miten joillakin on varaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pähkäilyä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pähkäilyä

Vieras
Olen jo pidemmän aikaa ihmetellyt muutamia tuttaviani, jotka ovat ihan perusduunarihommissa, tienaten n.1200-1800€/kk käteen, ovat yksinhuoltajia ja saavat sossusta jotakin tukea, muutama myös ihan vain kotona lasten kanssa, joten tulot rajoittuu kotihoidontukeen ja asumislisiin sun muihin apuihin, mitkä eivät varmastikkaan päätä huimaa, valittavat usein, kun ei ole rahaa kunnon ruokaan ja lastenkin vaatteet on niin kalliita, silti on kuitenkin varaa laitattaa tekoripset,kynnet,hiuslisäkkeet ja juosta usein solariumeissa.. ja hiuksia,kynsiä ja ripsiä kuitenkin pitää huoltaa säännöllisesti, mikä sekään ei ihan ilmaista lystiä ole.. itse olen parisuhteessa, tienaamme miehen kanssa molemmat hiukan alle kaksi tonnia kuussa, meillä ei ole isoa asuntoa eikä autoa, silti mulla ei olisi varaa laitattaa tukkaa,kynsiä ja ripsiä..

miten toiset saavat rahansa riittämään ja saavat sitä luksusta itselleen?

olen myös monesta julkkiksesta miettinyt, että kuinka heillä on varaa, ulosotossa kymmeniä tuhansia ja silti ajellaan uusilla autoilla, asutaan helsingin kalleimmilla alueilla ja ostellaan vain kalleimpia huonekaluja ja vaatteita (ainakin tositeeveeohjelmien persuteella) eihän luottotiedoton voi sada lainaa,luottokortteja yms. osamaksulla. ja suomessa ei julkisuudella kyllä kovin kummoisesti tienaa..että miten tämä on mahdollista? itse en saanut edes puhelinliittymää kun nuoruudessa menetin luottotiedot 20€ laskun vuoksi, jonka kyllä maksoin heti ulosotosta pois, silti meni se 5vuotta ennen kuin sain elää niinsanotustinormaalisti..

Kyllähän sitä pystyy jos esim. omat vanhemmat antaa rahaa lapsien tarpeisiin ja äiti käyttää ne itseensä.
Ei osta lapsille mitään .... hyvä jos ruokaa saavat .... vaatteet kirpparilta .
Tekee pimeästi töitä .... jne. jne.

Joku on voinut periäkin jotakin tai omat vanhemmat tukevat aikuiselämääkin. Mikä on sinällään fiksua jos varaa on (miksi maksaa kaikesta perintöveroa kun voi rahaa siirtää eläessäänkin pimeästi ja sallitusti).

Julkimoita taas sponssaavat 7päivää lehti sun muut sidosryhmät.

Kai se riippuu siitä mihin ne rahansa pistää. Jos siis pienituloisena hirveästi panostaa noihin omiin juttuihin niin ei kai se ole mikään ihme jos ei meinaa rahat riittää ruokaan ja lasten vaatteisiin. Tietty on myös ihmisiä ketkä elävät yli varojensa, jossain vaiheessa istten tulee seinä vastaan.

Toinen saa taas hyvinkin pienistä tuloista hankittua ruuat ja vaatteet lapsille ja jää vielä säästöönkin.

Se on ihan siitä kiinni mihin sen laittaa. Toisilla on ripsipidennykset, hiukset ja kynnet. Toiset matkustaa vuosittain, syö ravintoloissa ja ajelee autoilla. Jos kaiken saa kerralla, eiköhän sitten ole jo ainakin keskituloinen.

Kauneudenhoidossa voi myös säästää, teettämällä tuttavilla yms, halvimmillaan kynsiäkin saa tehtyä30 eurolla, joten ei sitä kovin rikas tarvitse olla. Enemmän se ulkona syöminen vie rahaa.

Yhteistyössä