Miten onnistuit laihduttamaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Stuck in neverland
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Stuck in neverland

Vieras
Kiinnostaisi kuulla tosielämän tarinoita siitä, miten ihmiset on oikeasti onnistuneet pudottamaan painoa, kerro tarinasi? Missä ajassa, kuinka paljon ja millä keinoin?

Hankkuiduin raskaaksi :-) 10 kg lähti 2 kk :-D Loppuajan pysi paino paikoillaan ja sitten laitokselta tultaessa oli lähtenyt 15 kg. Suosittelen ja samalla saa ihanan nyytin <3

Puolessa vuodessa melkoinen elämäntaparemppa järkevästi ns. hyväkarpaten. 14 kiloa pois, pysyvästi.

Ja nyt olen tämän tytyn synnyttyä 5 kk sitten laihempi kuin tosi-tosi pitkään aikaan, koska tytyn ja taaperon kanssa touhuaminen tarkoittaa jatkuvaa liikkeellä oloa.

Puol vuotta meni et raskauskilot +15kg sain pois.. Katsoin mitä söin (pienensin ruuan määrää) ja touhusin askareita enemmän kotona.. Aa.. Ja jätin ilta herkuttelun pois..

Painan nyt 55kg ja oon 168cm pikä ja tyytyväinen..

Ja kertokaa myös miten ne pudotetut kilot on pysyneet poissa. Mulla kyllä laihdutus onnistuu, mutta sitten sen päätyttyä palaan taas vanhoihin tapoihin ja kilot palaa kahta kauheampana.

Kun aloin pudottaa raskauskilojani olin 163/69
ja tiputin 9 kiloa reilussa kuukaudessa.
Eli heitin kaikki karkit sun muut pois ja söin kevyesti, todella kevyesti. Söin pelkkiä hedelmiä ja salaatteja, eli nälkä kurni vatsassa koko ajan mutta jaksoin sen kuukauden sit kuitenkin koska halusin laihtua. niin ja liikuin joka päivä 2 tuntia ulkona, eli kävin kävelyillä.
vielä olis vähän pudotettavaa ja nyt kun olen "normaalipainossani" on vaikea saada enää kiloja karisemaan mutta yritetään...

Mulla on molemmissa raskauskissa tullut +23 kg. Synnärille jäänyt molemmista 7kg ja loput oon saanut laihdutettua pikku hiljaa ruokamääräi pienentämällä, syömällä tosi vähän, juomalla paljon kahvia ja himoliikunnalla. Liikun 3-4 kertaa viikossa. Siis käyn tehokkaissa pumppitreeneissä ja vauhdikkaissa tanssijumpissa. Puoli vuotta synnytyksistä, niin oon ollut noin + 5kg lähtöpainosta ja nyt eilen kävin punnitsemassa itseni ja painoin sen verran mitä ennen kuin aloin kuopusta odottamaan. Se viimeinen 5 kiloa on ollut vaikeinta, kun läskit alkaa muuttua lihakseksi ja sitten tietty kova treeni nostaa lihasmassaa ja painoa, mut sitten vaan sitkeesti oon karsinut nyt herkkupäivän yhteen, tosin välillä repsahdan ja pidän kiinni omista syömäajoita, joita on päivässä vaan 3. Mut jos syön useemmin, niin var,aa,. ett paino ei tipu. Välillä palelen hulluna, kun verensokerit alhaalla, mut mulla ei paino muuten laske. Niin ja nyt on kuopus 2-vee ja peilistä katsoo se nainen, joka ennen lapsia. Tosin vatsaan on jättänyt kaksi raskautta pienet jälkensä, vaikka kuinka treenaan vatsoja, niin nahkapussi on ikuisesti mahassa. Mutta sitä se äitiys teettää... :)

Se oli sellanen hullu veto kaverin kanssa, että pystyykö olemaan vesikuurilla 3 päivää. Kaveri luovutti ekan päivän jälkeen (hällä ei tosin ollut ylipainoa, mutta mulla oli), mun vesikuurini venähti 4 päivää pitkäksi,sinä aikana join siis vain vettä...mitään muuta en suuhuni laittanut, laihduin 4kg/4pv, tämän jälkeen aloin syödä suht normaalisti, tosin annokset tosi paljon pienempiä ja makean syönti loppui 3 kuukaudeksi (kun ei tehnyt mieli).

Tästä hiljalleen puolen vuoden aikana paino tippui vielä 35kg. Lähtöpaino oli jotain 95kg.

Terveellinen laihdutustapa tämä ei missään nimessä ollut.

