Miten on mahdollista että todella törkeän töykeä tk-lääkäri saa jatkaa työssään vuosikausia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Suzyanne
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Suzyanne

Vieras
Kerroin hiljattain ihan järkyttävän tylystä tk-lääkäristä, joka melko suoraan väitti minua luulotautiseksi, ja oli sitä mieltä että usean erikoislääkärin tekemä diagnoosi ei pidä paikkaansa. Lisäksi oli sitä mieltä että hänen laittamansa lähete tulee erikoislääkäriltä bumerangina takaisin. Syynä että hän mielestään minua ei vaivaa mikään. :headwall:

Juttelin tänään siskoni kanssa puhelimessa, mm. tuosta lääkäristä, ja tuli ilmi että hänkin on joskus vuosia sitten käynyt samalla lääkärillä, ja lääkäri oli käyttäytynyt samoin, eli ollut sitä mieltä ettei siskoani vaivaa mikään. Ja ollut tyly ja töykeä.

Eli uskon että tämä lääkäri on kaikille samanlainen. Miten on mahdollista että tuollainen lääkäri saa toimia vuosikausia ammatissaan? Tai sitten ihmiset eivät vaan valita. :|

Lääkäreistä on pulaa. Ja lääketiedehän on vähn sellaista höpötiedettä. Jatkuvasti ennen totena pidetty korvataan suunnilleen päinvastaisella.

Lääkäärit eivät pärjää pävääkään ilman kalliita laitteita ja koneita, joiden valmistamienn tappaa niitä köyhimpiä ihmisiä maapallolla, kuluttaen heiltä vettä ja maaperää. Ja saastuttaen kun ne jätteet roudataan kehitysmaihin.

Voihan hän olla oikeassakin. Vaikka on eri mieltä kuin kaikki toiset.

Saahan ne valittaa, mut jos ei ole tehny virhettä ni eipä sitä voida savustaa virastaan uloskaan!
Tuollaisia vain valitettavasti siihenkin ammattikuntaan mahtuu :/ Jos ei ite tajua lähteä ja ei ote palautteesta opikseen ni minkäs teet?

Pelottaa ajatella miten kyseinen lääkäri kohtelee esim. kuolevaa jolla kovat kivut muttei pysty puhumaan eikä puolustamaan itseään...
Mutta siitä mitä kirjoitit: ihmiset ei ehkä uskalla valittaa, varsinkin jos pieni paikkakunta, pelkäävät vielä huonompaa kohtelua sen jälkeen.

Lääkärin työ ei ole länkyttää kuin joku parturi-kampaaja. Valitettavasti. Sosiaalisia taitoja ei painoteta koulutuksessa erityisemmin, ja esimerkiksi omalääkärini ei ole koskaan katsonut minua silmiin, ellei ole ollut aivan pakko.

siis pitääkö lääkäri potkaista pihalle, jos ei miellytä tai ei kirjoita selllaista diagnoosia kuin potilas tilaa? tai ei allekirjoita toisten kirjoittamaa diagnoosia vaan on eri mieltä?

Kyllä mum mielestä suuri osa lääkäreistä on perseen nuolijoita. Kuinka moni sanoo, että olet lihava, laihduta. Paras hoito on liikunta. 99% vaivoista johtuu lihavuudesta.

[QUOTE="vieras";24026885]Lääkärin työ ei ole länkyttää kuin joku parturi-kampaaja. Valitettavasti. Sosiaalisia taitoja ei painoteta koulutuksessa erityisemmin, ja esimerkiksi omalääkärini ei ole koskaan katsonut minua silmiin, ellei ole ollut aivan pakko.[/QUOTE]

No ei ole kyse mistään mukavien juttelemisesta. Vaan tämä lääkäri aika suoraan väittää että potilas keksii sairautensa. Ja esittää se töksäyttämällä.

kyllä mun mielestä lääkärillä pitää olla käytöstapoja sekä osata ilmaista asiansa asiallisesti. Eihän kukaanedes usko tollasen lääkärin tekemää diagnoosia kun esittää asiansa epäasiallisesti.

[QUOTE="siis";24026893]siis pitääkö lääkäri potkaista pihalle, jos ei miellytä tai ei kirjoita selllaista diagnoosia kuin potilas tilaa? tai ei allekirjoita toisten kirjoittamaa diagnoosia vaan on eri mieltä?

Kyllä mum mielestä suuri osa lääkäreistä on perseen nuolijoita. Kuinka moni sanoo, että olet lihava, laihduta. Paras hoito on liikunta. 99% vaivoista johtuu lihavuudesta.[/QUOTE]

No on kyllä nyt taas niin fiksua tekstiä, että! Siis eihän tässä miellyttämisestä puhuttu tai sellaisesta diagnoosista kuin haluaa! Ap:lla todistetusti erikoislääkärin diagnosoima vaiva, josta tällä lääkärillä oli faktat ja silti väitti, ettei ap:ta vaivaa mikään. Ja tylyys ja töykeys on eri asia kuin se, ettei miellytä. Vaikka lääkäri oiskin eri mieltä, ei silti tarvi tyly olla tai luulotautiseksi syyttää.

