miten opiskelijat ootte pärjännyt

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Täydellinen Nainen:
Riippuu asutko ukkos kanssa ja onko siulla lapsia?
Mie alotan koulun maanantaina,ja en saa tod.näkösesti kun opintotukee ja lainaa... :headwall:

Täällä myös ensi viikolla amk-opinnot aloittava:wave:
Minä saan opintotuen (myös -lainan ) ,asumistuen,elatustuen ja lapsilisän+yh-korotuksen.
Tällä ajattelin pärjätä. :)

lapsettomat ei saa kuin opintotuen ja asumislisän eli yht noin 430? kuukaudessa ja sitr tietenkin laina. töitä pakko tehdä paljon koko kesä ja koulun ohessakin.

lapselliset saavat yleistä asumistukea ja lapsilisät yms.

mut sossu ei anna rahaa ellei ole nostanut opintolainaa.

Alkuperäinen kirjoittaja viima80:
lapsettomat ei saa kuin opintotuen ja asumislisän eli yht noin 430? kuukaudessa ja sitr tietenkin laina. töitä pakko tehdä paljon koko kesä ja koulun ohessakin.

lapselliset saavat yleistä asumistukea ja lapsilisät yms.

mut sossu ei anna rahaa ellei ole nostanut opintolainaa.

lapselliset saa yleistä asumistukee jos ukon tulot ei ylitä bruttona 1900?/kk :headwall:

ja töihin ei oo mahollista mennä kun kesäks, eli todella mielenkiintoista tulee olemaan |O

Opintotuki, asumistuki, opintolaina. Opinnot oli sen verran rankat, ettei olis tullut kysymykseenkään käydä iltaisin töissä, kun sitäkin aina joku ehdottelee.

Mä saan opintotuen, asumistukea, laspilisät x 2 ja elarit. Vuokran jälkeen jää 700 euroo käytettäväks. Ei siin paljoo ostella. Onneks lapset saa ruuan tarhas ja mä suht edullisesti koulust. Sinänsä tyhmää, et välil ois itsenäisen opiskelun päiviä koulust ja sillon teen kouluhommia kotona, ni pakko viedä lapset tarhaan ainaki siks aikaa, et saavat ruuan siel. Ei oo aina ees sen vertaa rahaa, et saisivat kunnon ruuan kotona. No joo, mut tää meni jo aiheen vierest...

Opintotuki ja asumistuki lapsilisä ja elarit+ lainaa ja oikein hyvin ollaan pärjätty kahdestaan ollaan tytön kanssa
opintotuki jonku 250 asumistuki joku hieman päälle 300 lapsilisä perusyh ja elarit kunnan maksama minimi lainaa 600e joka toinen kuu. vuokra 480. Vielä en ole kokenut että olisin peeaa. Se miten asennoituu :D

Yhteistyössä