Miten ne miehet selviytyvät mukana synnytyksessä? :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Synnöve
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mun mies on tyytyväisyydestä hehkuen ollut mukana molemmilla kerroilla, alusta loppuun, eikä hän todellakaan jäänyt pääpuoleen kyyhöttämään, vaikka oikeastaan olisin toivonut. Toisaalta, nyt meillä on kummallakin jotakain omaa: Mä olen saanut synnyttää kahdesti, mies luonnollisestikaan ei. Mutta mies on nähnyt kaksi ihan oikeaa synnytystä kaikkineen, mä en. Reilu peli.

Esikoisen kummisetä oli houkuteltu saliin kertomalla, että sieltä pääsee halutessaan pois. Moni mies kuulemma tulee saliin noilla sanoilla, iso osa ei sitten maltakaan lähteä pois. Tämän kertoi siis kätilö. Se kummisetä oli pysytellyt salissa urheasti sairaala- ja verikammostaan huolimatta, kunnes ponnistusvaihe alkoi. Silloin hän siirtyi käytävälle ja palasi takaisin, kun vaimo oli kursittu kokoon ja vauva pesty ja kapaloitu. Eikä hän ole yhtään huonompi tai vähemmän omistautunut isä, kuin tämä minun mieheni, eli ei se vielä mitään miehestä kerro, että pystyykö siellä olemaan vai ei...

???

Hengittämällä :D. Äh, ihan normaali, luonnollinen tilanne kyseessä, niin... Ei mun tarvinnut lähteä miestäni puhumalla puhua mukaan tuen antajaksi ja kaveriksi,päinvastoin - mieluusti lähti, vaikkei ensimmäisellä kerralla meistä kumpikaan tienny, mihin olimmekaan menossa ;)! Ylpeänä on mukana ollut eikä heikkoa ole tehnyt, tosin ei mieheni nyt ensimmäisenä ollutkaan päätänsä työntämässä "tapahtumapaikalle", vaan tarkkaili tilannetta sivummalta ja tutkiskeli samalla omia kasvunpaikkojaan/rajojaan...ja juu, katsoi sitten koko operaatio Esiintulon läpi yllättäen itsensä positiivisesti :). Toisella kertaa siitä jopaoli todellista hyötyäkin, kun sai itse vastaanottaa lapsensa käsivarsilleen :)...

Toisaalta - en mä sitä pahanakaan osais pitää, jos mies ei mukaan tulisikaan, vaan tunnistaa hyvissä ajoin omat riittämättömyyden tunteensa/rajansa ja vetäytyy tilanteesta. Mieluummin näin kuin että aiheuttaa hoitajille ylimääräistä työtä ja hämminkiä...ja todellakin, päseehän sieltä salista pois jos siltä tuntuu.

Meillä mies oli ihan apuna siellä alhaalla ekassa synnytyksessä. Toisessa synnytyksessä en antanut enää mennä kattelemaan sinne alakertaan kun olin jostain telkkarista nähnyt minkä näköistä touhua se on.... Pelkäsin etten saa seksiä enää ikinä jos se kuva iskostuu tarpeeksi kovaan miehen verkkokalvoille :D

...Vaikka eipä toi mies mitenkään erityisemmin hommaa kauhistellut, sanoi vaan että olihan se aika rankan näköistä touhua :D

Kuinkahan moni on lopultakin mies, jos kaikki nuo vaatimukset miehisyydestä listattaisiin alkaen talon rakentamisesta? Onneksi minulla ei ole tarvetta miehisyyden korostamiseen, sen sijaan olen tyytyväinen että minusta löytyy maskuliinisia ja feminiinisiä puolia :)
Älä nyt viitsi yrittää viedä multa tätä yhtä ainoaa miehistä kunniaa pois, mä kun en taloa ole ole saanut aikaiseksi rakennettua.

Eikun ihan oikeasti mua naurattaa kun kuulee miehistä jotka ovat oman lapsensa syntymän aikaan istuneet kotona pureskelemassa kynsiään ja odottamassa puhelinsoittoa synnytyssairaalasta.

Haluaisin nähdä sinun kertovan tuon esimerkiksi sotaveteraaneille jotka aikanaan istuivat odotussalissa piippua täytellen ja jutellen heinänteosta yms yms..

EI mitään miehiä ?

