Miten Matkaoppaiden Terhin sukunimi voi olla ALANYA? Vai onko vain joku peitenimi?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
maailmanmatkaaja
Kuinka moni suomalainen puhuu ja lausuu englantia englantilaisittain tai amerikkalaisittain? Valitettavasti suomalaisilla on suurimmalla osalla suomi-englanti aksentti,joka erottaa meidät maailmalla.Koulussa,kun kiinnitetään siihen kielioppiin enemmän huomiota ja lausuminen jätetään vähemmällä.Terhi puhuu kieliopillisesti oikein,joten jokainen joka vähäänkään ymmärtää/osaa sitä englantia puhua ymmärtää kyllä kaiken,mitä hän sanoo,vai mitä?Minulla ei ainakaan jää epäselväksi hänen sanomisensa.Se vaan on niin helppoa arvostella toisia.Miettikääs ensin sitä omaa kielitaitoanne ja arvostelkaa sitten jos on varaa.
 
mikkij
Turkissa ja tuossa hommassa törmännee harvemmiin natiiveihin englanninkielen puhujiin. Ts. tulee harjoitettua englantia eri aksenttisten kanssa eikä välttämättä korva opi oikeaan.

Minusta ko. puhetyyliä on hauska kuunnella.. ja on selkeää!
 
r
Alkuperäinen kirjoittaja maailmanmatkaaja:
Kuinka moni suomalainen puhuu ja lausuu englantia englantilaisittain tai amerikkalaisittain? Valitettavasti suomalaisilla on suurimmalla osalla suomi-englanti aksentti,joka erottaa meidät maailmalla.Koulussa,kun kiinnitetään siihen kielioppiin enemmän huomiota ja lausuminen jätetään vähemmällä.Terhi puhuu kieliopillisesti oikein,joten jokainen joka vähäänkään ymmärtää/osaa sitä englantia puhua ymmärtää kyllä kaiken,mitä hän sanoo,vai mitä?Minulla ei ainakaan jää epäselväksi hänen sanomisensa.Se vaan on niin helppoa arvostella toisia.Miettikääs ensin sitä omaa kielitaitoanne ja arvostelkaa sitten jos on varaa.
Samaa mieltä. Eikä se aksentti ole mun mielestä ollenkaan valitettava, sen vaan kertoo siitä, ettei henkilö ole äidinkieleltään englanninkielinen. Useimmat ihmiset puhuvat muita kieliä eri aksentilla, nimenomaan äidinkielensä aksentilla.
 
Zika
Mua ainakaan häiritse se lausuminen, vaikka se näin toisen suomalaisen korvaan vähän huvittavan kuuloista onkin. Uskaltaispa itsekin pistellä menemään moisella tankeroaksentilla.

Tosin se "Did you overslept?" -kohtaus oli hupaisa! :D
 
*
On mullakin suomiaksentti kun puhun englantia, ei kylläkään yhtä vahva kuin tuolla Terhillä, eikä hävetä yhtään :D Pääasia, että keskustelukumppani ymmärtää, mitä yritän sanoa. Onhan ranskalaisillakin monesti aika vahva aksentti, italialaisista tai venäläisistä puhumattakaan.
 

Yhteistyössä