miten mä merkkaan noi hoitoajat tai ennemminkin meidän työvuorot???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja keppälerttu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

keppälerttu

Tunnettu jäsen
02.08.2005
18 153
53
48
voi elämä et osaa olla hankalaa..

kun mun aamuvuoro on joko 4-13 tai 4-14, mut meillä kun ei vaan voi lähteä tosta vaan jos töissä on kaaos päällä (kahvilassa oon töissä, ja jos esim tukkukuorma tulee myöhässä tai tulee joku yllättävä tilaus, niin ei sieltä niin vaan pääse pois..)
ja iltavuoro mulla 10-18 mut joskus joutuu menemään jo 8 tai sit illalla ei pääsekkään ku 18:30

ja mies lähtee joka aamu 6 töihin mut saattaa päästä 13-18 välillä, joskus voi mennä myöhempäänkin

Neiti on vuoropäiväkodissa, jossa subjektiivista hoito-oikeutta ei ole, niin tää on maailman hankalin
homma|O:xmas:

ja joo, olen kysynyt päiväkodista, johtaja sanoi et ilmoitat vaan reippaalla kädellä niitä hoitoaikoja, hoitajat taas sano et mahdollisimman tarkasti:kieh:

mites te tekisitte?

Johtajan neuvon mukaan, koska vuoropäiväkodissa vanhempien työvuorot määrittävät hoitajien määrän työvuoroissa. Eli kun ilmoitat reilulla kädellä, niin johtaja osaa tehdä työvuorolistat sen mukaan eikä ainakaan tule sitä riskiä, että olisi liikaa lapsia liian pienellä hoitajamäärällä.

Johtajan neuvon mukaan, koska vuoropäiväkodissa vanhempien työvuorot määrittävät hoitajien määrän työvuoroissa. Eli kun ilmoitat reilulla kädellä, niin johtaja osaa tehdä työvuorolistat sen mukaan eikä ainakaan tule sitä riskiä, että olisi liikaa lapsia liian pienellä hoitajamäärällä.

no niin mä aattelinkin, mut sit ku tulee tilanteita et mä ilmoitan hoitoajan 18:30 asti ja ukko hakeekin Neidin jo 15 aikaan, ni taas tulee sanomista:kieh:
on tää hankalaa..

[QUOTE="aada";23105173]Laitat työvuorolistan mukaan ja sitten alle selvitykset. ne päivät jolloin teidät varmasti meneväsi kahdeksaksi kymmenen sijaan ilmoitat toki.[/QUOTE]

toki meillä on työvuorolistat valmiina, mut meille saattaa iltapäivällä tulla seuraavaksi aamuksi esim 200 sämpylän teko (siis täytetään ne sämpylät ) ni meidän työvuorot elää ihan kokoajan..

no, toivottavasti ne ymmärtää siellä et ei me kiusallaan niitä vuoroja vaihdella..

Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;23105208:
toki meillä on työvuorolistat valmiina, mut meille saattaa iltapäivällä tulla seuraavaksi aamuksi esim 200 sämpylän teko (siis täytetään ne sämpylät ) ni meidän työvuorot elää ihan kokoajan..

no, toivottavasti ne ymmärtää siellä et ei me kiusallaan niitä vuoroja vaihdella..

Niin sitten ilmoitat päiväkotiin, että lapsesi tuleekin seuraavana päivänä ennen kahdeksaa.

Juu tuskin pääsette hoitajien suosikkiperheeksi noin sekavilla työajoilla, mutta eiköhän se siitä.

Meillä on lapsen päiväkodissa hankalaa se, että niille tulee ruoka keskuskeittiöltä ja jos et oo varannu vuoroa niin ei oo varattu ruokaa. Eli siksi pitää olla melko tarkat hoitoajat heillä ja tietty hoitajien miehitys myös. Ja kyllä ne ainaki täällä joustaa silloin tällöin, mut jos olis monta lasta joiden vanhemmilla listat elää niin ymmärrettävästi olis päiväkodissa hankalaa jo ihan ton ruokasuunnittelun vuoksi.
Ette oo miettiny jotaki kestävämpää tai siis työajallisesti parempaa ratkaisua lapsen (kin) vuoksi? :)

[QUOTE="darla";23105253]Niin sitten ilmoitat päiväkotiin, että lapsesi tuleekin seuraavana päivänä ennen kahdeksaa.

Juu tuskin pääsette hoitajien suosikkiperheeksi noin sekavilla työajoilla, mutta eiköhän se siitä.[/QUOTE]

juu, ei me olla itsemmekään suosikkiperhe näillä työajoilla:laugh:

onneks hoitopaikka on ihan mun työpaikan naapurissa, niin pystyn vähän vähentämään noita muutoksia sillä et haen lapsen sit mukaan töihin, tai otan sen aamulla hetkeks mukaani..

voi luoja et mä toivoisin et mulla olis 7-15 työpaikka, eikä tällainen jossa oon 24/7 kiinni tuolla:kieh:

Meillä on lapsen päiväkodissa hankalaa se, että niille tulee ruoka keskuskeittiöltä ja jos et oo varannu vuoroa niin ei oo varattu ruokaa. Eli siksi pitää olla melko tarkat hoitoajat heillä ja tietty hoitajien miehitys myös. Ja kyllä ne ainaki täällä joustaa silloin tällöin, mut jos olis monta lasta joiden vanhemmilla listat elää niin ymmärrettävästi olis päiväkodissa hankalaa jo ihan ton ruokasuunnittelun vuoksi.
Ette oo miettiny jotaki kestävämpää tai siis työajallisesti parempaa ratkaisua lapsen (kin) vuoksi? :)

jos mä oon ilmoittanut vapaaksi päivän, ja meenkin töihin, lapsi menee sit mummille tai papalle hoitoon,ja muutenkin yritetään näitä eläkeläisiä käyttää hyväksi et ei tarttis aina vekslailla noita hoitoaikoja, joten kovin paljoa näitä muutoksia ei periaatteessa tuu.

mies taas käy töissä ympäri eteläsuomea, niin päivien pituus vaihtelee sen mukaan missä ovat töissä, ja niitä paikkoja ei tiedä 1,5 viikkoa etukäteen, vaan selviää yleensä vasta edellisenä päivänä.

ja lapselle tästä ei oikeasti oo haittaa, kun muutokset menee molempiin suuntiin, välillä menee 1-2 tuntia aiemmin, välillä taas haetaan 4-5 tuntia aiemmin.

Yhteistyössä