No ei ole kyse mistään mukavien juttelemisesta. Vaan tämä lääkäri aika suoraan väittää että potilas keksii sairautensa. Ja esittää se töksäyttämällä.

No jos se on hänen ammatilinen mielipiteensä niin miksi valitatt? miksi hänellä ei saa olla erilaista ammatillista mielipidettä kuin muilla lääkäreillä, joita olet tavannut? olivatko nämä toiset yksityisiä?

mullakin oli tuon tyyppinen lääkäri. kävin 2kk putkeen kestäneen päänsäryn kanssa. ihan suoraan äijä sanoi että oon luulotautinen ja mulla on sairauden pelko ymym. hyvä ettei heti lähettänyt pöpilään. eikä se viitsinyt minua tutkia yhtään mitenkään.
kävin sitten toisella lääkärillä joka kertoi että on olemassa sellainen kuin jännityspäänsärky etten ollenkaan ole mitenkään pöpi.

[QUOTE="siis";24026893]siis pitääkö lääkäri potkaista pihalle, jos ei miellytä tai ei kirjoita selllaista diagnoosia kuin potilas tilaa? tai ei allekirjoita toisten kirjoittamaa diagnoosia vaan on eri mieltä?

Kyllä mum mielestä suuri osa lääkäreistä on perseen nuolijoita. Kuinka moni sanoo, että olet lihava, laihduta. Paras hoito on liikunta. 99% vaivoista johtuu lihavuudesta.[/QUOTE]

Kirjoitin jo tämän edelliseen viestiin, mutta kirjoitan nyt sinullekin, että tässä ei ollut kyse mistään potilaalle sopivan diagnoosin kirjoittamisesta. Vaan lääkäri epäili minulle vuosia sitten tehtyä diagnoosia, pääosin siksi että sairaus oli hänelle täysin tuntematon, niin kuin hän itse sanoi. Lisäksi hän epäili että minun pyytämäni lähete erikoislääkärille tulee bumerangina takaisin, koska minulla ei hänen mielestään ole sairautta joka lukee tiedoissani, eikä siitä johtuvia vaivojakaan. Ja diagnoosista ei kyllä ole minkäänlaista, pienintäkään epäilystä.

ja tosiaan siskoni on saanut osakseen samanlaista vähättelyä, ja epäilen että muutkin. Tiossa ei ole kyse mistään perseen nuolemisesta.

Alkuperäinen kirjoittaja täh;24026913:
No jos se on hänen ammatilinen mielipiteensä niin miksi valitatt? miksi hänellä ei saa olla erilaista ammatillista mielipidettä kuin muilla lääkäreillä, joita olet tavannut? olivatko nämä toiset yksityisiä?

Voi hyvänen aika sentään mitä jankutusta tää ketju taas. :D

Siis jos hän ei ole koskaan kuullutkaan sairaudestani, eikä tiedä mitä kaikkia oireita siihen kuuluu, niin miten hänellä voi olla ammatillinen mielipide siitä ettei minulla ole sitä sairautta? :laugh:

No miksi sä juokset sitten monella lääkärillä? Pysy yhden erikoislääkärin hoidossa jos olet häneen tyytyväinen. Ihminen joka hakee tauteihinsa varmistusta monelta lääkäriltä saa helposti luulotautisen leiman. Kai pyysit lääkäriä myös perustelemaan väitteensä.

[QUOTE="hankey";24026927]On mahdollista, samoin töissä on monta surkeaa opettajaa, lastenhoitajaa, sairaanhoitajaa jne.[/QUOTE]

Aina välillä tulee näitä ammattiensa häpeäpilkkuja vastaan. Taitamattomia, tiuskivia, jopa ilkeitä ihmisiä. Ei sille varmaan vaan voi mitään. : /

[QUOTE="sela";24026944]No miksi sä juokset sitten monella lääkärillä? Pysy yhden erikoislääkärin hoidossa jos olet häneen tyytyväinen. Ihminen joka hakee tauteihinsa varmistusta monelta lääkäriltä saa helposti luulotautisen leiman. Kai pyysit lääkäriä myös perustelemaan väitteensä.[/QUOTE]

Siis mitä ihmeen höpöhöpötulkintoja sinä nyt oikein siellä teet? :O En minä mitään diagnoosia tuolta ollut hakemassa todellakaan, kun mulla on jo sellainen, erikoislääkärin tekemä. Tai taisi olla ylilääkäri joka sen teki.

Olin hakemassa lähetettä erikoislääkärille, koska perussairauteni aiheuttaa eri puolille kehoa eteneviä vaivoja, joita pitää seurata ja hoitaa säännöllisesti.

[QUOTE="hah";24026972]Meinaatko tosissas että lääkärille annettaisiin potkut epäkohteliaisuuden takia???? :D[/QUOTE]

No ei kai nyt välttämättä potkuja, mutta esim. varoitus tai puhuttelu. Jos se sitten saisi häntä muuttamaan tai edes miettimään käytöstään. Ja jos saa kirjallisen varoituksen useammasta asiasta, voi lopulta tulla ne potkutkin. Mun mielestä hyvä, että ap valitti. Toivottavasti useampi tekee niin, silloin sillä on todennäköisemmin vaikutusta. Sun ajattelutapaasi sen sijaan en ymmärrä.