Olin muutaman vuoden hoikkana, kunnes aloin lapsia hankkimaan...lihosin kaikki kilot takaisin :(
Nyt ei motivaatiota laihdutukselle meinaa millään löytyä, lenkkeilen kyllä ja yritän edes viikot olla ilman herkkuja.

Välillä mietin että teenkö ton nuoruuden tempauksen uudelleen, kun sillä niin hyvin laihtui.

Varmaan mainostan koko ajan täällä samoja asioita (ainakin 3. kerta tänään), mutta olen nyt laihtunut 10kg 2kk:ssa karppaamalla. Vaatekoko pienentynyt ainakin yhden numeron ja ikuinen pöhöturvotus laskenut.
Karppaus sopii siinä mielessä minulle, että kroppa reagoi nopeisiin hiilareihin ja sokeriin ihan kiljumalla, pamahtamalla paksummaksi ja iho on ollut huonossa jamassa aina esiteiniajasta lähtien. Eli iho on ollut tulehtunut vuosikausia,välillä parempi ja välillä pahempi. Yleensä etelänmatkoilla naama parani hetkeksi kun söin hyvää ruokaa ja olin meren äärellä auringossa. Kokeillut olen ihan kaalikeittodieeteistä vähärasvasiin pisteiden laskemiseen kunnes löysin itselleni sopivan tavan pudottaa painoa. Tahti on nyt alussa ollut vaan aika nopea, mutta tiputettavaa löytyykin (aloitin 91kg-->78kg tällä hetkellä, tavote olis päästä 65kg:n) Ikävää, että painoa tulee pelkästä pullapitkon katselustakin...
Lisäksi olen lisännyt liikuntaa, pyrin käymään reippailla kävelyillä 3-4 kertaa viikossa ja lisäksi harjottamaan lihaksia jumppapallon kanssa tai pilatesta.

Tavallinen päivä menisi vastaavilla sapuskoilla:
*aamupala:
(en aina syö, koska ei ole nälkä. Kookosöljy kahvissa pitää myös nälkää, joten saatan siirtyä suoraan lounaalle)
iso mukillinen kahvia ja reilu teelusikallinen kookosöljyä sekaan
2 munan munakas purjolla, lisänä kourallinen salaattia ja vihr. paprikaa, loraus oliiviöljyä
*lounas:
teetä, vettä, vissyä
höyrytettyjä vihanneksia, juureksia (kukkakaalia, porkkanaa jne) joiden päälle voinokare sulamaan, purkki tonnikalaa öljyssä, lisäksi tuoresalaattia kourallinen jos jäänyt aamusta
*päivällinen:
kalaa/kanaa/lihaa/äyriäisiä 100-150g. ja iso läjä salaattia tai vastaavaa ja oliiviöljyä niskaan
*iltapala:
jää usein syömättä koska ei ole nälkä
kahvia kookosöljyn kera tai teetä

Pitää usein laskea kalorit, että saan tarpeeksi. Samoin pitää huolta, että juon tarpeeksi vettä/mineraalivissyä päivän mittaan. Nyt olen aloittanut imeskelemään suolakidettä treenin jälkeen että saan tarpeeksi suolaa kun piilolähteitä ei enää ole (leivät yms) ja olo kohentunut väsähtäneestä alkuviikosta. Kalorit oli liian alhaalla ja mineraalien melkoinen.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
kuinka paljon kaloreita syötte? siis jotka laihuttaa?
minä laihuin syömällä päivässä alle 800 kcal

Alle 1000 kaloria päivässä pistää elimistön säästöliekille, eikä tolla 800 jaksa pitkään. Ennemmin 1000-1500, ni jaksaa paremmin.

Elämäntaparemontti ja on vaan päätettävä, että NYT! Puolessa vuodessa -35kg syömällä terveellisesti ja kohtuullisesti sekä liikkumalla, eikä tarvinut nälkää nähdä! Nyt paino pysynyt puoli vuotta samassa, kun en ole jaksanu talven aikana panostaa, mutta nyt taas aloitin liikkumaan urakalla. Mä syön 1500kcal, yli tai alle riippuen liikunnan määrästä. Ylipainoa vieläkin siis vajaa 20kg.

Juoksemalla ne pysyy poissa. Ainakin nyt olleet yli 10 vuotta.. Aluksi ruokaremontti eli kasviksia lisää reilusti (itse jätin lihan pois) ja melkein siinä se. Herkutella saa nykyään miten mielii (eli ei vaan tipu järjettömiä määriä), tainnut jäädä pysyväksi tämä remontti.

Yhteistyössä