Miten löydän uskovaisen miehen kysyy sinkku

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kevättyttö (vl)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Sydänten kutsu;28373991:
Samaan liikkeeseen kuuluvan eli vl uskovaisen aviomiehen löytäminen on tosi iso ongelma tuhansille uskov.naisille...

Itse olen päättänyt monet ajat kipuiltuani siihen että luotan Jumalaan tässä asiassa. Hänellä on vara antaa minulle puoliso uskovaisten joukosta. Jos ei niin käy, niin se on sitten Hänen tahtonsa että elän elämäni sinkkuna. Ei se mahdoton kohtalo ole.

[QUOTE="Neitoperho";28382087]Itse olen päättänyt monet ajat kipuiltuani siihen että luotan Jumalaan tässä asiassa. Hänellä on vara antaa minulle puoliso uskovaisten joukosta. Jos ei niin käy, niin se on sitten Hänen tahtonsa että elän elämäni sinkkuna. Ei se mahdoton kohtalo ole.[/QUOTE]

Olen käsittänyt että tässä herätysliikkeessä mennään naimisiin aika nuorena?

Olen käsittänyt että tässä herätysliikkeessä mennään naimisiin aika nuorena?

Tuttavani suvussa on tosi suuria lestadiolaisperheitä. Ainakin yhdestä tiedän että perheen isä pakotti tyttärensä naimisiin poikaystävän kanssa heti kun tyttö täytti 18. Ei saanut lähteä opiskleemaan vaan piti vaan ruveta lapsia synnyttämään. Tyttö oli perheenäs vanhin ja oli toistakymmentä lasta, ja perheen isä perusteli tätä silläkin että pitää lhteä pois kotoa, taloudellisista syistä. Nyt ei vanhemmilla ole enää elatusvelvoitetta kun tytör on vaimo ja äiti.

On huojentavaa tämän maailman seksuaalisuuden keskellä, että on keidas, jossa minua ei kohdella naisena, vaan tyttönä, sisarena tai äitinä.

Puhujaveljet ovat niin kauniisti saarnanneet, että meidän heikomman sukupuolen täytyy pukeutua niin että miehet pääsevät taivaaseen. Kannan tästä huolta ja tahdon olla pukeutumassa niin, että hame ylettyy ainakin polviin, vaatteet eivät korosta vartalon muotoja ja pidättäydyn räikeistä ja huomiotaherättävistä väreistä.

Tunnen itseni tämän lauman keskellä henkiseksi. Minusta on ihana ajatella, että avioliiton salaisuus selviää vasta avioliitossa, enkä halua keskustella veljien kanssa seksuaalisuudesta, jotta en herättäisi vääriä haluja tai antaisi ymmärtää.

On huojentavaa tämän maailman seksuaalisuuden keskellä, että on keidas, jossa minua ei kohdella naisena, vaan tyttönä, sisarena tai äitinä.

Puhujaveljet ovat niin kauniisti saarnanneet, että meidän heikomman sukupuolen täytyy pukeutua niin että miehet pääsevät taivaaseen. Kannan tästä huolta ja tahdon olla pukeutumassa niin, että hame ylettyy ainakin polviin, vaatteet eivät korosta vartalon muotoja ja pidättäydyn räikeistä ja huomiotaherättävistä väreistä.

Tunnen itseni tämän lauman keskellä henkiseksi. Minusta on ihana ajatella, että avioliiton salaisuus selviää vasta avioliitossa, enkä halua keskustella veljien kanssa seksuaalisuudesta, jotta en herättäisi vääriä haluja tai antaisi ymmärtää.

??

Ainakin minun sielulleni ylläoleva ironia on tuttua omista fiiliksistä...

Alkuperäinen kirjoittaja Kevättyttö (vl);28127226:
Voisiko uskovaiset pelkästään vastata (tarkoitan vl:iä). Olen 26-vuotias sinkku, lestadiolainen, ja tekisi mieli perheellistyä. Mistä mies?

Jos taivaan Isä on tarkoittanut sinulle uskovaisen aviomiehen, niin sehän tulee sinua vastaan ihan varmadsti. Usko Jumalasta hyvää.

Alkuperäinen kirjoittaja näin me uskomme;28645818:
Jos taivaan Isä on tarkoittanut sinulle uskovaisen aviomiehen, niin sehän tulee sinua vastaan ihan varmadsti. Usko Jumalasta hyvää.

Ja jos niin ei käy,niin silloinko on sitten jäätävä yksin?

Jep. Luterilainen työmoraali lähtee ajatuksesta, että työtä on tehtävä, jos meinaa leipää eteensä saada. Mannaa ei tänä pänä tipu taivaasta. Miksi samaa periaatetta ei sovelleta myös seuraelämään? Jäädään kotiin istumaan kädet ristissä, että Se Oikea tulee ja soittaa ovikelloa. Eihän sillä tavalla mistään tule mitään! Vaivaa on nähtävä pariutumisessakin!

Jep. Luterilainen työmoraali lähtee ajatuksesta, että työtä on tehtävä, jos meinaa leipää eteensä saada. Mannaa ei tänä pänä tipu taivaasta. Miksi samaa periaatetta ei sovelleta myös seuraelämään? Jäädään kotiin istumaan kädet ristissä, että Se Oikea tulee ja soittaa ovikelloa. Eihän sillä tavalla mistään tule mitään! Vaivaa on nähtävä pariutumisessakin!

Itseasiassa se oikea tuli ovesta mun kotiin :whistle: Ei tarvinnu nähä mitää vaivaa. Luvata vaan tavata ikivanha tuttu.

[QUOTE="VL-";28127281]No kyllä sen kaikki tietävät Tuomion Päivänä. Mutta sitten on vähän myöhäistä. Että sitten saatte helvetin lieskoissa katua tyhmyyttänne.[/QUOTE]

Kuka sitä sitten loppujen lopuksi katuukaan...

Luther lähti siitä, että vain hengellisellä työllä (pappi) on merkitystä...

Se on kalvinismia tämä tee töitä ja menesty...