Miten olisitte toimineet, jos teitä olisi ahdisteltu seksuaalisesti...

Alkuperäinen kirjoittaja Tallu:
Oisinpa voinut kiittää kohteliaisuudesta, mutta säilyttänyt viileän asiallisen linjan ja hymyttömän ilmeen. Jos muhun ei käsiksi käydä, niin en pidä puheita seksuaalisena ahdisteluna. Tosin mun sietokykyni on ehkä korkeampi kuin naisten yleensä, kun olen ollut pariin otteeseen töissä miesvaltaisella alalla.

Mulla päinvastoin sietokyky on madaltunut kuunneltuani tarpeeksi mauttomuuksia.
Normaaliakin ilkeämmin ja härskimmin sanakääntein suputan vastapuolen suun.
Tehosteena ilmeet ja käsimerkit tarvittaessa.

Alkuperäinen kirjoittaja Lentokala:
Oisinpa voinut kiittää kohteliaisuudesta, mutta säilyttänyt viileän asiallisen linjan ja hymyttömän ilmeen. Jos muhun ei käsiksi käydä, niin en pidä puheita seksuaalisena ahdisteluna. Tosin mun sietokykyni on ehkä korkeampi kuin naisten yleensä, kun olen ollut pariin otteeseen töissä miesvaltaisella alalla.

Itse en ole vielä ihan noin kyllästynyt kuulemaan kaikenlaisia kommentteja ;)

Hyi hitto mitä juttuja. Oksettava pappa, ja uskomaton mies, olisit huutanut vaan, olishan sen naisen pitänyt saada tietää puolisonsa tekosista. yöööööööööööööööööööööööööök

Kyllä mä olisin tollasessa tilanteessa hämmennyksestä selvittyäni suuttunut!!! Olisin sanonut mielipiteeni asiasta varsin suorasanaisesti.

Töissä(baarissa) monesti kuulen törkeyksiä ja asiattomia laukauksia, tietysti siellä en voi alkaa riehumaan, mutta pyydän lopettamaan. Muutaman kerran olen hermostunut ja melkein tempaissut turpaan.. :whistle: Sillon on käyty jo suoraan perseeseen kiinni tms.

Alkuperäinen kirjoittaja Lentokala:

Minullakin on sietokyky nolla. Yksi tehokkaimmista reaktioista on paskanen nauru.

kerran kun kävin lähikaupassa lasten kanssa lihatiskin lähellä, niin tunsin kädet takamuksellani, sellailla läpsläps. Katon hoomoilasena kun kaksi miestä menee ohi, ihmettelen itemielessä että miks tämännäköstä ja kokoista akkaa persiille hivelletään. Ihemettelen sitä tutulle myyjällekkin, ja se sit kyselee että oliko se toi lippalakkipäinen.. joo olihan se. Mies oli sokea ja kulki kaverinsa vieressä, toisella kädellä kokeili mitä tielle tuli :D käsikynkkää noi miehet ei kulkenu kuitenkaan

Mulla kävi kans vähän aikaa sitten niin, että kun menin vaunujen kanssa sovituskoppiin, ovi jäi pari senttiä raolleen. Eiköhän siellä ollu vähän ajan päästä 6-kymppinen mies vilkuilemassa, vaimo viereisessä kopissa. Katsoin vaan pitkään ja tosi pahasti ja laitoin henkarilla olevan paidan siihen raon eteen. Mutta anna olla, jos olis yrittäny koskee, niin kyllä olisin huutanu, että Näpit irti musta, mitä sä hullu luulet tekeväs!

Mua ahdisteli pomo entisessä työpaikassa, kävi kiinni peppuun, kosketteli hyväillen niskaa yms. Enpä edes oikein osannut toimia, olisi pitänyt tehdä ilmoitus mut en tehnyt.. :(

Alkuperäinen kirjoittaja mm:
Mua ahdisteli pomo entisessä työpaikassa, kävi kiinni peppuun, kosketteli hyväillen niskaa yms. Enpä edes oikein osannut toimia, olisi pitänyt tehdä ilmoitus mut en tehnyt.. :(

Mullakin on ollut sellainen pomo, joka läpsii takapuolelle ja puhuu härskejä...

Juu.. kivaa se ei ole. Ehdotteli sit suoraan, et mentäis pikaisille tuonne lakertaa, ku asiakkaita ole just ole yms. Työsuhteen päätyttyä laittoi tekstareita yms. :( Inhottavinta tässä on, et sen miehen vaimo on tuttu mulle, todella ihana ihminen...

Alkuperäinen kirjoittaja Heili Karjalasta:
Elikäs mie olin tänään menossa felicitakselle ja siinä sitten hissiä odottelin. Samaan hissiin tuli n. 60 vuotias herrasmiehen näköinen mies, joka pyysi minua painamaan kolmanteen kerrokseen. Painoin, en sanonut sanaakaan, en edes katsonut häntä silmiin. Painoin vitoskerroksen nappia itselleni. No hissi oli todella hidas, minusta ainakin tuntui sille, kun kyseinen mies alkoi puhua minulle "lempeästi" ja olevinaan kohteliaasti, miten ihanat rinnat minulla on. Sanoi, että olen neiti Rintava ja hän rakastaa tuollaisia tissejä..Miten upeat ne onkaan ja uhkeat ja.... En edes muista kaikkia sen ällötyksen juttuja. Mietin nanosekunnin ajan, että pyydänkö miehen yhteystiedot, muka "kiinnostukseni" takia vai mitä teen..(että saisin myöhemmin tehtyä rikosilmoituksen), mutta en uskaltanut. Nimittäin punainen stop-nappi hissin seinässä pelotti minua. Ajattelin, että jos se vaikka painaa siitä ja raiskaa minut tms.. Apuuva..

Miten olisitte itse toimineet?

Minä siis jähmetyin tuijottamaan hissin nappuloita sanaakaan sanomatta ja otin vihaisen ilmeen naamalleni..

mua on lapsuudessa ahdisteltu just hississä. mutta silloin olin menossa yhdeksänteen kerrokseen. olin 12-vuotias kun mies hyökkäsi kimppuun. työnsi kouransa raakasti jalkojenväliin ja kouri rintojani. jähmetyin paikoilleni ja en osannut edes tehdä mitään. enkä uskaltanut. mutta kyllä itkin karvaita kyyneleitä tapahtuman jälkeen.

Yleensä mä karjun vastaavissa tilateissa hyvin rumaan sävyyn litanian törkyksiä, yleensä aloitan klassikolla: mitä v.ittua.
tehoaa spurguihin ja pervoihin, yleensä ne lähtee karkuun, ikinä ei kukaan ole päälle käynyt. :kieh:

Yhteistyössä