Miten miehesi osoittaa sinulle rakkauttaan? Tuntuu että oman mieheni rakkaudenosoitukset on aina seksiä, seksiä ja seksi

  • Viestiketjun aloittaja "vieraana"
  • Ensimmäinen viesti
"mies"
[QUOTE="Vierailija";29484019]Miksi tyytyä siihen "ihan ok":n?
Sitä mä en oo koskaan ymmärtäny. Kun voi oikeasti saada onnellisen parisuhteen, huomioonottavan puolison, olla itse toiselle ja toinen itselle se täydellinen puoliso, joka tekee onnelliseksi.

Minä myös tiedän monta paria, joilla menee "ihan ok" ja niitä, joilla menee päin persettä, mutta jotka eivät halua erota ja ilmeisestikin odottavat ihmeen tapahtuvan ja puolison muuttavan luonnettaan, ominaisuuksiaan ja käyttäytymistapojaan.

Sitten tiedän näitä, jotka todella tahtovat tehdä toisensa onnelliseksi ja jotka sopivat ihan luontaisestikin toisilleen; he ovat niitä onnellisia, suhteeseen tyytyväisiä pareja. Pareja, jotka eivät pidä toista projektina, jossa olisi miljoona asiaa parannettavana.

En minäkään onnellisessa suhteessa olisi, jos olisin vaan sinnikkäästi pysynyt edellisessä suhteessani yksinäisyydenpelossa tai sen takia, että ero on todella vaikea päätös ja tekee hetkellisesti todella onnettomaksi. Sama pätee mieheeni. En ole läheisriippuvainen enkä pelkää yksinoloa, vaikeuksien kautta olen päässyt siihen, mistä olen aina haaveillut :) Se vaati sen, että myönsin itselleni aiemmassa suhteessa, että kumppani on sittenkin väärä (kuvittelin pitkään, että kumppani on oikea ja yritin muuttaa/kehittää/parantaa suhdetta).[/QUOTE]

Tärkeä pointti, ja ihmeen monelta suomalaisnaiselta hukassa. Ainakin jos mennään 24+-vuotiaisiin niin todella paljon on näitä ihan ok -kituuttajia.

Hienoa, jos olet oikeasti nainen ja oivaltanut tuollaisen asian :) Sillä minun kokemusteni perusteella näkemyksesi on selkeässä vähemmistössä Suomen naiskulttuurissa, erotuksena moniin muihin maihin. Kokemukseni myös on, että rakkauteen uskovat ja siltä pohjalta naiseen suhtautuvat miehetkin ovat, vastaavasti ja ihan loogisesti, vähemmän suosittuja täällä. Olen itse tällainen naiselle, ja vaikka seurasta ei ole pulaa, en usko olevani ihan suosituin miehenä.
 
"mies"
Äh minusta taas vilpittömyys on parasta, ei se että tehtailee jotain rakkausrunoja tai tuo kukkia. Miehet näyttävät rakkautensa suojeluna ja tekoina ja sanoina, joista ei jää kyllä epäilyksen sijaa mikä on "motiivi". :)
Minä en lähtisi ajatuksesta, että rakkausruno on vilpillinen. Tämä on enemmän suomalaiselle ajattelutavalle tyypillistä kuin yleinen totuus. Näkisin enemmänkin, että niin, vertauskuvallisesti, Il Divo kuin Yö voivat olla vilpittömiä rakkaudesta.
 
"vieras ap"
Ja mies haluaa kyllä olla seurassani ja tehdä yhdessä juttuja, mutta tuo huomaavaisuus puuttuu. Tai onhan hän tavallaan huomaavainen, kun haluaa esim antaa suuseksiä, mutta jotenkin tuntuu, että hän ajattelee sen huomaavaisuuden kuuluvan vain seksiin.
Kaupassa jos lähden kantamaan painavaa kauppakassia, niin ei välttämättä ota sitä kädestäni kantaakseen sen, ottaa kyllä jos ojennan sen hänelle. Minusta tuollaiset asiat pitäisi olla jokaisen miehen päässä jo vähän kuin valmiina.
Enkä usko, että kyse olisi rakkauden puutteesta, hän ei vain osaa sitä näyttää huomaavaisuutena. Aivan sama kuka nainen siinä olisi sitä kassia kantamassa.
 