Hyvin on naiset sinut kouluttaneet =) Saanet sinut uskomaan tuommosiin höpinöihin.
Sotaveteraaneilla oli aikanaan paljon tärkeämpää tekemistä kuin istua synnytyssalissa jännäkakat housuissa. Sama koskee monia miehiä tänä päivänä joilla on tärkeitä velvollisuuksia samaan aikaan ja ne on pakko hoitaa. Pointti onkin siinä että jos sinulla on mahdollisuus mennä katsomaan lapsesi syntymää mutta siihen ei ole KANTTIA niin silloin et ole mikään mies. Ihan kuin eivät olleet aikoinaan nekään joilla ei ollut kanttia lähteä sotaan, jos nyt tätä vertausta on tässä pakko käyttää.

Mies kyllä selviää. Mutta jos ei vain ole tarpeeksi miehekäs, vaan on heikko, haluaa varmaan jäädä kotiin synnytyksen ajaksi. Ihme että siittiöitä kumminkin on ollut, koska yleen testosteronin puute aiheuttaa siittiöiden laadun huononemista.

Sotaveteraaneilla oli aikanaan paljon tärkeämpää tekemistä kuin istua synnytyssalissa jännäkakat housuissa. Sama koskee monia miehiä tänä päivänä joilla on tärkeitä velvollisuuksia samaan aikaan ja ne on pakko hoitaa. Pointti onkin siinä että jos sinulla on mahdollisuus mennä katsomaan lapsesi syntymää mutta siihen ei ole KANTTIA niin silloin et ole mikään mies. Ihan kuin eivät olleet aikoinaan nekään joilla ei ollut kanttia lähteä sotaan, jos nyt tätä vertausta on tässä pakko käyttää.

Miehisyyttä ja maskuliinisuutta ehkä määritellään muutoinkin kuin sen mukaan pystyyko katsomaan vaginan venymistä melonin verran mihin suuntaan, ulosteiden ja veren valumista. Entä jos otetaankin sellainen kanta, että tosimies haluaa säilyttää vaginansa seksuaalisena elimenä ja siten miehisten halujensa seksuaalisena kohteena. Eikä siten ole osallisena naisisiin toimintoihin. Synnyttämiseen, imettämiseen jne.

Alkuperäinen kirjoittaja Näkökulma tämänkin.;24803557:
Miehisyyttä ja maskuliinisuutta ehkä määritellään muutoinkin kuin sen mukaan pystyyko katsomaan vaginan venymistä melonin verran mihin suuntaan, ulosteiden ja veren valumista. Entä jos otetaankin sellainen kanta, että tosimies haluaa säilyttää vaginansa seksuaalisena elimenä ja siten miehisten halujensa seksuaalisena kohteena. Eikä siten ole osallisena naisisiin toimintoihin. Synnyttämiseen, imettämiseen jne.

Kuvaamasi ajatusmaailma on kypsymätön ja lapsellinen. Eikä vagina ole miehen. Vagina on naisen elin, joka tuottaa naisellisia toimintoja. Jos se ei miestä kiinnosta, niin kannattanee tulla kaapista ulos pikaisesti.

Alkuperäinen kirjoittaja Näkökulma tämänkin.;24803557:
Näkökulma tuokin, vähän kuin olisi lukenut otteen impotentin päiväkirjasta. Itsellä ei ole kiinnostus pilluun vähentynyt tippaakaan vaikka on nähnyt kahden lapsen sieltä tulevan ulos. Toiset meistä varmaan ovat toki herkempiä kuin toiset eivätkä saa erektiota aikaiseksi muuta kuin peiton alla ja pimeässä, tismalleen oikeanlaisten mielikuvien, muistojen ja ajatusten vallitessa. Onnea matkaan.

