Onpas tämä ketju saanut kommentteja... palaan paikalle vielä antamaan kommentteja alkuperäiseen aloitukseeni.
20-30 -vuotiaana sai aina baareissa, kaupungilla, joka paikassa huomiota miehiltä. Silloin tunsi itsensä kauniiksi, upeaksi naiseksi. Se nosti itsetuntoa ja piristi mielialaa. Nyt vähän vaille nelikymppisenä (ei tule käytyä juurikaan baarissa, jos käy niin kukaan mies ei puhu/katso) ei saa enää mitään huomiota naisena. Kaikki kohtelevat vain ystävänä, työkaverina, äitinä, kodinkoneena. Ja minä todella yritän tehdä parhaani itseni suhteen, että en olisi se lyllerö matami, joka vähät välittää ulkonäöstään. Se vain on niin masentavaa kun oma naiseus on lakastunut. Olisi niin ihanaa saada joskus jotain kehuja naisena!
Ihan samanlaisia ajatuksia oli mullakin
Mun mielestä asenne, että 40v voi heittää pyyhkeen kehään ja antaa olla tai että niinhän ne muutkin rapistuu ja ei ne miehetkään enää hyvältä näytä, on ihan uskomaton häviäjän asenne. Naiseus ja miehisyys ovat tärkeä osa minäkuvaa eikä niitä pidä vähätellä. Mun kokeiltu reseptini:
Käytös:
-Hymyile. Suuri osa naisista vähentää iän mukana hymyilyä ja nauramista. Vanhemmiten ryppyjen myötä sun naamaan jää ilme joka sulla on suurimman osan ajasta. Ole jenkki, näytä hampaat.
-Puheenaiheet. Älykkyys ja sosiaalinen asema ovat seksikkäitä myös miesten mielestä
-Ryhti, ryhti, ryhti. Erottaa Prismaloserin ja Aikuisen Naisen
-Flirttaa. Jos et ole vielä 40 vuodessa oppinut niin nyt on aika. Parasta tietysti jos teet sen niin, että kohde ei edes tajua sitä.
-Asenne. Toi sun asenne näkyy varmasti. Muuta se.
Terveys:
-Älä tupakoi ja humallu. Kyllä, se näkyy.
-Syö terveellisesti ja juo paljon vettä.
-Älä rusketa kasvoja, käytä laadukasta itseruskettavaa läpi vuoden muutaman kerran viikossa.
-Pidä hampaat terveinä jotta voit näyttää niitä
Ulkonäkö:
-Opettele meikkaamaan. Täälläkin äänessä olleet meikkauksen vastustajat ovat niitä jotka eivät osaa. Nuorekas raikas meikki ennen kaikkea ihoa tasoittamaan. Unohda puuterit ja raskaat värit. Varaa aamusta 10min pelkkään laittautumiseen.
-Pistä vaatekaappi uusiksi. Jos haluat huomiota, vähennä radikaalisti mustaa ja harmaata kaapistasi. Osta kokonaisuuksia. Ei ole "keski-ikäisiltä kiellettyjä" vaatteita. Katso kevään tyyliä ja mitä parikymppiset laittaa päälleen ja poimi sieltä parhaat uudet jutut. Ja älä katso niitä amisteinejä maakunnissa vaan niitä opiskelijoita keskustan kahviloissa. Tai kahlaa blogeja tai instaa. Ota joku hyvä pukeutuja mukaan shoppailemaan.
-Korot pidentävät jalkoja ja lähettävät viestiä. Mutta vain jos osaat kävellä niillä. Muista huolehtia jaloistasi, osta hyvät.
-Jos haluat erottua Prisman matameista niin unohda heidän mielipiteensä. Kuten täällä palstalla. Eivät he halua että "saisit kehuja naisena" kuten toivoit. Olisit heille uhka.
Vartalo:
-Kirjoitit itse "Kyse siis tavallisesta naisesta, joka on pyöreä". Harvoin pyöreä, ylipainoinen vartalo on toimiva ja terve. Vakava suositus terveyden ja ulkonäön kannalta: jos olet ylipainoinen, laihduta.
-Oli vartalosi millainen tahansa, tässä iässä on jo aika päästä sinuiksi sen kanssa. Liikutko luontevasti julkisesti bikineissä tai alasti yleisissä saunoissa. Jokaisen pitäisi pystyä siihen ilman häpeää. Et ole enää mikään arka teini. Häpeätkö itseäsi vielä mummonakin? Korjaa joko päänuppi tai kroppa tai molemmat jos et pysty. Epävarmuus syö sut sisältä.
Todella hienoa että olet ottanut ensimmäisen askeleen ja halunnut tehdä asialle jotain. Nyt seuraavaksi teet. Et välitä muista. Mulle mieheni tuki oli älyttömän tärkeätä. Kerro hänellekin sun suunnitelmista ja pyydä tukea. Mä luulen, että hän auttaa mielellään
Sä onnistut!