[QUOTE="mies";29484179]Minä en lähtisi ajatuksesta, että rakkausruno on vilpillinen. Tämä on enemmän suomalaiselle ajattelutavalle tyypillistä kuin yleinen totuus. Näkisin enemmänkin, että niin, vertauskuvallisesti, Il Divo kuin Yö voivat olla vilpittömiä rakkaudesta.[/QUOTE]

Kunhan se on miehestä itsestään lähtevää, eikä naisen vinkistä lähtöisin niin siinä on se juttunsa. Yks päivä mies sanoi aivan ihanasti että "Sä oot niin kaunis enkä sano tätä siks kun sä haluat kuulla tän vaan koska sä olet". Miehet on niin läpinäkyviä ja ihania olentoja. :heart:
 
"mies"
[QUOTE="vieras ap";29484193]Ja mies haluaa kyllä olla seurassani ja tehdä yhdessä juttuja, mutta tuo huomaavaisuus puuttuu. Tai onhan hän tavallaan huomaavainen, kun haluaa esim antaa suuseksiä, mutta jotenkin tuntuu, että hän ajattelee sen huomaavaisuuden kuuluvan vain seksiin.
Kaupassa jos lähden kantamaan painavaa kauppakassia, niin ei välttämättä ota sitä kädestäni kantaakseen sen, ottaa kyllä jos ojennan sen hänelle. Minusta tuollaiset asiat pitäisi olla jokaisen miehen päässä jo vähän kuin valmiina.
Enkä usko, että kyse olisi rakkauden puutteesta, hän ei vain osaa sitä näyttää huomaavaisuutena. Aivan sama kuka nainen siinä olisi sitä kassia kantamassa.[/QUOTE]

Uskon, että monella muulla on sama tilanne Suomessa, koska tasa-arvo ja ihmisten samuus heikentävät kunnioittavuuden ja huomioimisen tärkeyttä kanssakäymisessä. Itse olen miehenä peilikuva tästä eli rakastan hyvätapaisuutta ja auttamista ja kunnioitusta, jopa naisen palvontaa, spontaaniutta, intohimoa, ym. Minut on ehkä kasvatettu hienotunteiseksi ja ihmisiä varovammin lähestyväksi ja se on tosi antoisaa itsellenikin.

Ja juuri tämä on tosi kuumaa kamaa miehessä mm. Keski-Euroopassa oman kok. mukaan - mutta ehkä vähemmän haluttua Suomessa em. syistä (turhaa kun "kaikki samanlaisia").
 
"mies"
Kunhan se on miehestä itsestään lähtevää, eikä naisen vinkistä lähtöisin niin siinä on se juttunsa. Yks päivä mies sanoi aivan ihanasti että "Sä oot niin kaunis enkä sano tätä siks kun sä haluat kuulla tän vaan koska sä olet". Miehet on niin läpinäkyviä ja ihania olentoja. :heart:
:) Just tuollaisesta mäkin pidän! Eihän runollisuuden tarvi olla hirveän muodollista, mutta ei sitä tarvi myöskään sitoa arkeen. Kaikenlaiset sfäärit tunneilmaisussa ovat hienoja ja tärkeitä musta kun takana on aitous.

Kuten siskolleni sanottiin, esim. kasvojen läpinäkyvyys on hieno piirre ihmisessä eli että ihminen ei salaa sisintään liikaa. Se vetää puoleensa kun uskaltaa suuntautua ulos tarpeeksi. En itsekään ehkä tästä syystä pidä tuimista naisista yhtään, joita valitettavasti näen aika usein, kun minulle ulos suuntautuminen ei ole ongelma, vaikken sitä vedä överiksi vaan "humaaniuden" rajoissa.
 
