miten lopettaa imetys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lehmä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lehmä

Vieras
meidan tissitakiainen on kohta vuoden ikainen, ja nyt haluaisin lopetella imetysta. syy on se, ettei poitsu syo kunnon ruokaa juuri lainkaan, kun haluaa tayttaa mahansa maidolla. tarjoan maitoa vasta ruuan jalkeen.

korviketta tai pulloa tai tuttia ei ole koskaan huolinut. nyt harjoittelussa lehmanmaito.

mutta miten lopettaa imetys, kun se selvasti on toiselle niin tarkeaa, etta hermo menee, jos ei tissia saa.

Imetät jos haluat :)
Rintaruokituilla se paino suhteessa pituuteen väheneekin vuoden kohdalla. Onko teidän neuvolassa uudet vai vanhat kasvukäyrät käytössä?? Netistä löytyy uudet.
Ei lapsi vettä jois? Tai joisko vettä tai mitä tahansa (kaura, soija) maitoa silloin kun sinä et ole kotona? Meillä tais tuon ikäsenä juominen onnistua parhaiten shottilasista.
Ja jos ruokia menee pieniä määriä, nii sit vaa kunnon rasvalisää, munakokkelia, mitä vaan :) Niii, ja pilli, sitä ehdottomasti kannattaa kokeilla, ja NallePuh mukia :)

....meillä imetys lopetettiin (puremisen) vuoksi kerta heitolla. Iskä hoiti nukutukset, vesipullo oli(on) iltaisin ja öisin saatavilla. Ja minun piti kanssa muutaman kerran sanoa, että loppu :) kahdessa viikossa oli unohtanut koko asian 1,5w.
Pari kertaa myös joiduin pumppaa, ja sen maidon annoin lapselle mukista.

Helpoiten menee, kun lopettelee vähitellen. Ensin jättää yhden aterian yhteydestä pois. Jonkin ajan päästä toiselta aterialta jne. Meillä on iltaimetykset jätetty viimeiseksi.

Kyllä se lopetus onnistuu kun vähennät pikkuhiljaa. Ja varaudu siihen että lapdi tarvii paljon syliä ja lohdutusta, lapden pitää oppia että sinä olet ihan hyvä lohduttaja, ei joka harmiin tissiä tartte. Pidä sylissä, laula, loruttele, lukekaa kirjaa jne. Anna maidsinaksu tai muutama rusina jos tiukka paikka tulrr ja sun tarvii saada esim ruoka laitettua.
Muut juomat alkaa maistua sitten kun tissi vähenee, viimestään kun loppuu kokonaan. Koita saada ruokien kanssa nestettä menemään, esim hedelmiä, marjoja.

Jollain aterialla selität koska saa seuraavan kerran. Ja sitten se ateria on jatkossa ilman imetystä. Huutoa tulee, sille ei voi mitään. Muutaman päivän jälkeen asia on jo itsestäänselvä eikä enää huudeta.

Meillä selitys oli aamulla ja illalla tissiä. Sillä mentiin puoli vuotta jotta painoa tuli lisää mutta tissistä ei tarvinnut luopua kun lapsi ei ollut siihen vielä valmis.

Eikös ohje ole et 1 v ikäiseksi äidinmaito on ensisijaista ravintoa? Et ei kai sulla nyt mitään paniikkia tossa suhteessa ole? Lapset kasvaa kukin tavallaan.

Lapses haluaa rintaa niin miksi et sitä hänelle sallisi. Toinen on kuitenkin niin pieni vielä.

Kokeile mieluummin eri ruokia, rasvalisää jne jos se kasvu ihan notkahtaa. En mä imetystä lopettais kun et voi kuitenkaan tietää kuinka paljon kiinteitä sen jälkeenkään menisi.

Yöimetys ekana pois! Ja heti, jos sitä vielä teette. Sitten meillä lopetettiin yks imetys kerrallaan loputkin. Valipalaimetys eka, sitten lounaalta ja päivälliseltä, sitten aamulta ja viimeiseksi päikkyjä ennen ja illalta.

tunnustan, et yollakin maitoa menee. tosin se on tarkoitus lopettaa parin viikon paasta, kun miehella on loma.

kaikki menee hyvin, jos on oon poissa, mutta vaatimalla vaatii maitoa, kun oon paikalla.

Yleensä ne muut maidot ja ruoat alkaa mennä sitä mukaa kun tissimaito vähenee, ei heti mutta kyllä lapsi tunnistaa energiantarpeensa vähitellen. Pääasia että säännöllisesti tarjolla monipuolista kunnon kotiruokaa (unohda purkkisoseet) ja nestettä. Itse jätin yhden imetyskerran kerrallaan pois, eli vähensin 3kk ajan kunnes jäljellä oli vain iltaimetys. Siitä lapsi sitten luopui itsestään. Oppivat luonnostaan hyväksymään muut tavat saada unta ja lohtua kun antaa aikaa opetella. Aika, aika, aika ????

Yhteistyössä