tulipa mieleen oma kokemukseni vuosien takaa...selkä kipeytyi oikein tosissaan ei pystynyt olemaan mitenkään, ei seisomaan, ei istumaan ei makaamaan, selässä repi aivan järjetön kipu, pelkästään vessassa käynti oli niin tuskallista että kyyneleet valui. Mutta mullapa oli omalääkärinä terkkarissa lääkäri joka tiesi ettei mulla ole kipeä selkä, vaan olen hullu, sairaalloisen huomionhakuinen enkä osaa hahmottaa omaa kehoani. Siihen aikaan olin opiskelija jolla ei ollut varaa yksityisiin lääkäreihin, niinpä kävelin kuukauskaupalla kaksinkerroin, en enää kyennyt suoristamaan selkää ollenkaan se vääntyi kuin väkisin itsekseen kumaraan ja vinoon oikealle. Lopulta lääkärini jäi virkavapaalle, tuli sijainen, nuori nainen ja päätin kokeilla onneani. Sain lähetteen ortopedille jonka ensimmäiset sanat saapuessani vastaanotolle olivat : Herranen aika, mikai ette ole tulleet aiemmin? No selässä oli massiviinen välilevynpullistuma, selkä leikattiin ja vaivat kaikkosi. Valitin omasta lääkäristä ( ja muistin soittaa ja kiittää lääkäriä joka kirjoitti lähetteen) ja vaadin että "hulluus" diagnoosi poistetaan. No sitä ei kuulemma voinut poistaa, mutta siihen lisättiin että myöhemmin potilaalla todettu discusprolapsi ja tämä operoitu. Terkkarin johtava lääkäri pahoitteli myöhemmin tapahtunutta ja sanoi että "kun niin moni valehtelee vastaanotolla että on selkä kipeä niin tälläistä voi tapahtua että lääkärin on vaikea uskoa, ikävä että tämä nyt tapahtui teille...mutta toisaalta tehän kuitenkin olette nyt saaneet avun, kaikkihan on siis hyvin."