Ne on niitä sivarin käyneitä hippejä ja balettia harrastavia tonttuja jotka sinne ei kestä lähteä. Metsästystä harrastaneena voin sanoa, että ei se ainakaan pahempi näky ole kuin hirven mahan aukaiseminen ja ei nyt ainakaan kunnon mehtämies ole, jos ei kestä hirven suolistamista katsoa. Synnytys on hyyyyvin kaukana siitä näystä, miksempä minä voisi laittaa sen verran tikkua ristiin että menisin edes paikalle, kun kerta piti nainen pökätä paksuksi? Sen verran pitää olla selkärankaa tai se on ihan oikeasti tosiseikka että sitten ei ole mies eikä mikään. Mihinkään sotaveteraaneihin on turha verrata, heillä tuskin oli aikaa keskittyä koko lapsen tuloon ja ennen vanhaan se lapsen saaminen oli vain pakollinen paha ja hädintuskin omissa pennuissa pysyi laskuissakaan, niin paljon ne kiinnosti. Tottakai niistä välitti, mutta nykyään maailma on muuttunut ja ihan erilainen ja mieheltäkin odotetaan jonkunnäköstä panostusta näihin asioihin. Ennenvanhaan se olikin akka joka hoiti kakarat ja mies toi leivän pöytään, sitä synnytettiin saunassa ja mies tokaisi lapsen synnyttyä vaan "jaahas, taas yks suu lisää ruokittavana"
Turha niitä vanhanaikaisuuksia on tähän nykypäivään verrata ollenkaan. Kuhan mukavuuenhalusta keksitään selityksiä, kun tosiasiassa pelätään hiiriä ja pyörrytään veren nähtyä. Ei sinne kohteeseen ole pakko niin tiiviisti katsoa edes, voi siinä olla ihan muuten vaan naisensa tukena eikä jättää hentoa osapuolta sinne yksin kärvistelemään. Minulla ei ainakaan ole siihen sydäntä. Olen isokokonen ukko ja oma pieni naiseni siellä kärsisi yksinään kun minusta ei ole miestä olla edes paikalla, siis istua tuolilla tai seistä vieressä kun ei juur muuta tarvihe tehä.
Voivoi pojat, kyllä teillä on paljon opittavaa ja ihan hirvittää mihin maailma on menossa. Ennenvanhaan sentään miehet olivatkin miehiä vaikkeivat synnytyksessä oltukkaan mukana, mutta nykyään nämä pillihousuihin pukeutuvat klopit eivät ole miestä nimeksikään eikä puhettakaan että heistä olisi naisen tueksi tuossa tilanteessa. Kirkuvat kun tytöt kotonaan ja pohtivat millä hiusgeelillä laittaa tukan jos joutuu naisen edes hakemaan sairaalsta kotiin......

Näkökulma tuokin, vähän kuin olisi lukenut otteen impotentin päiväkirjasta. Itsellä ei ole kiinnostus pilluun vähentynyt tippaakaan vaikka on nähnyt kahden lapsen sieltä tulevan ulos. Toiset meistä varmaan ovat toki herkempiä kuin toiset eivätkä saa erektiota aikaiseksi muuta kuin peiton alla ja pimeässä, tismalleen oikeanlaisten mielikuvien, muistojen ja ajatusten vallitessa. Onnea matkaan.

Aivan, näkökulma, ei totuus, kuten ei sinunkaan näkökulmasi. Sinun tapasi nähdä miehisyys on varmasti vain murto-osa totuudesta. Se maskuliinisuus syntyy käytännössä, erilaisissa sosiaalisissa prosesseissa, vuorovaikutuksessa, kulttuurissa, kielessä. Se on jotain paljon enemmän kuin melonin puskemisen tuijottelua.

Alkuperäinen kirjoittaja Näkökulma tämänkin.;24803623:
Aivan, näkökulma, ei totuus, kuten ei sinunkaan näkökulmasi. Sinun tapasi nähdä miehisyys on varmasti vain murto-osa totuudesta. Se maskuliinisuus syntyy käytännössä, erilaisissa sosiaalisissa prosesseissa, vuorovaikutuksessa, kulttuurissa, kielessä. Se on jotain paljon enemmän kuin melonin puskemisen tuijottelua.
No nyt en ymmärrä. Sanoinko mä jossain kohtaa että ainoa maskuliinisuuden mittari on se onko nähnyt synnytyksen vai ei? Siis tuletko sä ihan oikeasti mulle vääntämään mulle jotain rautalankaa ja listaamaan asioita mitkä tekevät ihmisestä maskuliinisen? Anna mun nauraa.

Kuvaamasi ajatusmaailma on kypsymätön ja lapsellinen. Eikä vagina ole miehen. Vagina on naisen elin, joka tuottaa naisellisia toimintoja. Jos se ei miestä kiinnosta, niin kannattanee tulla kaapista ulos pikaisesti.

Eihän se naisen vaginan yliseksualisoiminen toimintoihin, jotka ovat oikeasti naisen todellisia naiseuden ilmaisuja, ole homomaisuutta vaan tuossa tapauksessa luultavasti oman miehisyyden suojelua, oman seksuaalisuuden suojelua kuin käsityksiensä suojelua siitä, millaista on naisen seksuaalisuus, mikä on seksuaalista naiselle ja mikä ei. Siitä taas onko se kypsymätöntä tai ei en puutu.

