Miten lapsilisät on niin tärkeät?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miksimiksimiksi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Oon miettiny että miten te miehen tuloilla elävät otatte sen oman rahan? Tuleeko miehen palkasta osa suoraa sun tilille? Kai sulla on siis omaakin rahaa vai mieskö ostaa kaiken ja sinä vain hoidat lapset?

Ja mua kiinnostaisi tietää sun miehen palkka ja lasten lukumäärä?

Jotenkin vaan tuli mieleen, että kuulutko sinäkin niihin kultalusikka suussa syntyneisiin, jotka hokee, että "raha ei tuo onnea" :)

Olen yh, nettona jää käteen n. 1300€, vuokra 900€, lapsia 4. Teen ihan vakituista kokoaikatyötä, melkein 10h menee siihen päivässä matkoineen. Aika kituuttamista olisi meidän elämä jos palkka olisi ainoa tulonlähde. Olisko sitten parempi, että lapseni olii otettu valtion huostaan kun äidillä niin huono palkka ihan normaalista työstä?

[QUOTE="vieras";27524977]No kun ei vaan voi. Suomi maksaa joka vuosi miljoonia lapsilisänä ulkomaalaisille tyypeillejotka käy kerran kuukaudessa suomessa pyörähtämässä työnsä merkeissä, eikö siitä löytyisi pientä korjaamisen varaa?
Suomalainen ei voi lakkauttaa oman lapsensa lapsilisää suomessa jos lapsi on oikeutettu lapsilisään.[/QUOTE]

Miten ei voi? Kela lopetti minulta ihan itse muiden lasten lapsilisät kun sain kuopuksen! :D Huomasin tämän vasta kuukauden päästä kun tili olikin yhtäkkiä tyhjä. Kela vain totesi "oho, mitenköhän nyt noin kävi". ;) Piti sitten hakea lapsilissää uudestaan, mutta enhän olisi saanut enää mitään ellen olisi sitä uudestaan hakenut.

Yhteistyössä