitä tilillä liikkuu, mäkun hoidan kuitenkin laskujen maksut.

Mutta sitä en tiedä paljon lompakossa on rahaa...kova mies pelailee ja voittojakin tulee ihan mukavasti joka viikko, kyllä sitä tietty meneekin.
Viimeks kun joskus puol vuotta sitten olen joutunut ukon lompakolla käydä siellä oli lähemmäs 4000 e :eek: nykystä tilannetta en tiedä.

keijunmekko
Uusperheen äiti tietää, että uudelle miehelle pukkaa ulosotosta postia kuin Aku Ankalle. Maksan kaikki ok-talon kulut, perheen ruuat ja lasten vaatteet ja harrastukset.
Jos en muista hankkia uusia lamppuja palaneiden tilalle,vessapaperia
ja leipää sekä särvintä, istumme pian pimeässä kakkakikkareet pyllyssä
nälkäisinä. Nikotiinipurkkaa ehkä talosta silloinkin löytyisi.

jooei
mä tiedän vaan minkä verran ukkelilla on rahaa laittaa meidän tulevaan kotiin, mut mulla ei oo mitään käsitystä mitä se tienaa... no ollaan asuttu yhdessä vasta reilu vuosi ja ukkeli on enemmän yksityisyyttään vaaliva yksilö kun minä ja sille on ollut vaikeeta kaikkien varallisuuteen liittyvien asioiden paljastaminen... sen sijaan käy kyllä kurkkii olan yli kun mä oon verkkopankissa mut ei se mua haittaa... ja kohta mun on kysyttävä kyl niitä tulojakin kun saadaan syksyllä vauva niin tarviihan niihin kaikkiin tuki juttuihin kai senkin tulot ilmottaa...

Yhteistyössä