Miten olisitte toimineet tässä tilanteessa?

[QUOTE="vieras";22933868]Ei kai tuossa nyt mikään muu ollut "ärsyttävää" kuin tuon likka -sanan viljeleminen...[/QUOTE]

Samaa mieltä.

Mitä tulee itse aiheeseen, niin jos se mummeli on ihan normieläkeläinen, niin mikäs tuossa. Jos sillä ei ole omia lapsenlapsia tai lapsia, niin ihan ymmärrettävää, että naapurin lapsesta voi tulla tärkeä.

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;22934660:
no jos tää ihminen ei tiettävästi ole dementikko tai muuten vanhuuden höperö niin en puuttuisi asiaan. kyllä itsenäinen ajatteleva ihminen saa rahojaan laittaa sinne minne haluaa

Juu ei ole mikään dementikko tms. Tuli vain niin yllätyksenä tuo summa ja tuntuu oudolta ottaa sen vastaan tai siis antaa likan ottaa sen vastaan.

Tälleen köyhänä yyhoonakaan en olisi ilman tätä ketjua tullut edes ajatelleeksi, että joku parikymppiä olisi hirveän iso summa, etenkään kun kyse ei ole siitä että ihan joka viikko moista rahaa lapselle olisi antamassa.

Tälleen köyhänä yyhoonakaan en olisi ilman tätä ketjua tullut edes ajatelleeksi, että joku parikymppiä olisi hirveän iso summa, etenkään kun kyse ei ole siitä että ihan joka viikko moista rahaa lapselle olisi antamassa.

20 eurolla saa aika paljon ruokaa ostettua, että en mä sitä minään pienenä summana pidä.

Olisiko markat ja eurot sekaisin? Omien lasteni mummo kääntää vieläkin eurot markoiksi ja väliin käännökset voi mennä mitenpäin vain. Esimerkikisi jos hän on hankkimassa jotain 500 euron juttua, niin hän sanoo, että kyllä hän sen maksaa. Kun rahojen antamisen aika tulee, niin hän antaakin vain 80 euroa, koska on ajatellut koko ajan hinnaksi 500 markkaa.

En tiedä millaisissa varoissa oleva mummeli hän on mutta mulle 20 eur ei ole ihan valtava raha. Toki sen eteen täytyy tehdä töitä mutta ei se nyt niiin iso summa ole että miettisin pääni puhki ymmärtääkö muori rahan arvon vai ei.

[QUOTE="noppa";22933959]Hmmm...vähän kaks piippunen juttu mun mielestä... Jotenkin mä tosiaan näin ton rahan ottamisen kyseenalaisena. Toisaalta kyseessä todennäköisesti(?) on joku yksinäinen vanhus, joka on aidosti hyvillään tyttäresi vierailusta ja toivoo saavansa tulevaisuudessakin seuraa. Ja näitä yksinäisiä vanhuksiahan tähän maahan mahtuu!

Jotenkin mä vaan näen ton rahan vastaanottamisen aika eriasiana kuin esim. karkkipussin tai jonkun pienen tavaralahjan vastaanottamisen. Varsinkin kun kyse ei ollut edes mistään muutamasta kolikosta kuten itsekin mainitsit...[/QUOTE]

Näitä yksinäisiä vanhuksia todellakin löytyy tästä maasta. Itellä on useampikin vanhus tuttavapiirissä ja oon huomannu, että ne mielellään antaa lahjoja ja rahaa niille, keistä välittävät eli niille, jotka antavat aikaansa ja mielenkiintoaan heille. Ja ei ne vanhukset viimesiään anna, uskokaa pois. Luulen, että tämä vanha rouva halusi Scarletin likalle jonkun lahjan antaa, vaan kaupan pihassa ei ollut muuta antaa kuin rahaa. Aika iso summa tuo on, mutta olisihan sekin ollut noloa alkaa vänkäämään siinä pihassa muiden silmien alla voiko ottaa rahaa ja jos olisi puoliväkisin tunkenut rahat takaisin mummolle, tämä olisi varmasti loukkaantunut syvästi.

Alkuperäinen kirjoittaja Samaa mieltä!;22936048:
Miten niin?
Tunti palkka on n. 26-28€
Ja 25€ ei saa mitään!

On todella paljon ihmisiä jotka ei todellakaan saa noin paljoa tuntipalkkaa ja sun kulutustottumuksissa on jotakin vikaa jos et tuolla rahalla saa mitään. Tuolla rahalla ostaa ruokaa ihan kivasti jo.

Tää mummu selkeesti tykkää tytöstäsi ja tietty voi antaa rahaa jos tahtoo. Mummu on varmana tyytyväinen kun tyttö sai tehtyä mieluisat hankinnat.=)

Ja tosta rahasta- 25e on lapselle iso raha. Meidän 8v on ihan onnessaan kun saa mun kummisedältä aina kympin kun näkevät :D

Mä olisin varmaan ilmaissut että rahasumma oli aika iso ... en tiedä miten. Tai olisin varmaan töksäyttäny että älkää nyt hyvänen aika noin paljoa antako! Todennäköisesti olisi antanut kuitenkin.
Menisin varmaan tytön kanssa joku päivä kahville pullapussin ja kahvipaketin kanssa. Vanhat ihmiset arvostaa tälläisiä tavallisia tuomisia ja saattaa olla yksinäinen ja kaivata seuraa.

[QUOTE="vieras";22936175]:laugh:

Päivän paras. Skippaat Scarletin aloitukset, ja täällä Scarletin aloittamassa ketjussa kerrot tästä...[/QUOTE]

Älä nyt kun toinen halus päästä pätemään. :D

Yhteistyössä