Miten olette työpaikkanne löytäneet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Vieras"

Vieras
Työkkärin sivujen kautta ei tunnu työtä löytyvän. Ajattelin kokeilla avoimia hakemuksia ja yhteydenottoja eri toimijoihin. Mutta ongelma on, että keneen oikein otan yhteyttä. Isossa virastossakin ihmisiä on kymmemittäin.

Kertokaas mulle miten olette työpaikkanne löytäneet?

No edelliseen työpaikkaan menin ihan kesätöihin (ja ne kesätyöt kesti n. 15v ;))

Ny juuri valmistuin ja olen plärännyt Mol:n sivuja ja hakenut sieltä muutamaan paikkaan... mut työpaikka taiskin tulla muuta kautta eli mullekin soitettiin kotiin. Keskiviikkona haastattelu :D

Siihen toimeen, josta olen virkavapaalla ajauduin vuosia sitten sukulaisen kautta, sijaistaessani häntä viikon.
Sijaisuus päättyi, mutta saman talon sisältä löytyi muuta työtä. Olin välillä muuallakin töissä, mutta palasin kuitenkin tälle samalle työpaikalle ja sain vakituisen paikan.

Nykyisen työn sain lähettämällä s-postia heille ja sain yhteydenoton, pääsin haastatteluun ja sain työn.

Viimeksi muokattu:
Sanomalehdessä oli pari vuotta sitten ilmoitus, että haetaan työntekijää. Hain. Hakijoita oli 200, olin ylpeä kun pääsin edes haastatteluun. Lopuksi vielä sain paikan, tosin meitä valittuja oli useita. Sain vakkaripaikan.

Tätä ennen olin hakenut vuosia parempipalkkaista työtä, mutta nyt ekan kerran tärppäsi.

[QUOTE="Vieras";25856828]Olette kyllä onnekkaita, kun noin helposti on työtä löytynyt. Kai se on alastakin kiinni.[/QUOTE] omalla alallani työllistyy melkoisen helposti. Tämä nykyinen työni on kyllä osoitus siitä, että se asioilla on tapana järjestyä pitää myöskin paikkansa. Lähettäessäni mainossählöpostin itsestäni olin tietämätön, että toimipisteessä, josta sanoin olevani erityisen kiinnostunut oli alkamassa äitiyslomasijaisuus, mutta satuin lähettämään postia juuri oikeaan aikaan ja sain sijaisuuden.

Viimeksi muokattu:
Kaksi työpaikkaa löytynyt työharjoittelun avulla, siis kun ammattikoulussa opiskelin. Minulla kaksi ammattia ja molemmista saanut työpaikan työharjoittelun kautta, kysytty että jatkanko heillä. Viimeisessä työssäni (johon olin ihan kypsä) työskentelin "alihankkijan" kautta eräässä isossa yrityksessä ja kun kuulin että sieltä firmasta jää yksi tyyppi eläkkeelle eräästä tehtävästä, niin kysyin vain, että otatteko minut tilalle ja se lähti siitä sitten ja täällä olen nyt ja tykkään älyttömästi. Minulla käynyt aina tuuria, miten työni olen löytänyt, työkkäriä en ole tarvinnut onneksi. Sieltä kautta tuntuu harva töitä löytävän :)

Ekan työpaikan sain heti valmistumisen jälkeen luokkakaverin suosituksella, lupasi melko varman paikan jos vaan viitsin hakemuksen laittaa menemään. Ja nykyiseen paikkaan päädyin firman nettisivuilla olleen avoimen hakemuslomakkeen kautta. Täyttämistä seuraavalla viikolla kävin haastattelussa ja seuraavana päivänä kysyivät koska voin aloittaa. Sillä hetkellä oli tällä alalla pulaa tekijöistä joilla edes jonkunlaista työkokemusta joten oli helppo saada töitä.

Yhteistyössä