[QUOTE="vieras ap";29484111]Olisiko ideoita, että miten voisin ottaa asian puheeksi? Tai vihjailla asiasta paremminkin.
On sen luontoinen, että ottaa itseensä jos hänelle suoraan sanoo jostain, kuvittelee että tekee kaiken väärin. Ei siis osaa ottaa ollenkaan vastaan kritiikkiä omista teoistaan[/QUOTE]

Pääsisittekö kahdestaan jonnekin yöksi, voisitte ottaa vähän viiniä ja vaikka pelata parisuhdepeliä. Se on ihan hauska ensi kerralla kun siinä on uusia kysymyksiä. Ne kysymykset auttavat puhumaan ja ottamaan esille arkaluontoisiakin asioita, hyviä ja huonoja. Joskus pelattiin alkuaikoina miehen kanssa sitä, hyvä keino oli tutustuakin.
Mutta jos teillä pitkä liitto takana niin ehkä kannattaisi istua alas ja hyvässä hengessä puhua ensin niitä hyviä asioita, mikä on parasta meissä, sinussa, minussa, mitkä asiat toimii, mistä haluat kiittää, mitä arvostat. Sitten voisi esittää molemmat myös asioita joihin toivoisi parannusta, mitkä hiertävät, onko selvittämättömiä ristiriitoja?

Me miehen kanssa puhutaan muutamaan kertaan saunassa viikossa silleen kunnolla, ajan kanssa. Ei paljon pääse kertymään mitään kuonaa, mutta silti on tärkeää muutamaan otteeseen vuodessa päästä kahdestaan viikonlopuksi (kerran vuodessa pidemmäksikin aikaa) kahdestaan jonnekin. Niillä reissuilla puidaan ne ikävätkin asiat joista vielä puhetta riittää ja sitten voikin taas rakastua uudelleen korviaan myöten. :)

Tsemppiä, puhuminen auttaa kaikkeen! Jos mies on tönkkösuolattu muikku eikä puhu tai osaa ilmaista, kysele häneltä, muista ottaa myös itseäsi koskeva kritiikki vastaan.
Kunnioittava sävy ja ratkaisuja etsivä lähestymistapa on paras, ei piikittely, ilkeily tai turhien voimasanojen viljely.
 
[QUOTE="mies";29484246]:) Just tuollaisesta mäkin pidän! Eihän runollisuuden tarvi olla hirveän muodollista, mutta ei sitä tarvi myöskään sitoa arkeen. Kaikenlaiset sfäärit tunneilmaisussa ovat hienoja ja tärkeitä musta kun takana on aitous.

Kuten siskolleni sanottiin, esim. kasvojen läpinäkyvyys on hieno piirre ihmisessä eli että ihminen ei salaa sisintään liikaa. Se vetää puoleensa kun uskaltaa suuntautua ulos tarpeeksi. En itsekään ehkä tästä syystä pidä tuimista naisista yhtään, joita valitettavasti näen aika usein, kun minulle ulos suuntautuminen ei ole ongelma, vaikken sitä vedä överiksi vaan "humaaniuden" rajoissa.[/QUOTE]

Aivan samaa mieltä, aitous ja empaattisuus on ihan älyttömän tärkeitä piirteitä. Mulla on yks työkaveri kuka esim. palavereissa ei katso silmiin ja saa olon tuntumaan todella mitättömältä jne., ja vaikka tiedän että se ei ole mun vika, niin sen olemuksen takia en ole ollenkaan parhaimmillani niinä hetkinä edes asiakkaille. Olen kyllä liian herkkä, mutta kyllä välillä tuntuu että voisin lopettaa sen ihmisen takia.. Miksei voi edes ESITTTÄÄ olevansa samaa mieltä ja kuuntelevansa, vaan täytyy olla naama mutrulla ja katsoa poispäin. :| Todella loukkaavaa. Ei kaikki ymmärrä varmaan miten paljon ilmeet ja käytös merkitsee….

