[QUOTE="noppa";22933959]Hmmm...vähän kaks piippunen juttu mun mielestä... Jotenkin mä tosiaan näin ton rahan ottamisen kyseenalaisena. Toisaalta kyseessä todennäköisesti(?) on joku yksinäinen vanhus, joka on aidosti hyvillään tyttäresi vierailusta ja toivoo saavansa tulevaisuudessakin seuraa. Ja näitä yksinäisiä vanhuksiahan tähän maahan mahtuu!
Jotenkin mä vaan näen ton rahan vastaanottamisen aika eriasiana kuin esim. karkkipussin tai jonkun pienen tavaralahjan vastaanottamisen. Varsinkin kun kyse ei ollut edes mistään muutamasta kolikosta kuten itsekin mainitsit...[/QUOTE]
Näitä yksinäisiä vanhuksia todellakin löytyy tästä maasta. Itellä on useampikin vanhus tuttavapiirissä ja oon huomannu, että ne mielellään antaa lahjoja ja rahaa niille, keistä välittävät eli niille, jotka antavat aikaansa ja mielenkiintoaan heille. Ja ei ne vanhukset viimesiään anna, uskokaa pois. Luulen, että tämä vanha rouva halusi Scarletin likalle jonkun lahjan antaa, vaan kaupan pihassa ei ollut muuta antaa kuin rahaa. Aika iso summa tuo on, mutta olisihan sekin ollut noloa alkaa vänkäämään siinä pihassa muiden silmien alla voiko ottaa rahaa ja jos olisi puoliväkisin tunkenut rahat takaisin mummolle, tämä olisi varmasti loukkaantunut syvästi.