Miten vierottaa ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tuttiäiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tuttiäiti

Vieras
Hei ystävät!
Haluaisin pikku hiljaa lopettaa imetyksen (syistä myöhemmin) Tyttö nyt 10,5kk.
Aluksi taistelin n.2kk että sain oman maidon riittämään kokonaan (eikä tarvinnut pullosta antaa lisää). Nyt olisin iloinen jos se pullo olisi "kulkenut rinnalla"... Neuvolassa sanottiin että kyllä tissi pian jää pois kun alkaa hapanmaito tuotteita antamaan.. Nyt 2 viikkoa uskollisesti tarjonnut piimää ruuan kanssa ja viiliä välipaloina, mutta tyttö ei voi sietää kumpaakaan!! (En kyllä minäkään)
Korviketta (kolmea eri merkkiä) olen tarjonnut nokkamukista.. TYTTÖ EI OSAA!! "Kumijutskan" kanssa ei saa imettya ja ilman kumia tulee liikaa.. Sylkee pois.. Myös hörpytystä olen kokeillut-> sylkee. Eikai noin vanhaa kannata pullolle opettaa!?

Syynä lopetukseen on hampaat! Imetys sattuu niin,että itku pääsee! Toisena syynä isoveikka.. "Vauvasta" ei ollut yhtään mustis, mutta nyt ei kestä katsoa kun imetän.. Alkaa pomppia tytön päälle ja muutenkin huutaa ja meuhkaa!!!
Yöt sujuivat jo ilman imetyksiä, mutta nyt taas huutaa tissin perään! Ja päivisin ei nuku jos tissi ei ole suussa!! (tämäkin uusi ilmiö)! Tuttia ei ole koskaan huolinut.. Siihenkin yritimme aikanaan tuloksetta kouluttaa!? Tuttia nyt en ainakaan enää anna!!!

Nyt jos koskaan olisi hyvät neuvot tarpeen!! Väsyttää ja huolestuttaa!! Eikä vähiten veljen käytös!!

Meillä vierottautui kaksospojat itse tissiltä 5kk iässä, joten ei ehkä sama asia kun sulla mutta kerronpa nyt kuitenkin mitä meillä tehtiin suunnilleen tuossa iässä :D 9kk iässä alkoivat opetella ihan lasista juomista hörppyyttäen, tuttipullot olivat käytössä samaan aikaan. Vuoden vanhana heitin tuttipullot mäkeen ja siitä asti ovat käyttäneet laseja tai mukeja. Nokkamukia käytettiin vaan välipalalla jos saivat smoothieita tms, muuten ei käytetty. Meneehän siinä tovi että oppii lasista juomaan mutta minusta silleen pääsi kyllä kaikista helpoimmalla. En ainakaan rupeis enää tossa vaiheessa pullolle opettamaan, tissiä ja hörppyyttämistä rinnakkain ite koittaisin. Mutta tosiaan, meillä oli vähän eri tilanne, kun eivät enää tuossa iässä syöneet tissiä.

Yhteistyössä