Kasvojen läpinäkyvyys on todellakin kultaa.
 
"vieras ap"
Meillä mies osoittaa rakkautta kiittämällä ruoasta, kehumalla kokintaitojani, suutelemalla, kuuntelemalla ja antamalla orgasmin.
Näitäkin tekee kyllä, mutta ei oikein osaa kuunnella. Voin selittää ummet ja lammet ja on vain hiljaa. Jos hän vastaavasti selittää vaikka menneisyyden jutuistaan, niin väkisinkin johonkin kohtaan tulee sanottua esim, että "onpa kummallista" tms, hän ei puhu sanaakaan. Toki jos keskustellaan jostain joka koskettaa molempia, niin on ihan täysillä keskustelussa mukana, mutta jos alan juttelemaan jostain mitä minulle on tapahtunut ennen häntä, ei osaa kommentoida mitenkään. Välillä tulee ihan olo, että kuunteliko tuo edes
 
Halaa ja pussaa, silittelee ja taputtelee ohimennen. Lohduttaa ja naurattaa kun tarvian sitä ja tukee.
 
"mies"
Aivan samaa mieltä, aitous ja empaattisuus on ihan älyttömän tärkeitä piirteitä. Mulla on yks työkaveri kuka esim. palavereissa ei katso silmiin ja saa olon tuntumaan todella mitättömältä jne., ja vaikka tiedän että se ei ole mun vika, niin sen olemuksen takia en ole ollenkaan parhaimmillani niinä hetkinä edes asiakkaille. Olen kyllä liian herkkä, mutta kyllä välillä tuntuu että voisin lopettaa sen ihmisen takia.. Miksei voi edes ESITTTÄÄ olevansa samaa mieltä ja kuuntelevansa, vaan täytyy olla naama mutrulla ja katsoa poispäin. :| Todella loukkaavaa. Ei kaikki ymmärrä varmaan miten paljon ilmeet ja käytös merkitsee….

Kasvojen läpinäkyvyys on todellakin kultaa.
Olisipa kaltaisiasi enemmän :D Mut sinua jonkin verran vanhempana väitän, että olemme vähemmistö. Useimmille, ainakin naisille ja varttuneemmille, elämä on pääsääntöisesti joko sitä rankkaa Aku Ankkaa tai varautuneisuutta/järkeilyä/viileyttä liiaksi. Emme ole optimistisia unelmoijia vaan katajaisia arjen sankareita tai vahvasti konretiassa ja suorittamisessa kiinni olevia ura-/työihmisiä, niin miehet kuin naiset. Tulee mieleen Adornon kritiikki urautumisen vaaroista ihmisyydelle kapitalismissa.
 
[QUOTE="mies";29484345]Olisipa kaltaisiasi enemmän :D Mut sinua jonkin verran vanhempana väitän, että olemme vähemmistö. Useimmille, ainakin naisille ja varttuneemmille, elämä on pääsääntöisesti joko sitä rankkaa Aku Ankkaa tai varautuneisuutta/järkeilyä/viileyttä liiaksi. Emme ole optimistisia unelmoijia vaan katajaisia arjen sankareita tai vahvasti konretiassa ja suorittamisessa kiinni olevia ura-/työihmisiä, niin miehet kuin naiset. Tulee mieleen Adornon kritiikki urautumisen vaaroista ihmisyydelle kapitalismissa.[/QUOTE]

Totta vaikka osa ihmisistä on varmasti kokenut hirveitä asioita jolloin se on ihan luonnolista. Kuolemia, sairastumisia ja silti moni jatkaa työelämässä.

Viileys on niin syvältä. :/ Se vaikuttaa kaikkiin ympärillä oleviin ja saa heidät tuntemaan olonsa epävarmaksi ja huonoksi.