No nyt en ymmärrä. Sanoinko mä jossain kohtaa että ainoa maskuliinisuuden mittari on se onko nähnyt synnytyksen vai ei? Siis tuletko sä ihan oikeasti mulle vääntämään mulle jotain rautalankaa ja listaamaan asioita mitkä tekevät ihmisestä maskuliinisen? Anna mun nauraa.

Naura vain. Nauru pidentää ikää. Lue ja ymmärrä. Muuten keskustelu on tässä.

Alkuperäinen kirjoittaja Näkökulma tämänkin.;24803672:
Eihän se naisen vaginan yliseksualisoiminen toimintoihin, jotka ovat oikeasti naisen todellisia naiseuden ilmaisuja, ole homomaisuutta vaan tuossa tapauksessa luultavasti oman miehisyyden suojelua, oman seksuaalisuuden suojelua kuin käsityksiensä suojelua siitä, millaista on naisen seksuaalisuus, mikä on seksuaalista naiselle ja mikä ei. Siitä taas onko se kypsymätöntä tai ei en puutu.
Nämä niinsanotut tosimiehet jotka suojelevat itseään kaikelta ei-seksuaaliselta kuten oman lapsen syntymältä varmaan ovat niitä samoja jotka kuvittelevat että naiset eivät piere eivätkä käy paskalla.

mun mies sanoi jälkeenpäin,että pelotti tosi paljon (imukuppiosuus siis, itsekin pelkäsin hulluna). oli kuitenkin tosi hyvin mukana , ei lietsonut mun pelkoa mitenkään vaan oli avuksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Näkökulma tämänkin.;24803672:

Onko miehwn seksuaalisuys niin hauras, että sktä pitää suojella normaaleilta elämän asioilta? Kukaan nainen ei toivo moisra aliseksuaalista miestä itselleen. Koska elämä on todella se, jota tarvitsee suojella, moisilta pateettisilta mukamiehiltä, joiden seksuaalisuus särkyy omien aikaansaannosten kohtaamisesta.

Nämä niinsanotut tosimiehet jotka suojelevat itseään kaikelta ei-seksuaaliselta kuten oman lapsen syntymältä varmaan ovat niitä samoja jotka kuvittelevat että naiset eivät piere eivätkä käy paskalla.

Voi olla tai sitten ei. En todellakaan voi sanoa tietäväni. En ole aiheesta tehnyt kattavaa tutkimusta enkä tähän hätään osaa sanoa onko sellaista tehtykään.

Tässä oli luultavasti minun osuuteni tähän keskusteluun.

Onko miehwn seksuaalisuys niin hauras, että sktä pitää suojella normaaleilta elämän asioilta? Kukaan nainen ei toivo moisra aliseksuaalista miestä itselleen. Koska elämä on todella se, jota tarvitsee suojella, moisilta pateettisilta mukamiehiltä, joiden seksuaalisuus särkyy omien aikaansaannosten kohtaamisesta.

Sinulle vielä vastaan, vaikka ihmeelliset miehet saavat ollakin. Seksuaalisuus jo itsessään hyvin intiiminä ja henkilökohtaisena asiana voi olla hyvinkin hauras ja haavoittuva. Siitä mistä se menee rikki tai mistä vahvistuu juontaa varmaan pohjansa siihen, miten oma seksuaalisuus on saanut kehittyä, ja vaikkapa niinkin jo kaukaisilla asioilla yksilötasosta tarkasteltuna kuin millaisia kulttuurisia merkityksiä sille on annettu. Jos lähtöviivalla on kaksi miestä, toinen voi hyvinkin kokea synnytyksen näkemisen seksuaalisuuden säröilemisenä ja jonkin menettämisenä siinä missä toinen käsittelee asiaa luonnollisena osana naiseutta ja näkee naisen seksuaalisena olentona synnytyksen jälkeenkin.

Enkä taas ota kantaa siihen miten asioiden pitäisi olla tai ei. Tai millaisia miesten pitäisi olla naiselle tai ei pitäisi olla. Merkityksetöntä minulle.

[QUOTE="just";24803732]Onko lapsi sulle pelkkä meloni?[/QUOTE]

Ei. Vertauskuva. Ei vastaa todellisuutta kuin kooltaan. Minulle lapset ovat elollisia olentoja, tunteellisia olentoja, sosiaalisia olentoja.

Mun mies kattoi innoissaan kun pää alkoi näkyä :D Ja sen mielestä oli tosi mielenkiintoinen kokemus. Mut se onkin sairaanhoitaja ;) "Normaalit" miehet eivät varmaan halua alapäähän kurkkia...