Ihan samaa mieltä. Esim. kerjäläisille rahan antaminen on monien mielestä typeryyttä ja ruokkii jtn ulkomaalaisten rikollisuutta, vaikka ei voida tietää yksilöiden kohdalla mitä heille on käynyt. :O
 
"mies"
Totta vaikka osa ihmisistä on varmasti kokenut hirveitä asioita jolloin se on ihan luonnolista. Kuolemia, sairastumisia ja silti moni jatkaa työelämässä.

Viileys on niin syvältä. :/ Se vaikuttaa kaikkiin ympärillä oleviin ja saa heidät tuntemaan olonsa epävarmaksi ja huonoksi.

Ihan samaa mieltä. Esim. kerjäläisille rahan antaminen on monien mielestä typeryyttä ja ruokkii jtn ulkomaalaisten rikollisuutta, vaikka ei voida tietää yksilöiden kohdalla mitä heille on käynyt. :O
Oot kyllä varmaan ihana nainen ;) Missähän kiven alla sun tyyliset naiset ovat kun sekä live-elämässä että netissä en kyllä usein tuollaiseen ajatteluun ja arvoihin törmää.
 
[QUOTE="mies";29484437]Oot kyllä varmaan ihana nainen ;) Missähän kiven alla sun tyyliset naiset ovat kun sekä live-elämässä että netissä en kyllä usein tuollaiseen ajatteluun ja arvoihin törmää.[/QUOTE]

Sä varmasti myös ja tuut varmasti tapaamaan arvoisesi naisen. Itse opin arvostamaan noita piirteitä aidosti miehessä vasta yli 20vuotiaana ja monilla kai se on vähän niin, että lukuisin sydänsurujen jälkeen vasta pysähtyy ajattelemaan mitä oikeasti kannattaa tavoitella, playboyt ei ole silloin mielessä.
 
Vier
[QUOTE="Salla";29483901]Psykologiaa paljon lukeneena (ja vaikken olisikaan lukenut) osaan sanoa, että seksi kyllä ihan oikeasti on mieheltä rakkaudenosoitus. Nainen monesti osoittaa rakkauttaan silittelemällä ja pusuttelemalla. Mies seksillä.[/QUOTE]

Höpsistä. Ei ole tuollaista eroa, riippuu ihan yksilöstä miten rakkauttaan osoittaa. Olet varmaan niitä jotka kuvittelevat että naisille hellyys on seksiä tärkeämpää?
 
  • Tykkää
Reactions: Vaimo-Rakas
Peyote
[QUOTE="vieras ap";29484111]Olisiko ideoita, että miten voisin ottaa asian puheeksi? Tai vihjailla asiasta paremminkin.
On sen luontoinen, että ottaa itseensä jos hänelle suoraan sanoo jostain, kuvittelee että tekee kaiken väärin. Ei siis osaa ottaa ollenkaan vastaan kritiikkiä omista teoistaan[/QUOTE]

No jos asiat on noin, niin ei tollasen kanssa kannata olla olleskaan. Asiathan otetaan puheeksi ihan suoraan ja sanotaan se mikä on asiana.
 
Peyote
[QUOTE="vieras ap";29484193]Ja mies haluaa kyllä olla seurassani ja tehdä yhdessä juttuja, mutta tuo huomaavaisuus puuttuu. Tai onhan hän tavallaan huomaavainen, kun haluaa esim antaa suuseksiä, mutta jotenkin tuntuu, että hän ajattelee sen huomaavaisuuden kuuluvan vain seksiin.
Kaupassa jos lähden kantamaan painavaa kauppakassia, niin ei välttämättä ota sitä kädestäni kantaakseen sen, ottaa kyllä jos ojennan sen hänelle. Minusta tuollaiset asiat pitäisi olla jokaisen miehen päässä jo vähän kuin valmiina.
Enkä usko, että kyse olisi rakkauden puutteesta, hän ei vain osaa sitä näyttää huomaavaisuutena. Aivan sama kuka nainen siinä olisi sitä kassia kantamassa.[/QUOTE]

Huhhuh, sun mieshän kuulostaa lähinnä idiootilta luuserilta.
 
Huhhuh, sun mieshän kuulostaa lähinnä idiootilta luuserilta.
Aika rajuja kommentteja annat kyllä.... Joskus ihmiset voivat olla yksinkertaisesti saaneet huonon opin käytöstavoista ja niitä pystyy myös myöhemmin oppimaan. Ehkä ap:n miehessä on liuta hyviä puolia mutta ei osaa rakkauttaa osoittaa, kuten ap sanoi, hän ei usko kysymyksessä olevan rakkauden puutteen.
Itselläni ei ole ap:n miehen kaltaista miestä, vaan juuri päinvastoin käyttäytyvä tyyppi, mutta en minä niin korkealla jalustalla koe olevani että voin lähteä toisen itsensä valitsemaa miestä idiootiksi luuseriksi haukkumaan.
Mene tässä kohtaa vähän itseesi.
 
Peyote
Aika rajuja kommentteja annat kyllä.... Joskus ihmiset voivat olla yksinkertaisesti saaneet huonon opin käytöstavoista ja niitä pystyy myös myöhemmin oppimaan. Ehkä ap:n miehessä on liuta hyviä puolia mutta ei osaa rakkauttaa osoittaa, kuten ap sanoi, hän ei usko kysymyksessä olevan rakkauden puutteen.
Itselläni ei ole ap:n miehen kaltaista miestä, vaan juuri päinvastoin käyttäytyvä tyyppi, mutta en minä niin korkealla jalustalla koe olevani että voin lähteä toisen itsensä valitsemaa miestä idiootiksi luuseriksi haukkumaan.
Mene tässä kohtaa vähän itseesi.
En mäkään miltään jalustalta huutele, mun mielestä tollanen käytös vaan on pöyristyttävää ja on erittäin huono merkki, ettei ap voi edes suoraan puhua miehelle, koska mies loukkaantuu. Anteeksi vain etten osaa tuota kauniimmin kuvailla.
 
En mäkään miltään jalustalta huutele, mun mielestä tollanen käytös vaan on pöyristyttävää ja on erittäin huono merkki, ettei ap voi edes suoraan puhua miehelle, koska mies loukkaantuu. Anteeksi vain etten osaa tuota kauniimmin kuvailla.
Mutta,mutta... Me emme tiedä kuin ap:n näkemyksen asiasta. Ihminen on tunteva olento ja voin kuvitella että ap on tätä asiaa pantannut, potenut ja puinut niin paljon että niitä ikäviä piirteitä miehessä nousee kuin sieniä sateella ja kaikki kärjistyy. Me emme myöskään tiedä millainen dynamiikka ja tunnelma ap:n ja miehen välillä on. Ei lähdetä ihan suoraan haukkumaan sitä miestä vaan voidaan mieluummin pohtia niitä keinoja tilanteen korjaamiseksi kuten minä tuossa ylempänä ehdottelin. Yleensä riitoihin ja epätasa-arvon tilanteen luomiseen tarvitaan kaksi?
 
Peyote
Mutta,mutta... Me emme tiedä kuin ap:n näkemyksen asiasta. Ihminen on tunteva olento ja voin kuvitella että ap on tätä asiaa pantannut, potenut ja puinut niin paljon että niitä ikäviä piirteitä miehessä nousee kuin sieniä sateella ja kaikki kärjistyy. Me emme myöskään tiedä millainen dynamiikka ja tunnelma ap:n ja miehen välillä on. Ei lähdetä ihan suoraan haukkumaan sitä miestä vaan voidaan mieluummin pohtia niitä keinoja tilanteen korjaamiseksi kuten minä tuossa ylempänä ehdottelin. Yleensä riitoihin ja epätasa-arvon tilanteen luomiseen tarvitaan kaksi?
Olet varmaan oikeassa. On vaan käsittämätöntä ettei mies tajua auttaa painavuen kassien kanssa. Teinipoikakin tajuaa sellaisen asian.
 

Yhteistyössä